Hoppa till innehåll

När Kom Ni In I Puberteten


MonkeyPants
 Dela

Rekommendera inlägg

vad glad för det, under armarna fick jag när jag var 11-12 :o

 

Det e sketa jobbigt, just nu önska jag att jag kunde raka bort allt, vågar bara inte.. det e ju hur mycket busk-hår som hälst, och sen har jag några små prickar som växt ut (tror det är för jag är alergisk mot något, vettefan men jag tål typ inte deoranter , men skit i de nu...) .. så ifall jag rakar på en av de hära små pluttarna kanske det sprutar med blod :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

vad glad för det, under armarna fick jag när jag var 11-12 :o

 

Det e sketa jobbigt, just nu önska jag att jag kunde raka bort allt, vågar bara inte.. det e ju hur mycket busk-hår som hälst, och sen har jag några små prickar som växt ut (tror det är för jag är alergisk mot något, vettefan men jag tål typ inte deoranter , men skit i de nu...) .. så ifall jag rakar på en av de hära små pluttarna kanske det sprutar med blod :o

 

De där små "pluttarna" är troligtvist hårsäckar ur var det kommer växa mer hår -_- Raka på du :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad glad för det, under armarna fick jag när jag var 11-12 :o

 

Det e sketa jobbigt, just nu önska jag att jag kunde raka bort allt, vågar bara inte.. det e ju hur mycket busk-hår som hälst, och sen har jag några små prickar som växt ut (tror det är för jag är alergisk mot något, vettefan men jag tål typ inte deoranter , men skit i de nu...) .. så ifall jag rakar på en av de hära små pluttarna kanske det sprutar med blod :o

Använd ingen vanlig rakmaskin till underarmen, allergirisk och infektionrisk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

InTech har ju inte ens kommit ur puberteten ännu ^^ Så hans svar var väl lite komiskt.

 

 

Det beror vad du menar, Om du menar åldern man inte kan skaffa barn (40-60) så har du väl rätt, Men vettefan annars..

 

och det är väl 11-15 det är normalast att komma in? och om man blir över 16 så ska man konatka läkare eller så..

 

Puberteten pågår inte tills dess att man är 40-60 och inte kan få barn :S Puberteten är oftast från 11 till 16 år. Vissa börjar tidigt och vissa senare, och på vissa går allt väldigt sakta och det är inte helt färdigt först när de är 20-21.

 

 

 

 

Ja, Men jag förstod inte hur du menade riktigt i början..

Men vem orkar raka därunder, Jag vill inte få några sår eller så :P, Inte så jättefint med hår där.. men ja..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går långsamt så det är svårt att säga en exakt ålder, men lite hår började växa ut när jag var runt 11 ½. Vid 12 hade det tagit fart på allvar.

 

Rösten har varit mörk sedan jag var 12, och jag är förbi stadiet där den skär sig nu, men den är fortfarande mörk, även om den långsamt blir allt ljusare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...