Hoppa till innehåll

Fantasy Rollspel

Firecracker

Rekommendera inlägg

OOC: Amo, det som är totalförbjudet i ett rollspel, det är att skriva vad en annan person gör. Har Firecracker sagt att hans karaktär springer som en tjej? För annars får du inte skriva att den gör det. (Jag brukade driva en rollspelscommunty förr så jag kan en del... Trots att detta bara är grunden)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Haldar kommer fram till gläntan där han kvällen före hade slagit upp sitt tält. Han skyndar sig packa ihop sina grejor och ger sig upp på vägen igen.

Efter att ha vandrat ytterligare en bit hör han några människor prata en bit fram. Han gömmer sin ryggsäck upp i ett träd och börjar sakta smyga fram mot de pratande personerna.

Haldar har kommit nog nära nu för att se dom pratande. Men han vill komma lite närmre så att han riktigt kan höra allt dom säger.

KNAK! Hörs det plötsligt från backen. Haldar har råkat kliva mitt på en stor torr kvist!

VEM DÄR! Ropar ena mannen.

Haldar har inte lång tid på sig att tänka. Han ser hur männen börjar resa på sig och greppa vapen.

Snabbt som blixten slinker Haldar upp i ett träd och sätter sig på en kvist och väntar. Personerna är framme vid busken där Haldar gömde sig nu. Dom fortsätter framåt med vapnen hårt hållna i deras händer.

- Kom fram! Vart du än är kommer vi att hitta dig någon gång! Det är lika bra att du slutar gömma dig nu!

Skrek en av männen.

Dom tre männen passerar gömstället där Haldar sitter.

Haldar kollar mot eldstället där männen hade suttit. Plötsligt får han en idé!

Han hoppar smidigt ned från trädet och springer med snabba steg fram mot deras eldplats. En av männen uppfattade dunset då Haldar hoppade ned från trädet och skrek:

- Där är han! Stoppa honom!

Haldar fortsatt att springa. Nu var han framme vid eldplatsen där dom hade ställt sina hästar. Smidigt hoppade han upp på ena hästen och red av i galopp mot hållet han hade kommit från. För han måste ju trots allt hämta sin ryggsäck. Bakom sig hör han hur en av männen skriker:

- Stopp! Stanna! Sådär får du inte göra!

Haldar viker av in i skogen och fortsätter en bit till för att vara säker på att han inte förföljs längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namn: Kazumi

Ras: Mini Älva ( Som typ tingerling i peter pan :P)

Personlighet. Väldigt rädd, men samt när han får sin ilska kan han spela ut alla, hans kraft är den bästa i alvriket.

Utseende. Med en grön väst och svarta byxor tar han sig fram med sina gyllene vingar på ryggen, väldigt lite ( tingerling format) men när han blirhar får han röda ögon.

Egenskaper. HAn kan styra alla fyra Element, Vatten,jord,eld,luft.

När han får sina röda ögon och är arg på en person är personen nära döden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter En god natt sömn i trädet på vägen mot idonhald, serhan en främmande mäniska rida på en häst, Kazumi blir genast misstänksam och avvaktar sedan flyger han fram i luften , sedan krypar han in i mäniskans väska.

han har hufet utanför men männsikan märker iget, genom att sytra luften ger Kazumi ut en hård vind pust , männsikan vänder sig om och tittar , men kazumi sysntes ej. Kazumi flyger sedan fram till männsikan och skriker ut en fråga så han skall höra klart och tydligt.

'' VEM ÄR DU!? ''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Loréon ser nu att det är något litet lysande vid hästen och drar tillbaka sitt svärd och sin skjöld och tar upp en bok ur sin väska som heter magiska varelser och objekt, när han kollat en stund har han att välja mellan att tro att den lilla saken som flyger kan vara antingen en liten demon, en liten ängel eller en älva.

han lägger tillbaka boken i väskan och tar fram sin båge och släpper i väg en pil mot hästens relativt stora kropp och tänker Den här gången kan jag väll inte missa?.

Redigerat av Mooney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har suttit uppe i det lövbebyggda trädet och spionerat på de två männen nedanför, en älva hade kommit med i bilden men jag visste inte riktigt vad den höll på med. Solen hade börjat gå upp och jag behövde komma in i byn och hämta mina saker, kanske någon av männen kunde hjälpa mig? Jag gjorde en smidig volt ner från trädets näst högsta gren och landade på marken med ett duns...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...