Hoppa till innehåll

Hjälp, Blev Scammad!


RubenW

Rekommendera inlägg

Tja!

 

Igår blev jag så j*vla lurad, jag har spelat wow sen betan 2005 men alldrig tidigare gjort något sånt här dumt :( .

 

Jag började med att lägga ut en annons på blocket.se för att byta min 70be paladin med full epic och lite grajs, jag fick 1k offers men fastnade för en hunter..

jag lät han idiotiskt nog provspela FAST än jag hade glömt bort SQ (jag var förlävligt trött den kvällen).

 

Han bytte bara lösen och vips blev jag av med den karaktären som jag kämpat så hårt med :angry:

 

Jag vet att jag bara var allmänt korkad och dum men skulle det finnas något sätt över huvud taget att få tilbaks accountet? den ända informationen jag har är CD-Key.

 

Tack på förhand :) /Ruben

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror det finns ett sätt att få tillbaka det på.. inte helt säker på hur.

För min kompis scammade sin kusins pass.. så han bytte pass. på acc.... å han kunde okcås hans mail pass, så han bytte mail på acc också.

Men efter typ 1 vecka kunde han inte loga in, då kollade han sin kusins mail å då hade det kommit ett ny pass till honom.. och då hade han till och med bytt mail på accet...

Du kan ju testa snacka med en GM och säga att någon har scammat ditt acc.. så kankse han hjälper dig eller säger någon annan du kan vända dig till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.wow-europe.com/support/security...tywebform3.html

 

Det kan själva dig!

Sen om du inte har cdkey och secret question så är ditt IDkort eller ditt passport det bästa beviset.

Följ kraven och skicka det till Blizzard, de kommer säkert svara dig och kräva mer information men smällen får man ta för en sån bra gärning. Det låter skit dumt och ge ut sitt pass till en som frågar om och få provspela!

Granska personuppgifter om vart den bor, telefonnummer och allt punkt för punkt.

Jag har vart med om samma problem och jag har lärt mig en läxa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag råkat ut för samma sak, problemet är att jag hade ett trial account först och min CD-Key kom i ett mail som nu är borta. Och jag har ingen fungerande kamera att ta kort på ID med. :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag råkat ut för samma sak, problemet är att jag hade ett trial account först och min CD-Key kom i ett mail som nu är borta. Och jag har ingen fungerande kamera att ta kort på ID med. :/

Låna nån kamera av någon vän då. Eller så kan du gå till ett IT café och ta kort med webcamen och sen skicka till din email.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag råkat ut för samma sak, problemet är att jag hade ett trial account först och min CD-Key kom i ett mail som nu är borta. Och jag har ingen fungerande kamera att ta kort på ID med. :/

Låna nån kamera av någon vän då. Eller så kan du gå till ett IT café och ta kort med webcamen och sen skicka till din email.

 

Ja, jag får väl göra det. Men det är ju alltid bra att ha CD-keyn också, hur får man tillbaka den?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...