Firecracker Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 (redigerat) Blev inspererad av guggos rollspels tråd så här kommer ett till rollspel. Förhoppningsvis blir det många som vill delta. Reglerna för rollspelet är följande: (Ber Guggo om ursäkt för att välja samma regler men jag hoppas att du inte tar illa upp) ---------------------------------------------------------------------------- Regler: 1.Tänker du inte spela, skriv inte. 2.Du är inte störst, bäst och vackrast. 3.Du kan inte styra en annan spelares karaktär. Exempelvis så kan du inte, slå någon så att de svimmar. Istället siktar du ett slag mot dem och låter den andra spelaren bestämma vad som skall hända. 5.Om du måste skriva något utanför spelet, skriv då "OOC" (Out Of Character) innan. Ha KUL! ---------------------------------------------------------------------------- Rollspelet utspelar sig i fantasy miljö. Användade av magi godtas även så länge magin håller sig på en rimlig nivå. Före du deltar i rollspelet vill jag att du skriver en karaktärsbeskrivning som liknar den som jag kommer att skriva senare i detta inlägg. Raserna som är tillåtna är: Människa, Dvärg, Alv(Om du önskar någon annan ras så fråga). Nåja, nu tror jag nog att ni förstår vad det går ut på. Då börjar vi! :D ---------------------------------------------------------------------------- Karaktär: Namn: Haldar Ras: Människa Ålder: 27 Personlighet: Oftast på dåligt humör, men med rätt samtalsämne kan du nog få honom att prata med dig. Utseende: Ganska kort svart hår, blåa ögon, bär oftast bara en enkel grå tunika med gråa byxor. Har ett långt ärr på ena kinden. Egenskaper: Haldar är en mäster tjuv, kanske en av dom bästa i världen. Han är även väldigt skicklig med sina dolkar som han skickligt brukar gömma under kläderna. Han har även väldigt skarp hörsel och bra syn. Anledningen till varför han bara har en enkel tunika och enkla byxor är för att han ska kunna utnyttja sin smidighet fullt. ---------------------------------------------------------------------------- Haldar vandrar efter den ensliga vägen i väntan på att något ska hända. Han är på väg till staden Idonhald men har ännu en lång bit kvar att vandra. Efter han vandrat i kanske 6h så börjar mörkret falla. Han söker sig bort en bit från vägen i en liten glänta där han sedan slår upp sitt tält. Haldar tar fram lite bröd ur en av påsarna och efter han ätit klart lägger han sig trött ned i tältet för att sova. ---------------------------------------------------------------------------- Karta över världen: Redigerat 8 December 2007 av Firecracker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 (redigerat) Denna ska jag vara med i iaf! Namn: Zoro Nekkau Ras: Människa Ålder: 18 Personlighet: Rolig, pratar ofta. Utseende: Medel lång, rätt så kraftiga armar, ganska kort hår ca 5cm, en bandana som täcker främre delen av håret, klär sig ofta i shorts och t-shirt. Egenskaper: Zoro är en eldvändare, vilket betyder att han kan skapa eld i handen utan att bränna sig som han senare kan kasta iväg som ett eld klot eller tända en brasa, ljud mm. Zoro är också väldigt smidig som han kan utnyttja när han slåss. _________________________________________________________________ Zoro sprang för livet på den stenlagda vägen då byborna från Idonhald jagar honom då han råkat eldat upp borgmästarens hus när han tränade sina eld egenskaper. Zoro kollar bak och ser att han har sprungit ifrån de flesta av byborna, några har tröttnat och gått hem igen, fem stycken är ungefär 500 meter från han. Zoro kläcker en plan och springer in i skogen, det är en liten stig som är bland de tjocka träden, han slänger sig upp i ett träd som har så täta blad så dem kan täcka en elefant, han rör sig smidigt upp i trädet och sitter och väntar, efter några sekunder kommer fem stycken svettiga och anfådda män i 25 års åldern, han försvann, vi ger upp och går hem nu säger en av männen de andra nickar och de vänder sig och börjar gå mot byn. Zoro hoppar ner från trädet och lägger sig vid sidan av en glänta, han gör ett täcke av blad och lägger sig ner och somnar. Redigerat 7 December 2007 av amo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 OOC: Amo, allt spelande sker i dåtid. Inte presens. Dvs; "Zoro sprang" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 7 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 Haldar vaknar av ljudet från vakterna som jagade Zoro. Snabbt som blixten tar han på sig sina kläder och springer tyst som en mus ut ur tältet. Han bestämmer sig för att ta reda på vad det var för ljud han hörde så han börjar sakta smyga åt hållet ljuden kom ifrån. Plötsligt ser han att någon ligger på marken med några blad som täcke. Han avvaktar... Haldar funderar på om det är värt att mörda honom för att få hans saker eller om han ska väcka honom för att fråga vem det är. - Vakna! Säger Haldar tyst till den sovande personen och försöker ruska liv i honom För säkerhets skull så håller han en av sina dödliga dolkar i handen ifall den sovande personen oväntat skulle gå till attack. OOC: Amo, allt spelande sker i dåtid. Inte presens. Dvs; "Zoro sprang" OOC: har ändrat på det där med dåtid nu. känner på mig att många kommer att ha svårt för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 (redigerat) Jag vaknade upp av att en främmande man står framför mig men en dolk riktad i mitt ansikte och viskar, vakna vakna!, jag låg stilla(OOC, blev låg stilla rätt?), rädd att han ska attackera, han såg mig troligen som en oväpnad vandrare som han men en knuff skulle kunna döda. Vad vill du sa jag med en iskall röst, jag försökte låta skrämmande men jag tvekar på att det funka. OOC: Du vet inte vem jag är så då kan du inte veta att det var jag som var jagad, och dem som jagade mig var bybor inte vakter, du hör bara några som springer. Redigerat 7 December 2007 av amo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 7 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 (OOC: du behöver inte skriv i dåtid. Ändrade på den regeln ;) Sorry, jag såg inte att det var bybor XD) - Vad jag vill? Nja, det beror väll på. Om du fortsätter att bete dig på det här viset är det nog troligast att jag vill mörda dig... Haldar ler ett hånfullt leende och trycker upp dolken mot amos strupe samtidigt som han drar upp en annan dolk ur stöveln med den andra handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 (redigerat) Den främmande mannen framför mig fortsätter att hota mig helt ovetande om att det är han som är i underläge. Jag ser han le och besvarar han genom att le tillbaka, jag spänner min högra arm och känner hur eld flammar upp i handen, jag gör en rörelse som gör så att elden stiger 1 meter i luften, mitt täckte av löv flyger upp i luften och blir snabbt aska. OOC: För det första så heter jag inte amo i sagan, och för det andra så vet du inte vem jag är...Ska ingen annan vara med :( Redigerat 7 December 2007 av amo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 OOC: Man rollspelar alltid i dåtid och tredje person- Det vet alla som någonsin läst "Hur man rollspelar" ("Guide To Rollplay" på engelska) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 (redigerat) Karaktär: Namn: Loréon Ras: Alv Ålder: 24 Personlighet:kan ibland vara godtrogen, väldigt pratglad, reser runt i Ildorien på ständigt sökande efter dem bästa jaktmarkerna. Utseende:Blondt hår ner till skulderbladen. Han bär alltid ringbrynja som döljs av en brun läderjacka, han bär också tyg-byxor som hålls uppe med ett grovt bälte med en ganska stor mässings-ring, på ryggen bär han en rund träskjöld med en mässings rand runt kanten. Egenskaper:Loréon är en utbygdsjägare som är skicklig med främst enhandssvärd och skjöld men kan även använda pilbåge. _________________________________________________________________________ Lórien kom precis från ett stort fält ungefär 600 meter i från Idonhald eftersom några bybor hade skrämt bort alla kreatur som var värda att jaga, när Lóreon ser två män lite längre bort som ser ut att bråka drar han sin båge och siktar mot snubben som håller i två dolkar och släpper iväg pilen och den far framåt i luften..... Redigerat 8 December 2007 av Mooney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 OOC: Man rollspelar alltid i dåtid och tredje person- Det vet alla som någonsin läst "Hur man rollspelar" ("Guide To Rollplay" på engelska) OOC: Man kan naturligtvis rollspela i vilket tempus och i vilken person man vill, bara att dåtid, tredje person är vanligast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 7 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 Haldar uppfattar i ögonvrån pilen som kommer susande mot honom och gör en elegant bakåtvolt för att undanslippa pilen. Han känner på sig att det inte kommer att bli särskillt roligt om han stannar där han är. Så han springer snabbt iväg genom skogen och lämnar platsen där han hittat den okända personen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 (redigerat) Mannen som just stått och hotat mig ser jag nu springa som en tjej det snabbaste han kan, pft... fjolla, hota mig kan han men när det blir fight så springer han minsan sade jag och reste mig upp, men då ser jag vad som fick mannen att löpa, en alv står med pilbåge och siktar på mig, attans ... Redigerat 7 December 2007 av amo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.