Desu Skrivet 30 December 2007 Rapport Dela Skrivet 30 December 2007 Hej. Jag beghöver hjälp med att göra en login form på min hemsida. Jag har hört att man kan använda mysql och php för att göra login formen. Men hur ska jag göra on jag vill att en person ska skickas till en vanlig xhtml sida istället för index.php Och jag vill använda så lite php och mysql koder som möjligt. Det menas att jag vill göra en enkel login/medlems sida. Hjälp vore tacksamt. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 31 December 2007 Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 Du kan inte göra en säker login där man ska kunna registrera sig utan server-scripting (t.ex. PHP). Varför vill du använda så lite PHP som möjligt? PHP är ganska snabbt, däremot är ju MySQL-anrop långsamma men dem ska man inte behöva ha många av. Först och främst måste du veta om din host stöder PHP / MySQL. Det finns många bra login-scripts som är gratis att använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 31 December 2007 Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 Java script funkar. Det vore bra för dig för det verkar inte som om du ska "gömma" ngt viktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 31 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 Ska förklara mera: Jag vill göra en hemsida. Där man kan logga in, sen kommer man till en sida med en lista över namn,ip, och andra dylika saker. Sen ska en som loggar in ha olika priviegier. t.ex lvl 2 kan enbart lägga till data ( ip namn orsak osv) mdans lvl 3 kan lägga till och ta bort osv. Varför jag menade så lite php som möjligt är därför jag har aldrig gjort en sida i php. Jag använder xhtml och css. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 Du måste använda XHTML och CSS även om du använder dig av PHP. PHP gör inget grafiskt, det är bara till för funktioner av olika slag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 Med XHTML och CSS visar du saker. Med PHP gör du saker. XHTML och CSS kan du inte GÖRA något i. Bara visa. Nu blev det konstigt förklarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 21 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2008 Med andra ord, paya eller lär dig själv php på någon, några veckor utantill och gör din egna login och membersites PRECIS som du vill ha det. Design - Photoshop Layout - Notepad / Dreamweaver (bäst antar jag) Kod : Notepad / Dreamweaver Ungefär så antar jag? Om du som många inte pallar söka på googla av ren lathet så antingen pallar du inte bara söka eller så är du kanske till och med för lat och för ointresserad för att lära dig php / kodning. Annars finns lite tips här kanske : Engelska http://www.google.se/search?hl=sv&clie...3%B6k&meta= Svenska http://www.google.se/search?hl=sv&clie...3%B6k&meta= Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.