Hoppa till innehåll

Muhammed Bilder?


Gäst mithrils
 Dela

Rekommendera inlägg

Och du tror att jag inte kan arabiska?

Jag är arab, hittar inget sånt, och varje troende som jag känner hittar inget sånt.

Och de läser koranen varje vecka!

Likväl hittar inga kristna som jag känner de där fruktansvärda ställena där det står att man ska döda homosexuella och kvinnor som våldtagits. Men de finns ändå där (vilket jag gjort dem medvetna om).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag måste även säga att det inte bara Muhammed vi inte får rita, vi får inte rita Jesus eller Moses heller. Men vissa här verkar ha tungan i handen och skriver utan att ens veta vad dom skriver om!

Hmm läs koranen. Enligt koranen får man inte karykarera mohammed men det står ingenting i bibeln om att man inte får rita jesus med bajs på snoppen.

 

 

Jag menade att vi inte får rita Jesus, Moses eller Muhammed enligt Koranen.

Då borde muslimerna bli rätt så förbannade över att det sitter en Jesus-avbildning i i princip varenda kyrka.

 

Ja, men det är inte vi som kommer brännas i h*lvete av det ni ritar på era väggar.

 

Chainsawkitten? Vad exakt fattar du inte? Koranen KAN INTE ÖVERSÄTTAS PÅ NÅT ELLER ANNAT SÄTT!

Vad exakt är det du inte förstår av dom orden? Det finns också en skillnad mellan Sunni och Shia, jag är Sunni och jag vet inte så jätte mycket om Shia. Boffaroffe bara för att DU tycker att det är ett skämt att folk gör upplopp som inte fattar hur vi känner när några idioter vill visa deras idiostiska tryckfrihet genom att rita vår profet betyder inte att vi inte ska bry oss?

 

Om ni tycker att alla muslimer är terrorister, ser det ut som att jag går ut och bombar gatorna var tredje minut?

 

Oj ska vi falla tillbaka på att säga vilka som ska brinna också? Våldsamt vålsamt.. aja, men som i den kristna bibeln (som jag tar avstånd från, för övrigt.) ska NI brinna i h*lvetet, försök bevisa att koranen har rätt. Lycka till.

 

"Chainsawkitten? Vad exakt fattar du inte? Koranen KAN INTE ÖVERSÄTTAS PÅ NÅT ELLER ANNAT SÄTT!

Vad exakt är det du inte förstår av dom orden?"

 

Vad han inte fattar? Varför det inte går att översätta en text från ett skriftspråk till ett annat, vilket är en FÖRJÄVLIGT bra fråga. Kanske arabiskan behöver reformeras litet om orden betyder nåt annat om de ÖVERSÄTTS.

 

"Det finns också en skillnad mellan Sunni och Shia, jag är Sunni och jag vet inte så jätte mycket om Shia."

 

Shia, 10-15% av alla muslimer är Shia, shia är den gren av tro som är mest -konservativ-, det är 130 till 190 miljoner anhängare.

 

"Boffaroffe bara för att DU tycker att det är ett skämt att folk gör upplopp som inte fattar hur vi känner när några idioter vill visa deras idiostiska tryckfrihet genom att rita vår profet betyder inte att vi inte ska bry oss? "

 

Bara han? Halva västvärlden håller nog med.

 

"idiotiska tryckfrihet".. är du så pantad som du försöker verka eller?

 

"Om ni tycker att alla muslimer är terrorister, ser det ut som att jag går ut och bombar gatorna var tredje minut?"

 

nej, tycker dock det är förbannat roligt att en hyffsad del av terroristerna i världen är muslimer.

 

"Statistics gathered for 2006 by the National Counterterrorism Center of the United States indicated that "Islamic extremism" was responsible for approximately 25% of all terrorism fatalities worldwide, and a majority of the fatalities for which responsibility could be conclusively determined. Terrorist acts have included airline hijacking, beheading, kidnapping, assassination, roadside bombing, suicide bombing, and occasionally rape."

 

25 jäkla procent, och bara av islamiska extremister.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är det, jag bryr mig inte om sådana statistiker, eftersom att blanda in politik med religion är fel.

Och USA själva är världsterrorister, inte värdspoliser, så dem ska hålla käften!

Hur är det politik när de poängterar att 25% av alla världens terrorism utförs av FANATISKA, EXTREMISTISKA, FUNDAMENTALISKT RELIGIÖSA grupper?!

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag har ju försökt berätta i 10 år för dig! BARA FÖR ATT DET FINNS TERRORISTER SOM ÄR MUSLIMER BETYDER INTE ATT VÅR RELIGION GODKÄNNER DET, DET DOM GÖR ÄR FEL ENLIGT VÅR RELIGION! Har jag gjort det tillräckligt tydligt?

 

 

"”Och tag två av era män till vittnen; finns inte två män till hands, tag då en man och två kvinnor bland dem ni godkänner som vittnen” (surah 2:282).

Känns ganska uppenbart att kvinnan ses som hälften så värd som mannen."

 

Sen ska vi inte tala om vem som ser neråt åt kvinnor, i medelöstern får iallafall kvinnorna lika mycket lön som männen.

I västvärlden så tar ni inte emot en gravid kvinna som vill försöka tjäna pengar till barnet som ska födas? Om det finns en kö i ett jobb och en gravid kvinna som försöker försörja det kommande barnet så kommer hon hamna först i kön och få det bästa lediga jobbet PLUS normal lön inte hälften det som männen får.

 

Dom ska ta två kvinnor för att kvinnor följer oftast sina hjärtan dom är vänligare än män, män är tuffare. Så om dom ser en som gammal man som har snott eller mördat så kanske en kvinna säger ''Men låt han gå han är gammal'' medans en man säger ''Han är gammal men förtjänar sitt straff'' så därför har dom två kvinnor för att om den ena gör så kan den andra kvinnan påminna henne. Allt som står i koranen har en förklaring men du tar inte hela Suran eftersom INGEN Surah i Koranen är så kort och säg inte emot den kortaste Suran är minst dubbelt så lång som den där och jag kan den Suran utan till.

 

Jag har redan sagt att Koranen inte kan översättas och det är pågrund av att det finns saker på arabiska som inte kan översättas som t.ex Mashaallah (jag skrev ordet med engelska bokstäver). Jag kan inte översätta ordet på något som helst sätt.

Redigerat av ArsenalGeek
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är det, jag bryr mig inte om sådana statistiker, eftersom att blanda in politik med religion är fel.

Och USA själva är världsterrorister, inte värdspoliser, så dem ska hålla käften!

Ja, USAs regering är världsterrorister eftersom de är extremistiska, fundamentalistiska kristna, vilket inte är ett dugg bättre än extremistiska, fundamentalistiska muslimer eller någon annan religion.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är det, jag bryr mig inte om sådana statistiker, eftersom att blanda in politik med religion är fel.

Och USA själva är världsterrorister, inte värdspoliser, så dem ska hålla käften!

Ja, USAs regering är världsterrorister eftersom de är extremistiska, fundamentalistiska kristna, vilket inte är ett dugg bättre än extremistiska, fundamentalistiska muslimer eller någon annan religion.

 

Kristna? Hela USA's kongress är judar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag har ju försökt berätta i 10 år för dig! BARA FÖR ATT DET FINNS TERRORISTER SOM ÄR MUSLIMER BETYDER INTE ATT VÅR RELIGION GODKÄNNER DET, DET DOM GÖR ÄR FEL ENLIGT VÅR RELIGION! Har jag gjort det tillräckligt tydligt?

Det är precis det som tolvsekten inom Shia tror. Enligt de är det en ära att gå och spränga sig själv för att göra väg åt den nya profeten som dom tror kommer komma för att konvertera hela världen till muslimer.

Och det är klart det blir så när de har såna högtider som Ashuradagen t.ex. när alla går omkring och slår sig själva blodiga med kedjor och skär sig i pannan så det blöder.

 

 

 

Ville bara tillägga medans vi är inne på terrorism att 75% av Hamas högst uppsatta ledare är svenskar. De har fått vapenutbildning i Sverige, en har även fått utbildning i bombteknik. De har alltså invandrat till Sverige vid ung ålder, fått svenskt medborgarskap och gjort lumpen i sverige. De har utnyttjat det Svenska systemet till onda saker som vi ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag har ju försökt berätta i 10 år för dig! BARA FÖR ATT DET FINNS TERRORISTER SOM ÄR MUSLIMER BETYDER INTE ATT VÅR RELIGION GODKÄNNER DET, DET DOM GÖR ÄR FEL ENLIGT VÅR RELIGION! Har jag gjort det tillräckligt tydligt?

Det är precis det som tolvsekten inom Shia tror. Enligt de är det en ära att gå och spränga sig själv för att göra väg åt den nya profeten som dom tror kommer komma för att konvertera hela världen till muslimer.

Och det är klart det blir så när de har såna högtider som Ashuradagen t.ex. när alla går omkring och slår sig själva blodiga med kedjor och skär sig i pannan så det blöder.

 

 

 

Ville bara tillägga medans vi är inne på terrorism att 75% av Hamas högst uppsatta ledare är svenskar. De har fått vapenutbildning i Sverige, en har även fått utbildning i bombteknik. De har alltså invandrat till Sverige vid ung ålder, fått svenskt medborgarskap och gjort lumpen i sverige. De har utnyttjat det Svenska systemet till onda saker som vi ser det.

 

 

Och du tror att det står i Koranen att dom får göra det? Koranen förbjuder allt dödande, det enda som ska få en muslim kriga eller slåss är för att försvara sin religion eller sitt land. Måste jag skriva hur många gånger England, Frankrike och USA har attackerat våra länder? Jag vill att du skriver en enda gång där nåt Muslimkt land attackerar nån i Europa eller Amerika. Det finns 1000 tals terrorister som är kristna ska jag säga att det står i Bibeln att ni ska terrorisera? Nej utan det beror på hurdan människan är. Bara för att nån människa kanske har problem betyder inte att det har någon sammanknuttning med religionen! Jag vet inte så mycket om Shia men vi Sunni gör inte sånt och jag är 100% säker på att inte Shia gör det heller utan att det är du som överdriver ganska mycket eftersom det står i Koranen att Muhammed var den sista profeten. Sen om det är nåt annat du menar så skulle jag uppskatta om du skrev tydligare. Jag känner inte till nåt som heter Ashurdagen.

Redigerat av ArsenalGeek
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur tydlig jag ska vara, men okej.

Jag säger inte att koranen uppmanar till terrorism.

 

Istället hör muslimer till de mest intoleranta folkslagen när det gäller religion, säger man nåt illa om muhammed åker man på stryk, medans här i väst där folk faktiskt har rättigheter, som yttrandefrihet och såklart att religionen, tack o lov, är mycket svagare än i ett samhälle där antagligen mer än 99% är övertygade muslimer.

 

Bibeln är inte mycket bättre, det kommer jag aldrig säga, men i västvärlden blir det inga bombhot eller annat tjafs för att nån hånar en fånig sagofigur, må det vara muhammed eller jesus, Gud eller någon annan meningslös figur.

 

Igen, då faller man in i "varför rita bilder om det retar upp folk?" vilket kan förklaras..

därför att det blir en sån fantastiskt löjlig stor reaktion, öppet mordhot, folk på gatorna i både väst och mellanöstern som BRÄNNER FLAGGOR, skickar videor med snack om jihad och annat skitsnack.

 

"det enda som ska få en muslim kriga eller slåss är för att försvara sin religion eller sitt land."

 

haha, och när en hånande bild räcker för det, är det en vettig anledning?

 

"Bara för att nån människa kanske har problem betyder inte att det har någon sammanknuttning med religionen!

 

istället använder de sin religiösa tro för att rättfärdiga sina åsikter och handlingar, och får höra att de kommer bli belönade av en död gubbe vid namn Muhammed.

för att inte nämna att de, som alla religiösa, tror sig såklart ha helt rätt.

 

Ärligt, jag är så förbannat trött på mellanöstern, man hör nästan varje jä*la dag om folk som dött i strider (religiösa konflikter bland annat), folk som blivit sprängda i luften för att nån fanatisk islamisk IDIOT tror att han får 72 oskulder för att han spränger så många som möjligt.

 

Är det bara för religionen? Antagligen inte, men det är knappast oskyldigt, kan ju också vara för att man blir mordhotad vid val osv, politiker blir mördade, så det blir inte mycket till politik heller.

 

och nej, mellanöstern är inte i sitt nuvarande läge uteslutande för att USA har ockuperat, det har varit konflikthärjat i hundratals år.

 

EDIT: och nej, jag säger inte att alla muslimer är terrorister vilket är det enda motargument jag hör, däremot att nästan allt RELIGIÖST VÅLD äger rum i mellanöstern.

 

_

Må fisken vara med er.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Grejen är det, jag bryr mig inte om sådana statistiker, eftersom att blanda in politik med religion är fel.

Och USA själva är världsterrorister, inte värdspoliser, så dem ska hålla käften!

Ja, USAs regering är världsterrorister eftersom de är extremistiska, fundamentalistiska kristna, vilket inte är ett dugg bättre än extremistiska, fundamentalistiska muslimer eller någon annan religion.

 

Kristna? Hela USA's kongress är judar.

 

Vill bara nämna i denna mycket hätska debatt att den övervägande majoriteten av de amerikanska kongress- och senatledamöterna är kristna, precis som presidenten. Att påstå något annat är bara konspirationsteorier som uppblåses av diverse antisemitiska grupper.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur tydlig jag ska vara, men okej.

Jag säger inte att koranen uppmanar till terrorism.

 

Istället hör muslimer till de mest intoleranta folkslagen när det gäller religion, säger man nåt illa om muhammed åker man på stryk, medans här i väst där folk faktiskt har rättigheter, som yttrandefrihet och såklart att religionen, tack o lov, är mycket svagare än i ett samhälle där antagligen mer än 99% är övertygade muslimer.

 

Bibeln är inte mycket bättre, det kommer jag aldrig säga, men i västvärlden blir det inga bombhot eller annat tjafs för att nån hånar en fånig sagofigur, må det vara muhammed eller jesus, Gud eller någon annan meningslös figur.

 

Igen, då faller man in i "varför rita bilder om det retar upp folk?" vilket kan förklaras..

därför att det blir en sån fantastiskt löjlig stor reaktion, öppet mordhot, folk på gatorna i både väst och mellanöstern som BRÄNNER FLAGGOR, skickar videor med snack om jihad och annat skitsnack.

 

"det enda som ska få en muslim kriga eller slåss är för att försvara sin religion eller sitt land."

 

haha, och när en hånande bild räcker för det, är det en vettig anledning?

 

"Bara för att nån människa kanske har problem betyder inte att det har någon sammanknuttning med religionen!

 

istället använder de sin religiösa tro för att rättfärdiga sina åsikter och handlingar, och får höra att de kommer bli belönade av en död gubbe vid namn Muhammed.

för att inte nämna att de, som alla religiösa, tror sig såklart ha helt rätt.

 

Ärligt, jag är så förbannat trött på mellanöstern, man hör nästan varje jä*la dag om folk som dött i strider (religiösa konflikter bland annat), folk som blivit sprängda i luften för att nån fanatisk islamisk IDIOT tror att han får 72 oskulder för att han spränger så många som möjligt.

 

Är det bara för religionen? Antagligen inte, men det är knappast oskyldigt, kan ju också vara för att man blir mordhotad vid val osv, politiker blir mördade, så det blir inte mycket till politik heller.

 

och nej, mellanöstern är inte i sitt nuvarande läge uteslutande för att USA har ockuperat, det har varit konflikthärjat i hundratals år.

 

EDIT: och nej, jag säger inte att alla muslimer är terrorister vilket är det enda motargument jag hör, däremot att nästan allt RELIGIÖST VÅLD äger rum i mellanöstern.

 

_

Må fisken vara med er.

Så om jag ritar ett hackors (nazist märket) så kommer inte jag få bombhot eller finns det tryckfrihet? Självklart kommer jag aldrig göra det fast OM jag skulle göra det tror inte du att jag skulle bli hotad eller så? Nej, jag har varit i mellanöstern och jag har inte hört ett dyst om mord våldtäkter eller bomber och sånt förutom i västvärldens media som för det mesta bara är falsk och tar fram nyheter som är 50 år gamla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...