Hoppa till innehåll

Muhammed Bilder?

Gäst mithrils

Rekommendera inlägg

Det är en skit översättning ni har plockat det från.

f*n jag skiter i hur länder behandlar kvinnor! Det har ingenting med religion och göra.

Du skiter i hur länder, vars kultur och lagar är baserad på islam, behandlar kvinnor, för att det säger något negativt om din tro?

Hur ignorant får man bli.

_

Svara gärna på Chainsawkittens post också, tycker själv det är jäkligt intressant hur alla negativa verser, översatta av neutrala källor, alla är falska?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 309
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns många översättningar som är till för och ge en dålig bild på Islam.

En koran kan inte översättas, man kan inte ändra på guds ord.

en översättning ändrar inte innebörden.

Men visst, visa den "rätta" koranen, vem här tror för en sekund på att den inte innehåller något våldsamt mot "otrogna"?

"man kan inte ändra på guds ord."

klart man kan, då bibeln och koranen skiljer sig åt, men då de skrevs av människor, vad annars kan man förvänta sig.

Däri ligger ett annat intressant ämne, hur kan BÅDE kristna och muslimer ha rätt? Eller varför inte nån av de hundratals andra religionerna i världen?

Sen när man frågar säger ju såklart alla "Vi har rätt, de andra har fel." såklart inte utan det minsta spår av bevis, förutom en möglig bok de påstår vara -sanningen-

Är verkligen alla översättningar gjorde för att ge en dålig bild av Islam?

Tja, om de utelämnade de våldsamma bitarna så skulle de väl ljuga istället.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är verkligen alla översättningar gjorde för att ge en dålig bild av Islam?

Tja, om de utelämnade de våldsamma bitarna så skulle de väl ljuga istället.

Precis. Jag tror inte att alla översättningar är gjorda för att framställa Islam i dålig dager. Likväl tror jag inte att det översatts så fel att innebörden förändrats helt.

EDIT: http://www.theodoresworld.net/pcfreezone/gitatvilmars.jpg

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste även säga att det inte bara Muhammed vi inte får rita, vi får inte rita Jesus eller Moses heller. Men vissa här verkar ha tungan i handen och skriver utan att ens veta vad dom skriver om!

Hmm läs koranen. Enligt koranen får man inte karykarera mohammed men det står ingenting i bibeln om att man inte får rita jesus med bajs på snoppen.

Jag menade att vi inte får rita Jesus, Moses eller Muhammed enligt Koranen.

Då borde muslimerna bli rätt så förbannade över att det sitter en Jesus-avbildning i i princip varenda kyrka.

Ja, men det är inte vi som kommer brännas i h*lvete av det ni ritar på era väggar.

Chainsawkitten? Vad exakt fattar du inte? Koranen KAN INTE ÖVERSÄTTAS PÅ NÅT ELLER ANNAT SÄTT!

Vad exakt är det du inte förstår av dom orden? Det finns också en skillnad mellan Sunni och Shia, jag är Sunni och jag vet inte så jätte mycket om Shia. Boffaroffe bara för att DU tycker att det är ett skämt att folk gör upplopp som inte fattar hur vi känner när några idioter vill visa deras idiostiska tryckfrihet genom att rita vår profet betyder inte att vi inte ska bry oss?

Om ni tycker att alla muslimer är terrorister, ser det ut som att jag går ut och bombar gatorna var tredje minut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste även säga att det inte bara Muhammed vi inte får rita, vi får inte rita Jesus eller Moses heller. Men vissa här verkar ha tungan i handen och skriver utan att ens veta vad dom skriver om!

Hmm läs koranen. Enligt koranen får man inte karykarera mohammed men det står ingenting i bibeln om att man inte får rita jesus med bajs på snoppen.

Jag menade att vi inte får rita Jesus, Moses eller Muhammed enligt Koranen.

Då borde muslimerna bli rätt så förbannade över att det sitter en Jesus-avbildning i i princip varenda kyrka.

Ja, men det är inte vi som kommer brännas i h*lvete av det ni ritar på era väggar.

Chainsawkitten? Vad exakt fattar du inte? Koranen KAN INTE ÖVERSÄTTAS PÅ NÅT ELLER ANNAT SÄTT!

Vad exakt är det du inte förstår av dom orden? Det finns också en skillnad mellan Sunni och Shia, jag är Sunni och jag vet inte så jätte mycket om Shia. Boffaroffe bara för att DU tycker att det är ett skämt att folk gör upplopp som inte fattar hur vi känner när några idioter vill visa deras idiostiska tryckfrihet genom att rita vår profet betyder inte att vi inte ska bry oss?

Om ni tycker att alla muslimer är terrorister, ser det ut som att jag går ut och bombar gatorna var tredje minut?

Din predikan håller inte. Är Koranen nedskriven på papper, som folk kan läsa, visst f*n går det att översätta den. I annat fall vill jag har en grundlig förklaring till varför det inte går. Och med att du sitter och whinar på andra genom en datorskärm förmodar jag att du inte läst den själv.

Och som sagt, ska du inte gå och hota alla tv-kanaler för de avbildar något som finns på jorden? Jag menar, det bryter ju mot koranen och hur man ska leva. Många religioner är så pass trångsynta så det är inte sant.

Samt så vill jag bara tillägga att det är mycket ord ni slänger ut er, hade det vart öga mot öga hade ni nog inte varit så pass diskutionsvilliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Översätta texter från koranen är inget och lita på.

Lär dig arabiska och läs en riktig.

Vad jag skulle vilja veta är hur översättare kan råka göra samma fel om och om igen.

Jag tycker det är ett patetiskt argument. En sista utväg. Varför lär inte DU dig arabiska och läser på de angivna ställena i den arabiska koranen så får du se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...