Hoppa till innehåll

Vårt Lands Heder?


Desu
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej nu j*vlar har det gått för långt.

 

Jag vart lite intresserad och började och söka om det. Som jag fattar det får inte jag som svensk sjunga mitt lands nationalsång, jag får inte bära svensk flagga. Men talibaner och allt vad det är får trampa in och göra tamefan precis vad dom vill med våran kultur. Det är tydligen rasistiskt att hedra sitt eget land genom att sjunga national sången wtf?

 

Nu har det gått för långt. Jag vill ha kvar mitt lands ära. :angry:

 

Vart är äran, vart är vår lands heder? Ska vi låta några skitstövlar komma och trampa på våran kultur? I h*lvete heller stå upp för Sverige, för din jord och för din kultur. Leve Sverige, leve norden.

 

"Jag vill leva jag vill dö i Norden".

 

Disskutera.

 

Då det inte är olagligt att vara rasist, inte ens nazist så borde man få uttrycka vad man vill, inte bara tänka det. Man får vara rasist men inte visa det, konstigt? Även om detta vore rasistiskt borde man få ha sin åsikt.

 

Men eftersom detta har noll rasism i sig, så är det bara löjligt att det skulle vara rasistiskt.

 

Inte rasistiskt? Jag definierar fördomar och att döma andra efter etniskt ursprung eller sexuell läggning som rasism. Och det är precis vad som görs. Är det konstigt att man inte får gå runt på stan och säga att alla "svartskallar" borde dra åt h*lvete?

 

EDIT: I så fall borde jag också få förolämpa dig hur mycket jag vill eftersom det är min åsikt.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du har all rätt att tycka vad du vill om mig, precis som alla får tycka vad de vill om andra människor. Men nu är det så att man inte får säga det, vilket är lite konstigt.

 

Och nej, du får inte förolämpa varken mig eller någon annan på fuska.se då det bryter mot reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har all rätt att tycka vad du vill om mig, precis som alla får tycka vad de vill om andra människor. Men nu är det så att man inte får säga det, vilket är lite konstigt.

 

Och nej, du får inte förolämpa varken mig eller någon annan på fuska.se då det bryter mot reglerna.

Är det konstigt att man inte får säga elaka saker om andra? Är det konstigt att jag inte får gå runt och mobba någon? För om jag tycker att personen är fet och ful borde jag väl få säga det?

 

EDIT: Det är aldrig vad du tänker som sårar, det är vad du visar. Därför får man inte säga vad man tycker om det är kränkande.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har all rätt att tycka vad du vill om mig, precis som alla får tycka vad de vill om andra människor. Men nu är det så att man inte får säga det, vilket är lite konstigt.

 

Och nej, du får inte förolämpa varken mig eller någon annan på fuska.se då det bryter mot reglerna.

Är det konstigt att man inte får säga elaka saker om andra? Är det konstigt att jag inte får gå runt och mobba någon? För om jag tycker att personen är fet och ful borde jag väl få säga det?

 

EDIT: Det är aldrig vad du tänker som sårar, det är vad du visar. Därför får man inte säga vad man tycker om det är kränkande.

 

Problemet är att bestämma vart gränsen går, när slutar det vara kränkande och bli kritik istället? Plus att bestämma vad man får säa eller inte är en väldigt känslig och avancerad fråga, alla får tycka vad de vill, men man får bara säga det som är rätt??

 

Jag tycker dock att lagarna kring detta är bra idag och stöder varken nazister eller komunister. Eller någon form av diktatur.

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså det är klart att man får sjunga nationalsången, och det är INGEN som säger att alla invandrare är emot det. Däremot så finns det några som tycker att det är rasistiskt, även om det inte är så.

 

I Grid3rs inlägg skrev han aldrig att han hade något emot invandrare i hel het, utan bara på faktumet att man ibland inte kan t ex sjunga nationalsången eller ha framme en svensk flagga utan att riskera att bli kallad rasist eller så.

 

Jag är på din sida, Grind3r ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

först och främst så ska ni väl tacka nazisterna för att ni inte längre får sjunga nationalsången, eller bära sveriges fana eller hylla sverige öppet, det är dom som förpestat dessa traditioner.

 

exempel, ni kan ju tänka er att det står ett gäng turkar utanför erat fönster och sjunger på "självständighetens marsch" som är turkiets nationalsång, och sen slänger in en brandbomb in i erat rum, och den enda anledningen till dom gjort det är att du är svensk... precis sånt har lett till att man börja se snett på sveriges nationalsång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det e väll mer rasistiskt att inte få sjunga sin nationalsång? O_o

Vad ser du som en rasist?

 

-Ehh, typ dom som inte får sjunga..!

 

Lyssna på dig själv, det låter inte bra.

 

du missförstår mig :P

jag tycker att det är mer rasistiskt att inte få sjunga sin nationalsång, än att sjunga den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

På min skola får man inte ha nå kläder med rasta färger för att det är "rasistiskt".

Men det riktigt j*vla dumma är att våra skåp har just dom färgerna, hur j*vla dum får man bli?

 

Hur f*n kan det egentligen vara rasistiskt att ha rasta prylar på sig?

 

 

Jag och flera andra på skolan har kommit fram till att vissa lärare har iq som en dammråtta.

 

 

 

Redigerat av Darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej nu j*vlar har det gått för långt.

 

Jag vart lite intresserad och började och söka om det. Som jag fattar det får inte jag som svensk sjunga mitt lands nationalsång, jag får inte bära svensk flagga. Men talibaner och allt vad det är får trampa in och göra tamefan precis vad dom vill med våran kultur. Det är tydligen rasistiskt att hedra sitt eget land genom att sjunga national sången wtf?

 

Nu har det gått för långt. Jag vill ha kvar mitt lands ära. :angry:

 

Vart är äran, vart är vår lands heder? Ska vi låta några skitstövlar komma och trampa på våran kultur? I h*lvete heller stå upp för Sverige, för din jord och för din kultur. Leve Sverige, leve norden.

 

"Jag vill leva jag vill dö i Norden".

 

Disskutera.

jag håller med dig, dom ska inte trampa in hit och tro att dom kan styra och ställa.

dom ska f*n vara glada att dom fick komma in hit, vi släppte in dom i vårat land sen kommer dom med deras regler gör si gör så, gör inte si gör inte så... pff.. jag säger det igen, dom ska vara glada att dom fick komma in i landet.!

 

jag är allt annat än rasist, men detta är min och miljoners andras åsikt.

 

edit: 1000 posts

Redigerat av amo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte tvingad och vara glad när man kommit hit om man precis blivit behandlad dåligt i migrationsverket då man ska söka om uppehållstillstånd. En anställd i migrationsverket tvingade en flyktingfamilj och sova under en gran, vafan är det för stil? Vorre det någon från Finland hade dem gett 3 stjärnigt hotell.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...