Hoppa till innehåll

Diskdefragmenteraren


Nimtro

Rekommendera inlägg

Dom flesta har någ programet diskdefragmenteraren vid start ->program ->tillbehör ->systemverktyg ->diskdefragmenteraren.

 

Men när jag öppnar programet och ska klicka på defragmentera hårddisken C: så händer det inget. Analysera händer det inget heller på.

 

Så jag undrar om någon vet vad felet är, för jag vill gärna defragmentera för min dator börjar bli slö.

 

Men om det finns någon annan defragmentering program så säg gärna vad den heter. Skulle vara tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nepp, hittade inte och sökningen hittade heller inget :(

Men jag hittade en som heter diskrensning. Men är du säker att Scandisk ingår i Windows XP ?

Nu blev jag lite osäker, för att på min gamla dator har jag inte windos xp på den och på den finns Scandisk, men på min dator hos farsan har jag windows xp och den finns inte här.

Hm, jag ska kolla lite på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag startade Felkontroll och startade om datorn. Efter 1 timme ungefär så var den klar och disken var felfri.

Sen tänkte jag testa om defragmenteraren funkade men det gjorde den fortfarande inte.

 

Finns det ingen lösning till problemet så att jag kan defragmentera ?

Om inte så får jag väll strunta i defragmenteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag brukar ha disken C: vald men det funkar ändå inte.

 

Och jag laddade ner O&O Defrag och den värkar vara bra. Synd att man bara kan ha den i 30 dagar annars så måste man ju betala för att ha den mer i 30 dagar.

 

Men tack för alla svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...