Crys Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Skrivet 1 Januari 2008 Hallå, har ett problem med min dator, den stannar helt när den arbetar för mycket eller när den spelar upp något som rör sig, som t.ex när man spelar spel och kollar youtube filmer osv. Den va såhär konstig för ett tag sen, så vi lämmnade in den och dom ränsade den och den funkade som vanligt. Men efter ett tag så började den krångla igen. Datorn är inte överbelastad med program, inga virus. Nån som vet vad som kan va felet? Citera
Crys Skrivet 2 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Ingen aning, men kan grafikkortet få hela datorn att stanna? Citera
Gäst wAcko Skrivet 2 Januari 2008 Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Hade det varit fel på grafikkortet hade det uppkommit fel med bild... hur mycket minne har du? Citera
Blitzcat Skrivet 2 Januari 2008 Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Hade det varit fel på grafikkortet hade det uppkommit fel med bild... hur mycket minne har du? Jo, men om spelet stannar så kan det ofta bero på grafikkortet. Citera
igglypuff Skrivet 2 Januari 2008 Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Öppna datorn och kolla (dra ut alla sladdar först!!!) så att det inte är damm på fläkten för processorn eller grafikkortet. För om datorn blir för varm så kan den stanna eller stängas av automatiskt. Citera
Ryssfemma Skrivet 2 Januari 2008 Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Hade också det problemet, fick testa och byta hårddisk, grafikkort, processor för och se om det blev någon skillnad. Till slut kom jag på att det var modekortet som hade bränt sig. Har du dammsugat grafikkortet så kan det vara orsaken! Citera
Crys Skrivet 2 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 2 Januari 2008 Nej, har aldrig damsugigt inne i datorn. Minne: Sammanlagt minne: 512 Tillgängligt fysiskt minne: 117 Tillgängligt virtuellt minne: 1,96 GB Växlingsfilsutrymme: 1,22 GB Citera
Gäst wAcko Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Skrivet 3 Januari 2008 vad spelar du för spel? för att med 512mb i minne kan du inte spela på där jättefina spel... testa att spela med fönstret öppet eller en bordsfläkt bredvid datorn och se om det hjälper. Citera
Crys Skrivet 3 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Januari 2008 Har spelat Wow med de, gick fin fint. Men efter ja hadde spelat i ungefär ett år så blev det problem med bilden och det blev som texturer i mitten av skärmen. Citera
Ryssfemma Skrivet 4 Januari 2008 Rapport Skrivet 4 Januari 2008 Det är grafikkorten som är överhettat antar jag, till 75% tror jag att det är det som är problemet. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.