Katt Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 När jag kör Rayman Raving Rabbids så går det jättefort och det laggar hela tiden! :o När jag kör nått antivirus program scanner som seger ner dator, flyter spelet på bra... Så hur ska jag få spelet permanent nersegat och inte bara när jag kör scanner? Ska man ändra priroitet eller nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 jag tror man kan använda cheat engine för att sakta ner spel men jag har aldrig provat själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 18 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 Vad är det för skräp, då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 det är som det låter, ett program för att fuska i spel, bl.a ska man kunna sakta ner spelet (tror jag) http://www.cheatengine.org/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 19 November 2007 Rapport Dela Skrivet 19 November 2007 Det låter konstigt. Är det ett äldre Rayman spel eller är det ett av de nyare 3D spelen? Om det är ett nyare 3D så vet jag inte riktigt vad det är som gör detta. Nu vet jag inte hur 64 bitars processor och operativsystem fungerar, men det kan vara så att det går snabbare än vad det ska med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 19 November 2007 Rapport Dela Skrivet 19 November 2007 om du har en dubbelkärnig processor kan du behöva stänga av den ena, annars så keffar vissa spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 19 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 November 2007 Jag tror att jag har det... Hur stänger jag av de ena, då? Spelet är det nyaste Raymanspelet, iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 20 November 2007 Rapport Dela Skrivet 20 November 2007 Man behöver inte stänga av den. Du öppnar aktivitetshanteraren Väljer fliken Processer Höger klicka på processen ex. rayman.exe Välj alternativet Processor... något (Kommer inte ihåg vad det heter och kan inte ta reda på det eftersom jag sitter vid en dator med en vanlig processor, då detta alternativ endast finns när man har flera CPU:er/kärnor. Sen får du upp en ruta med en massa CPU:er som du kan välja. De flesta kommer vara grå eftersom du inte har så många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 November 2007 Funkar inte! Och när jag ökar och minskar priroitet, så blir spelet lite bättre, men inte mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.