Hoppa till innehåll

Min Dator Är Värd?


SURF
 Dela

Rekommendera inlägg

Någon som känner till hur begagnatmarknaden för datorer är? Är det lätt att sälja en dator, eller köper alla nya datorer nu för tiden?

 

Vad kan jag få för min dator, 7-8k?

 

Kortfattad specifikation:

AMD X2 4200+

ATI Sapphire Radeon X1900

2GB Ram

320 GB HDD

 

Måste ta ett viktigt beslut snarast, så var goda och skynda med svar om ni vet något. :]

Redigerat av Sandkakan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men allvarligt alla ni som snackar om att de e billigt... Köpte min dator for ungefär 3k (tror de va på clas ohlsson), farsan byggde upp den med mig (det e inte så jevla svårt som alla tror) och jag har:

 

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4000+

2.10GHz, 896 MB av RAM(e bara så lite för att jag har både linux OCH windows på datan, dessutom dubblas det pga Dualcore...)

 

enda problemet e att jag har ATI X1250, men man kan köpa en Nvidia Geforce 8600 för ungefär 1000 kr, och en 8400 för circa 700-800 tror jag, och man kan säkert hitta billigare. så min dator som kostade mig 3k svenska, plus ett grafik-kort(vi kan lika gärna säga geforce 8800, den nya otroliga vilket kostar 2.2k) är bara en total kostnad av 5500, inklusivt frakt och så ;) Hare bra,

 

tuffscout.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle typ säga 4000-5000. Dagsläget så kostar det runt 4000-6000kr med 2gb ram, AMD X2 6000+ och ett 8600GT som stödjer Dx10. x1900 presterar bättre ja, men tänker man framtidsmässigt är det 8600GT som gäller då DirectX10 spelen håller på och ta farten.

Kommer DirectX10 släppas till XP?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle typ säga 4000-5000. Dagsläget så kostar det runt 4000-6000kr med 2gb ram, AMD X2 6000+ och ett 8600GT som stödjer Dx10. x1900 presterar bättre ja, men tänker man framtidsmässigt är det 8600GT som gäller då DirectX10 spelen håller på och ta farten.

Kommer DirectX10 släppas till XP?

 

Nej, går att hacka dock.

 

Har beställt datorn nu, betalar ikväll. Förhoppningsvis lyckas jag sälja datorn för 6-8k kr. Tack för eran hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle typ säga 4000-5000. Dagsläget så kostar det runt 4000-6000kr med 2gb ram, AMD X2 6000+ och ett 8600GT som stödjer Dx10. x1900 presterar bättre ja, men tänker man framtidsmässigt är det 8600GT som gäller då DirectX10 spelen håller på och ta farten.

 

Kommer DirectX10 släppas till XP?

 

Nej, går att hacka dock.

 

Har beställt datorn nu, betalar ikväll. Förhoppningsvis lyckas jag sälja datorn för 6-8k kr. Tack för eran hjälp.

 

köpte du den på dustin med 3 gb och gf 8800 gts med 640 mb osv???? vad kostade den????? står att den inte finns hur beställde du den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...