Hoppa till innehåll

Er Pc Önskelista


Gäst wAcko

Rekommendera inlägg

I den prisklassen kan du få ett mycket bättre grafikkort till. Grafikkortet kommer att bli en stor flaskhals med tanke på hur datorn ser ut i övrigt, vilket kommer resultera i att du inte klarar spel särskilt bra. (Datorn ser ut att vara till spel) Ett 8800GT hade varit grymt mycket bättre.

Kan du länka något som är runt den prisklassen med ett bättre grafikkort?

 

http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10274

 

Mycket bättre grafikkort. Dock är 8800GT slut i hela landet, p.g.a att det är så populärt. Både billigare och bättre än 8800GTS 640MB som sitter i den datorn nu. Så jag rekommenderar att du väntar tills att 8800GT finns i lager. Processorn är ju självklart sämre än Q6600 som du hade i din länk, men de flesta spel stöder inte fyrkärniga processorer ännu. Dubbelkärniga funkar fortfarande utmärkt. Om du nu tvunget vill ha Q6600 går det ju att konfigurera datorn. Eller om du vill ha en bättre dubbelkärnig, t.e.x E6750 eller E6850, så går det också att konfigurera. Men den som är i datorn nu räcker lugnt.

 

Säg till om du inte riktigt förstår, vet att det blir lite krånligt med alla namn ibland. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

I den prisklassen kan du få ett mycket bättre grafikkort till. Grafikkortet kommer att bli en stor flaskhals med tanke på hur datorn ser ut i övrigt, vilket kommer resultera i att du inte klarar spel särskilt bra. (Datorn ser ut att vara till spel) Ett 8800GT hade varit grymt mycket bättre.

 

Kan du länka något som är runt den prisklassen med ett bättre grafikkort?

 

http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10274

 

Mycket bättre grafikkort. Dock är 8800GT slut i hela landet, p.g.a att det är så populärt. Både billigare och bättre än 8800GTS 640MB som sitter i den datorn nu. Så jag rekommenderar att du väntar tills att 8800GT finns i lager. Processorn är ju självklart sämre än Q6600 som du hade i din länk, men de flesta spel stöder inte fyrkärniga processorer ännu. Dubbelkärniga funkar fortfarande utmärkt. Om du nu tvunget vill ha Q6600 går det ju att konfigurera datorn. Eller om du vill ha en bättre dubbelkärnig, t.e.x E6750 eller E6850, så går det också att konfigurera. Men den som är i datorn nu räcker lugnt.

 

Säg till om du inte riktigt förstår, vet att det blir lite krånligt med alla namn ibland. :)

 

Joo ja fattar, men när kommer det inte längre vara slutsålt med 8800GT? och hur stor skillnad är det mellan den och 8800GTS 640MB. Är det värt att vänta på 8800 GT?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen vet egentligen riktigt när GT kommer komma in igen, men antagligen i mitten/slutet av december. Prestandaskillnaden mellan GT och GTS 640MB är inte direkt jättestor, det beror på vilket spel. Själva erbjudantet kommer antagligen inte ändra i pris när man byter GTS mot GT, så den lilla prestandaskillnaden kanske inte är värd att vänta på om det tar för lång tid. Annars brukar man alltid gå på att GT är billigare, men just på den här datorn kommer kanske inte att bli det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara man kan köra dom senaste spelen bra med GTS 640 så är det ok. Om det är slut med GT varför gör dom inte bara nya, kan inte ta så lång tid.

Det kan jag garantera att det kommer göra, men om jag skulle varit i din situation skulle jag väntat på GT.

 

Du vet folk har köpt som galningar, har faktiskt bokat mig ett sådant kort själv. =P Så fort det kommer in en omgång nya kort går de ju direkt till dem som har beställt tidigare. De tar ju slut direkt igen därför.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara man kan köra dom senaste spelen bra med GTS 640 så är det ok. Om det är slut med GT varför gör dom inte bara nya, kan inte ta så lång tid.

Det kan jag garantera att det kommer göra, men om jag skulle varit i din situation skulle jag väntat på GT.

 

Du vet folk har köpt som galningar, har faktiskt bokat mig ett sådant kort själv. =P Så fort det kommer in en omgång nya kort går de ju direkt till dem som har beställt tidigare. De tar ju slut direkt igen därför.

 

Men har hört att Vista inte är bra att spela med, Att den inte stödjer dom senaste drivrutinerna än osv. ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En hårddisk med 1 doggabyte pl0x

(en doggabyte motsvarar 1267650600228229401496703205376 byte ;D - räknade jag själv faktist.)

Redigerat av Poison
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...