Hoppa till innehåll

Spenderar Svenskar För Mycket Tid Vid Datorn/tv?

Mintplanta

Rekommendera inlägg

jag kan inte riktigt fatta varför det jsut skrivs om dator beroende i tidningar?

Man lär ju sig (oftast) mer av datan.

Läste i en tidning att det är bra att spela multi-player spel så som World Of Warcraft, efter som de säger att man får det lättare att samarbeta i te.x. grupp-uppgifter i skolan.

TV:n är ju en äldre uppfinning, kanske till och med populärare. Varför tar man inte upp nått om det? I genomsnitt spenderar människor minst lika mycket tid vid TV:n.

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • Svar 48
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

MMORPG spel kan bidra till sin språkliga och sociala utveckling VÄLDIGT mycket, så.. Dom överdriver med allt som har med MMORPG beroende att göra, som t.ex. World of Warcraft.

MMORPG har hjälpt mig väldigt mycket med t.ex. i engelskan, i trean sög jag helt, men sen vändes allt och jag blev mycket bättre i engelska.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Nej, ser själv inte detta som ett problem som är värt att diskuteras.

Jag är själv såkallad "Beroende", kan sitta 12 timmar vid datorn i streck utan att vila, men jag ser iget problem med det hela. Datorn är för mig själv bara en hobby, har bra kondition, går några sporter och håller mig fysiskt aktiv.

Jag fattar inte varför Dator beroende tas upp mer än t.ex. andra elektriska saker som man kan bli beroende av som t.ex. TV'n.

Känner många som sitter för mycket vid TV'n men jag har inte sett nåt om TV beroende tas upp i tidningen, bara Data beroende. Är det mycket intressantare med Data beroende eller vad?

TV och dator är inte likadant.När man spelar dator "stirrar" man in i skärmen och sitter nära den.Tittar man på TV sittar man ett par meter ifrån och man "stirrar" inte lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<br />Datorn kan hindra en till och göra dåliga grejer.<br /><br />Jag tycker det är bättre att en kille sitter vid datorn än och gå ut med kompisarna som vill att den ska börja röka.<br />

<br /><br /><br />

ja då är det mycket bättre att sitta vid datan än att gå ut å röka å så

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Frozenmoon

Snälla, säg dator. Inte data.

Jag tycker inte att svenskar spenderar för mycket tid framför datorn eller TV:n. Att sitta 4-5 timmar är inte ens farligt, föräldrar och andra fördomsfulla personer säger ju t.o.m att det är farligt att sitta 2 timmar, det är det inte. Jag sitter framför datorn ca 6 timmar per dag och det har inte påverkat mig psykiskt eller fysiskt.

Så nej, svenskar spenderar inte för mycket tid framför datorn eller TV:n enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jag tycker inte att svenskar spenderar för mycket tid framför datorn eller TV:n. Att sitta 4-5 timmar är inte ens farligt, föräldrar och andra fördomsfulla personer säger ju t.o.m att det är farligt att sitta 2 timmar, det är det inte. Jag sitter framför datorn ca 6 timmar per dag och det har inte påverkat mig psykiskt eller fysiskt.

Så nej, svenskar spenderar inte för mycket tid framför datorn eller TV:n enligt mig.

Kan hålla med 100% där.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med till 100%. Sitter också vid datorn 6 timmar per dag. Inga problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...