Hoppa till innehåll

Brandväggar?


rikke
 Dela

Rekommendera inlägg

okej, jag har fått svar på min fråga, men tänkte att någon annan kanske behöver ha lite info om olika brandväggar, både gratis och dem som kostar.

 

om ni orkar får ni görna skriva lite för- och nackdelar om de brandväggarna ni har använt.

Redigerat av rikke
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NOD 32 tycker jag är väldigt bra men de flesta brandväggarna duger fint. Kör med Norman själv och det funkar fint, förutom att det blockarar typ allt... :) Annars så skulle jag rekomendera NOD 32.

 

Eftersom att jag förmodar att du bor med din mamma och pappa fortfarande så kan du ju försöka peppa dom att köpa ett kitt så ni får NOD 32 på alla datorer i huset, om ni har många datorer då...

Redigerat av paw
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, nu ere så att mitt sygate har gett upp. så kör bara windows egna brandvägg nu.

så, som topic säger, vilken brandvägg är bäst?

Vill du ha den bästa gratisbrandväggen... som förövrigt står sig minst lika bra mot kommersiella brandvägga, så kan jag rekommendera Comodo Firewall som blockerar allt och alla.

Du kan själv ställa in brandväggen och den lär sig automatiskt om vad som är säker och vad som inte är, sedan har du ganska många säkerhetsalternativ att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan man bestämma vad som ska blockeras då eller?

Självklart. Sedan frågar den alltid vad den ska

göra med dina program och nyinstallerade program. Till en början

kanske det känns jobbigt då den ska undersöka och lära känna din dator. Men tro

mig, jag tycker att den är rätt säker, även om det blir lite för många varningsrutor

från brandväggen i längden.

 

Vill du inte ha en branvägg som varnar hela tiden så föreslår jag att du tittar närmare på tidigare inlägg

i denna tråd. Ifall du väljer att använda Comodo så föreslår jag att du utforskar den grundlig, till skillnad från de flesta andra brandväggar så är Comodo ingen leksak. För mig är Comodo Brandväggen det enda säkra brandväggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...