rikke Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 (redigerat) okej, jag har fått svar på min fråga, men tänkte att någon annan kanske behöver ha lite info om olika brandväggar, både gratis och dem som kostar. om ni orkar får ni görna skriva lite för- och nackdelar om de brandväggarna ni har använt. Redigerat 22 December 2007 av rikke Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 (redigerat) NOD 32 tycker jag är väldigt bra men de flesta brandväggarna duger fint. Kör med Norman själv och det funkar fint, förutom att det blockarar typ allt... :) Annars så skulle jag rekomendera NOD 32. Eftersom att jag förmodar att du bor med din mamma och pappa fortfarande så kan du ju försöka peppa dom att köpa ett kitt så ni får NOD 32 på alla datorer i huset, om ni har många datorer då... Redigerat 22 December 2007 av paw Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 22 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 (redigerat) okejm ska testa det nu :P EDIT: hittar bara nod32 som anitvirus :S Redigerat 22 December 2007 av rikke Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 Jag själv använder McAfee (för det är gratis) men Norton är som sakt mycket bra som blockar allt. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 tja, nu ere så att mitt sygate har gett upp. så kör bara windows egna brandvägg nu. så, som topic säger, vilken brandvägg är bäst? Vill du ha den bästa gratisbrandväggen... som förövrigt står sig minst lika bra mot kommersiella brandvägga, så kan jag rekommendera Comodo Firewall som blockerar allt och alla. Du kan själv ställa in brandväggen och den lär sig automatiskt om vad som är säker och vad som inte är, sedan har du ganska många säkerhetsalternativ att välja på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 22 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 kan man bestämma vad som ska blockeras då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 kan man bestämma vad som ska blockeras då eller? Självklart. Sedan frågar den alltid vad den ska göra med dina program och nyinstallerade program. Till en början kanske det känns jobbigt då den ska undersöka och lära känna din dator. Men tro mig, jag tycker att den är rätt säker, även om det blir lite för många varningsrutor från brandväggen i längden. Vill du inte ha en branvägg som varnar hela tiden så föreslår jag att du tittar närmare på tidigare inlägg i denna tråd. Ifall du väljer att använda Comodo så föreslår jag att du utforskar den grundlig, till skillnad från de flesta andra brandväggar så är Comodo ingen leksak. För mig är Comodo Brandväggen det enda säkra brandväggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 22 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 låter lite grann som sygate, dock mer avancerat. vad kostar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 låter lite grann som sygate, dock mer avancerat. vad kostar det? Som sagt, Comodo Firewall är gratis. Går att hämta från deras officiella sida: http://www.personalfirewall.comodo.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 okejm ska testa det nu :P EDIT: hittar bara nod32 som anitvirus :S Tror den ska finnas som brandvägg också... kanske inbyggt i virusskyddet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 22 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 okejm ska testa det nu :P EDIT: hittar bara nod32 som anitvirus :S Tror den ska finnas som brandvägg också... kanske inbyggt i virusskyddet okej, stog bara om att den skyddar mot virus, inget om att det va brandvägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 själv kör jag zonealarm, funkar hur bra som helst, skulle inte kunna leva utan den ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.