Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Med Att Göra En Login Till Min Hemsida

Desu

Rekommendera inlägg

Hej. Jag beghöver hjälp med att göra en login form på min hemsida.

Jag har hört att man kan använda mysql och php för att göra login formen. Men hur ska jag göra on jag vill att en person ska skickas till en vanlig xhtml sida istället för index.php

Och jag vill använda så lite php och mysql koder som möjligt. Det menas att jag vill göra en enkel login/medlems sida.

Hjälp vore tacksamt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte göra en säker login där man ska kunna registrera sig utan server-scripting (t.ex. PHP). Varför vill du använda så lite PHP som möjligt? PHP är ganska snabbt, däremot är ju MySQL-anrop långsamma men dem ska man inte behöva ha många av.

Först och främst måste du veta om din host stöder PHP / MySQL.

Det finns många bra login-scripts som är gratis att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska förklara mera:

Jag vill göra en hemsida. Där man kan logga in, sen kommer man till en sida med en lista över namn,ip, och andra dylika saker. Sen ska en som loggar in ha olika priviegier. t.ex lvl 2 kan enbart lägga till data ( ip namn orsak osv) mdans lvl 3 kan lägga till och ta bort osv.

Varför jag menade så lite php som möjligt är därför jag har aldrig gjort en sida i php. Jag använder xhtml och css.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Med andra ord, paya eller lär dig själv php på någon, några veckor utantill och gör din egna login och membersites PRECIS som du vill ha det.

Design - Photoshop

Layout - Notepad / Dreamweaver (bäst antar jag)

Kod : Notepad / Dreamweaver

Ungefär så antar jag?

Om du som många inte pallar söka på googla av ren lathet så antingen pallar du inte bara söka eller så är du kanske till och med för lat och för ointresserad för att lära dig php / kodning. Annars finns lite tips här kanske :

Engelska

http://www.google.se/search?hl=sv&clie...3%B6k&meta=

Svenska

http://www.google.se/search?hl=sv&clie...3%B6k&meta=

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...