Hoppa till innehåll

Killar Sminka Sej :o

Sai

Rekommendera inlägg

vissa killar sminkar sej!

och det värkar inte så onormalt längre, särskilt inte fashion core (EMO-stilen) .

Men förstör man inte sin hud, eller blir det inte typ .. hängigt eller förstört senare, när man blir gammal , tidigare än vanligt?

Annars skulle jag vilja testa någon gång, men senare ta bort direkt xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vissa killar sminkar sej!

och det värkar inte så onormalt längre, särskilt inte fashion core (EMO-stilen) .

Men förstör man inte sin hud, eller blir det inte typ .. hängigt eller förstört senare, när man blir gammal , tidigare än vanligt?

Annars skulle jag vilja testa någon gång, men senare ta bort direkt xD

Tjejer använder ju det, och deras hudar värkar ju inte bli förstörda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjejers hud blir förstörda av smink, och de ser "värre" ut som gamla, men de gamla döljer väl sina "smink-skador" med mer smink skulle jag tro.

Men ni kan ju ta som exempel ett äldre par som båda är lika gamla. Mannen ser nästan alltid yngre ut än kvinnan.

Men än sålänge är det svårt att se effekten då dagens ungdomar sminkar sig enormt mycket mer än förra generationen.

Sai, vill du prova att sminka dig så go for it- Egentligen så skadas inte huden av smink generellt, men jag skulle akta mig för smink äldre än 3 månader, då de drar till sig mikroskopiska djur som kan vara skadliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Umbreon_Moon

Jag är så kallad Fashioncore, och jag sminkar mig. :'>

Jag gör det för att det är snyggt, jag använder svart kajal och eyeliner runt ögonen. Ibland har jag Svart nagellack också. Jag har ingen aning om huden blir dålig, däremot vet jag att man kan få ögoninflammation om man har mycket runt ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är så kallad Fashioncore, och jag sminkar mig. :'>

Jag gör det för att det är snyggt, jag använder svart kajal och eyeliner runt ögonen. Ibland har jag Svart nagellack också. Jag har ingen aning om huden blir dålig, däremot vet jag att man kan få ögoninflammation om man har mycket runt ögonen.

Är också fashionCore men sminkar mig inte =/

Kanske börjar någon gång :)

Hur som helst så vet jag inte om det förstör huden =O Gothare sminkar väl sig också? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...