WASD Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 (redigerat) googlade "install linux from windows" hittade http://sourceforge.net/projects/instlux/ Redigerat 3 December 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Jag har inte Windows!! :cry: Jag får ladda ner dos och försöka... Det får man iaf in på diskett! Btw, nollmodemskabel skulle gå lite segt, 11 kb/s :S... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 du sa att du hade Windows 3.11 :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Hade, ja, inte har! Jag formaterade om skräpet... >_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 jaha så du har inget OS alls? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 (redigerat) Nix... :( Ska jag köra diskett iaf? Redigerat 3 December 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 (redigerat) ja det värkar som ända sättet om du inte har någon CD-läsare eller annat Redigerat 3 December 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 4 December 2007 Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 Det ska gå att installera linux från hårddisk. Men frågan är hur du ska få in filerna på den. Har ingen koll på vilken dist som kan passa bäst för detta tyvärr. Hur stor är hårddisken? Vad är det för hårdvara i datorn i övrigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 4 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 (redigerat) Jag sätter hårddisken i en annan bärbar dator med cdläsare på? 300 meg är hårddisken, skrämen är på 16 färger, några övriga specifiktioner har jag tyävärr inte huvudet... Datorn är en Compaq CONTURA 410C. 50MHz Intel i486DX2 processor. RAM: 4 MB, tror jag... Redigerat 4 December 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 December 2007 Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 (redigerat) aoj inte så bra men det borde finnas något OS som passar i den, kan ej så mycket om linux men något borde väl gå hittade http://www.slackware.com/ som står ska kunna funka på en 486a som du har men man kanske behöver cd :/ Redigerat 4 December 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 4 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 Slackware är ju på 12 skivor, förtusan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 December 2007 Rapport Dela Skrivet 5 December 2007 ok förlåt då :/ men om man bläddrar fram till något som heter zipslack står det att det behöver bara 100mb hårddisk och du har 300.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.