Vendetta Skrivet 25 December 2007 Rapport Skrivet 25 December 2007 Finns det gratis program man gör typ techno? Inget program man gör om låtar, utan egen musik! Tack! Citera
robink93 Skrivet 26 December 2007 Rapport Skrivet 26 December 2007 Gratis har jag inget i huvudet just nu, men Fruity Loops eJay Är dom jag kommer på just nu. Citera
Baranoi Skrivet 26 December 2007 Rapport Skrivet 26 December 2007 Guitar Pro är ett bra tips om du vill göra lite seriösare musik, men detta krävar att du skriver in noterna själv och inte bara tar några slingor och klistrar in efter varandra. Sånt är så B. Citera
Gäst Mega93 Skrivet 26 December 2007 Rapport Skrivet 26 December 2007 http://www.anvilstudio.com/ Citera
Vendetta Skrivet 26 December 2007 Författare Rapport Skrivet 26 December 2007 Tack, ska kolla igenom dom Citera
Eric_H Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Skrivet 1 Januari 2008 Det enda enkla programmet jag har testat är ett program som skapar s.k "MIDI-musik". Det heter Anvil Studio. Cubase verkar vara ganska känt, men det är riktigt svårt. Citera
Chainsawkitten Skrivet 2 Januari 2008 Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Cubase suger om man inte har en massa extra-tillämpningar och sådant skit, vilket kostar ännu mer :P Citera
Animal Skrivet 2 Januari 2008 Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Beatbox MEDI Drum Sequencer. Inte precis techno men du kan ta in beats samt trummor och göra en låt. Citera
Gäst FabrikatioN Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Skrivet 3 Januari 2008 Det är väl kul att generera toner i Audacity och/eller upprepa ljud man spelat in i olika tonhöjder ;D Har gjort sköna remixer i det programmet ;) Fast det är ju inte till för att göra LÅTAR. Citera
Mumutio Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Skrivet 3 Januari 2008 (redigerat) Guitar Pro är ett bra tips om du vill göra lite seriösare musik, men detta krävar att du skriver in noterna själv och inte bara tar några slingor och klistrar in efter varandra. Sånt är så B.Edit: Ooops, såg fel. Men det där programmet ska jag testa i alla fall. Redigerat 3 Januari 2008 av Mumutio Citera
Gäst 48893 Skrivet 8 Januari 2008 Rapport Skrivet 8 Januari 2008 Finale Notepad är gratis. Det passar dock bäst för att skriva noter och lyssna så att rytmen och tonerna är rätt. Ljudet är rätt sopigt. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.