Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Kul att rollspelen kommit igång igen, jag kommer ihåg hur populärt det var för ett år sedan. Dock har Guggos rollspel kommit lite för långt för att man ska kunna gå med, och Firecrackers blev smått oseriöst. Jag tänkte därför starta ett nytt rollspel. Som ni kanske redan har förstått kommer det att handla om medeltiden.

Jag måste också be er innan ni börjar skriva, läs igenom reglerna nedan!

- All text som tillhör rollspelandet skrivs i tredje person och dåtid, inget annat!

- Om du ska vara med, tänk på stavningen. Det blir så mycket trevligare och lättare att läsa om alla försöker skriva någorlunda bra.

- Du kan inte på något sätt styra någon annans karaktär.

- Försök att balansera din karaktärs styrkor och svagheter. Vi vill inte ha någon Superman.

- Om du vill skriva något som inte direkt tillhör rollspelet, skriv "OOC".

- Rollspelet utspelar sig på medeltiden. Så snälla, din karaktär kan inte ta fram sin laptop och lira World of Warcraft.

Det var nog det viktigaste. Som vanligt börjar man med en beskrivning av ens karaktär.

Namn: Ingen riktigt som vet vad han heter. Om han ens har något riktigt namn. Går dock under namnet "Höken" av de som anlitat honom.

Ålder: Okänd

Utseende: Mörkbrunt hår som räcker ned till axlarna. Har djupblå ögon och lite skägg. Är en bit under medellängd och väldigt smal. Bär en lång klädnad som går ända ner till benens slut. Den är mörkgrå, eller närmast svart, och har en huva längst upp som ofta är dragen över huvudet. I sitt bälte har han ett långt svärd och en dolk. Innanför sin klädnad bär han en liten pilbåge.

Personlighet: Ytterst tillbakadragen. Gillar inte att tala med människor. Kanske gillar han inte människor alls? Lyder endast sina uppdragsgivare om betalning är rätt. Utan den är han ingen man att lita på. Är faktiskt i det närmaste osocial, och söker sig aldrig till människor förutom vid "jobb".

Egenskaper: Är inte en särskilt duktig krigare. Är dock pricksäker med sin pilbåge och brukar oftast ta sina offer med överraskning för att sedan fly in i skuggorna.

Bakgrund: Okänd

Övrigt: Som ni kanske förstått lever han på att lönnmörda mot betalning. Ibland har han även gjort andra jobb som att stjäla och spionera.

"Höken", som han kallades, vandrade på en enslig väg i kurs mot en stad vars namn han inte visste. Till en uppdragsgivare han inte kände. I ett land han aldrig varit förut. En ganska vanlig dag i Hökens liv. Brevet han fått hade kommit från uppdragsgivarens undersåte som sprungit mil efter mil för att finna honom. När han läst brevet var Höken tvungen att mörda honom. Brevet bar på alldeles för viktig information för att någon annan än han och uppdragsgivaren skulle kunna få ta del av den. Men han kände inga skuldkänslor, och varför skulle han göra det? Han gjorde ju bara sitt jobb, precis som alltid. Han kände den första regndroppen träffa handen och löven som prasslade till av det plötsliga regnet. Han tog skydd under en skogsdunge tills regnskuren mattat av. Han fortsatte sedan på vägen i rask takt för att hinna till staden i gryningen.

Skrivet (redigerat)

OOC: Joinar detta rollspel. Säg till mig om jag gör något stort misstag.

Karaktärsbeskrivning:

Namn: Oldar

Ålder: mellan 25-35 år

Utseende: Väldigt kort mörkbrunt hår. Ganska lång och smal. Bär alltid med sig några dolkar som kan vara här och där under kläderna. Oftast bär han bara en enkel svart tunika, gråa byxor och ett par läderstövlar men knähöga skaft.

Personlighet: Ganska hemlighetsfull av sig. Berättar inte så gärna om det han vet ifall du inte är beredd att ge honom en summa pengar. Men har han lovat något så håller han sitt ord. ...Oftast i alla fall.

Egenskaper: En mästerlig tjuv. Speciellt duktig på fick tjuverier, men behärskar även inbrott väldigt bra. Han är ganska smidig och duktig med sina dolkar. Men någon stor krigare är han inte. Dolkarna använder han mest bara för självförsvar.

Oldar gick efter huvudgatan i en av landets städer(OOC: Skulle gärna vilja att du skrev vilka städer det finns Aircondition så jag vet vad jag kan skriva som namn ;)) samtidigt som han kollade runt för något som gick att stjäla.

Plötsligt fick han syn på en man som var upptagen med att hänga upp fiskenät på marknadsplatsen. Oldar promenerade till synes helt oskyldigt fram mot den upptagne mannen med ögonen fästa på penga-pungen han hade i bältet. Han avvaktade ett tag tills ingen kollade mot honom och smidigt tog han loss penga-pungen från den helt ovetande mannens bälte. Sedan fortsatte han med sin promenad och gick iväg som om inget hade hänt.

Redigerat av Firecracker
Skrivet

OCC: Crap, tryckte bakåt, fick börja om igen -.-. Men aja.. , säg till om jag också gör ett misstag :P

Namn: Olvar

Ålder: 22 år

Utseende: halvlång, och litelite tjock.

Personlighet: Är snäll av sig när han vet att det är en "bra kompis", Men annars, Kan den personen behandlas som skit.

Egenskaper: Väldigt bra på att styra på saker. Även bra med pilbågar, När han dödade ett offer. Så gick han alltid iväg, Utan att ens kolla på liket.. Väldigt ego. (occ, vet inte vart jag skulle skriva det sista :P) Väldigt snabb..

Bakrund: Ett litet land. Som är tomt nu. En enda väg genom allt. känner bara en till..

Olvar gick igenom staden. Och letade efter ett ställe och vila på. Han hade nämligen fått gömma sig från någon mördare. Han vet ej. Han vill så gärna haffa han. Så när han hade sett ett ställe att vara på. Så skulle han ta något vapen med sig. Och dra ut och leta där han såg han sist. När han hade vilat klart. Sett den underbara miljön. Och pratat med en. Men han skulle åka iväg imorgon. Att leta efter en mördare. Vi pratade tills vi insåg. Att det var samma mördare vi pratade om. Nu skulle vi gärna samarbeta. Vi skulle ta med oss vapnen och dra oss ut. För att döda den som försökt döda oss båda tidigare.

Occ: min grammtik är dålig. tyvärr.

Skrivet (redigerat)

Namn: Hagbard

Ålder: 30år åldern

Utseende: Snaggat hår och stubbit skägg, har ett ärr som löper över hans västra öga som gör att hans syn har sjunkit med 50% på det ögat, väldigt lång och stor, ca 1.90 , kraftig, klädeln består utav bruna ganska bagiga byxor, svart t-shirt(ooc: heter det t-shirt då? :P ) och en väst på det gjort utav björn skinn, på ryggen hänger hans ända vapen, en massiv dubbel sidad yxa.

Personlighet: Tyst låten, men håller alltid något som han har lovat.

Egenskaper: Extremt stark, han vet värkligen hur man hanterar en yxa, dock har han svårt med vapen som man måste aima från långt håll med, ganska klumpig men är ändå snabb för han är lång.

Bakgrund: Ingen vet om han någonsin har haft en familj, han växte upp som en nolla och fick leva på gatan på egen hand, men eftersom att han har tränat hela sitt liv så har han blivit mycket stark.

Övrigt: Hagbard gillar inte fisk, och har inget emot att döda någon för en slant, han ser sig själv inte som en prisjägare, men det är det han lever för.

Hagbard gick men långa kliv genom torget, då han gick förbi folk så gömde dom sig ofta bakom något och blev skrajj, vem skulle inte bli det? Lukten av fisk tränger in i hans näshålor, fyfan asså mummlar han, vem f*n vill äta sån skit? , han kollar ner mot hamnen där en man har satt upp sitt nät. Han forsatt ner mot hamnen med en äcklad syn i ansiktet, han tänkte sparka ner fisken som mannen just plockat ner i en hink men ångrar sig, "fyfan gubben förkänar det inte"

Redigerat av amo
Skrivet

Vi gick och smed planer. Och då fick vi syn på en person (hagbard), vi gick dit och sa "Hur, han jobbar ju bara här, och vi såg att du försökte dra ner dendära hinken, varför?", Även om du hatar något, Så ska det inte gå ut på han"

Skrivet

OOC: Efter varje lyckat rollspel följer många misslyckade- Detta är definitivt ett av de misslyckade. Ska alla helt plötsligt starta meningslösa rollspel utan att ens själv veta hur man rollspelar?!

Skrivet (redigerat)

Och vem f*n är ni era små kryp, vill ni att jag ska krossa er eller? Skrek jag och spottade på marken brevid dem, männsikorna runt oss hade börjat kolla på mig, troligen för att jag skrek.

OOC: Mega93: Vad är misslyckat med detta?

Redigerat av amo
Skrivet

OOC: Mega93: Vad är misslyckat med detta?

OOC: Njae, för det första så skriver InTech i denna tråden, och för det andra.................... InTech........... Och för det tredje; En bra och lyckad rollspelstråd skapas, visst, alla är glada ^^ MEN sen så, efter bara ett par dygn så skapas det nya rollspelstrådar av avundsjuka personer (Förlåt AC), och du fattar väl själv att sålänge en lyckad rollspelstråd är aktiv så kommer resten att misslyckas.

Skrivet

OOC: Och för det fjärde: att du är här och gör onödigt offtopic inlägg. Jag har *** samma rättigheter som du..

Till rollspelet

"Ja, Men det jag försökte berätta, VAR ATT JAG HATAR DIG, OCH DU KAN GÅ HEM OCH LÄGGA DIG. SKIT I ALLA. Och sedan drog han upp sin kniv, Mot hagbards hals, och sa "Ska du lugna dig nu?"

Skrivet

OOC: Varför gjorde du det oseriöst då, Väl onödigt. grupptryck mot dig (med en person), verkar gå på dig :P

Och jag tog min kniv, Och gick iväg, nöjd, efter att dödat han

OOC: Eftersom du skrev så oseriöst. så antar jag att du är ute, därför kan jag skriva så.

Skrivet

OOC: Du förstör bara, Aircondition gjorde denna tråd för att den skulle vara seriös så kommer du och är oseriös, smittar av sig... inte lika roligt... håll dig bara borta, snälla.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...