Hoppa till innehåll

Program Att göra Mobilspel?


Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Det finns ju en slags version av gamemaker som är just för mobiler. Jag tyckte inte om den eftersom den var extremt buggad, men det var ju ett år sen, nu kanske dem har fixat buggarna. Jag kommer dock inte ihåg vad det hette, någon här som gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju en slags version av gamemaker som är just för mobiler. Jag tyckte inte om den eftersom den var extremt buggad, men det var ju ett år sen, nu kanske dem har fixat buggarna. Jag kommer dock inte ihåg vad det hette, någon här som gör det?

Det var inte en version av Gamemaker, det var en konverterare som skrev om gamemakerfilerna till Javafiler. Hmm, efter tre sekunders googling fick jag fram att programmet inte längre finns utan nu är det en helt egen gamemaker för javaspel :P

 

http://www.g-java.uni.cc/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet någon något program som man kan göra mobil spel i?

Gör spel i JAVA eller till nyare mobiler, FLASH.

 

Har en Nokia 5500. Och i den finns det ett ställe som heter "flash spel". Men om jag stoppar in ett vanligt flashspel så funkar det inte. Är det något speciellt man måste göra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet någon något program som man kan göra mobil spel i?

 

Gör spel i JAVA eller till nyare mobiler, FLASH.

 

Har en Nokia 5500. Och i den finns det ett ställe som heter "flash spel". Men om jag stoppar in ett vanligt flashspel så funkar det inte. Är det något speciellt man måste göra eller?

 

Vad heter filen du försöker lägga in? (Filändelsen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet någon något program som man kan göra mobil spel i?

 

Gör spel i JAVA eller till nyare mobiler, FLASH.

 

Har en Nokia 5500. Och i den finns det ett ställe som heter "flash spel". Men om jag stoppar in ett vanligt flashspel så funkar det inte. Är det något speciellt man måste göra eller?

 

Starta Adobe flash cs3, sen starta "actionscript for mobile" eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Mindtwistah

Skapar G-java spel i J2SE??

Måste pröva. Men om spelen G-java plungar ut inte funkar till mobilen, varför säger dem det på hemsidan? G-java kanske gör om spelen till J2ME.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...