💬
Logga in
Fuska.se

Sluta Klaga På Dom Som Är På Fuska.se Och Skriver Fel Etc.

74 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

det är skillnad, jag är inte en svenska lärare som skriver allt exakt rätt, men man ser iaf vad jag skriver och behöver inte sitta och klia sig i huvudet med ett lexikon för att försöka fattade vad jag skriver

Ofta det är viktigt för dig att läsa andras inlägg och att även förstå inläggen. Vadå gissa sig till vad det står, vet INGEN överhuvudtaget, inte äns de med dyselexi behöver man gissa sig till vad de står. Btw, tycker du det är rätt att mobba folk? Ska de mobbade bara ta skiten, eller?

Khazar, jag tror det är jobbigare att skriva och klaga, om inte annat blir det än att bara skita i det. Ingen tvingar dig att varken läsa eller umgås / bli vän med någon person. Det är lika dumt att fortsätta läsa sådanna inlägg du stör dig på, som jag antar att du gör som de som börjar lipa på idol auditions för de trodde de var fett bra men bara egentligen var skit.

[EDIT]

Sorry, loosade mycket av min poäng i detta inlägg men kan säkert nu rätta till det. Jag sa att man inte är tvungen att bry dig om en sådan person som du inte tycker om, inte vill umgås etc, ni fattar. Men jag gjorde det själv, jag störde mig på ditt inlägg men skrev ändå. MEN, jag gjorde det för att disskutera och för att markera min sida.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vem bryr sig om några stavfel? Man kan lätt fatta vad de som stavar fel menar.

Tar mig friheten att ställa en motfråga. Varför stava fel när man kan göra det rätt?
Nivå 4 · Lärling

det är deras egna fel om dem börjar lipa för att dem är dåliga, inte mitt problem. om dem är så dåliga borde dem inte ens delta i idol.

ontopic: jag skiter i dem flesta stavfel, om man stavar fel en lr 2 gr så visst, men när man skriver en text på 5 rader utan komma eller punkt eller någonting annat så kan du ju gissa hur lätt de blir att läsa-,- så länge man inte stvar tp sloher so er de inna pobem, vilket vissa på de här forumet gör.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

det är deras egna fel om dem börjar lipa för att dem är dåliga, inte mitt problem. om dem är så dåliga borde dem inte ens delta i idol.

ontopic: jag skiter i dem flesta stavfel, om man stavar fel en lr 2 gr så visst, men när man skriver en text på 5 rader utan komma eller punkt eller någonting annat så kan du ju gissa hur lätt de blir att läsa-,- så länge man inte stvar tp sloher so er de inna pobem, vilket vissa på de här forumet gör.

I din text ser jag varken punkter där det ska vara punkter och bara en massa komma tecken istället. Du har inte äns använt dig av stora bokstäver efter punkt etc.

Nivå 4 · Lärling

tack odet^^

iaf. ni som klagar på hur andra stavar o skriver i ren almänhet, vrf? är det bara för att ni måste känna er bra och det är enda sätet? patetiskt...

och btw, många tror dom "hjälper" när dom rättar folk, ok om du gör dt på en polare men gör dt inte mot vem som helst... det är ett kännt faktum att det finns en risk duu kommer att bli hatad av personen ifråga...

och btw, om ni ej tror ja har dysleksi (har inte jättestark dysleksi dock) så kan jag bevisa det på papper i cam...

Nivå 1 · Novis

Eller hur ;) Jag måste erkänna att jag stör mig på flera personers stavning här, och Khazar är en av dem. Ingen bokstav i början av varje mening, kommatecken felplacerade eller saknas, 'dem' och 'de' på fel ställen och så skriver han slarvigt för övrigt.

MEN DETTA HÅLLER JAG KÄFT OM AV RESPEKT.... Men det är tydligen något nytt för dig- Respekt alltså.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag har sett många framförallt i diskussioner här på forumet, där folk har klagat på den andres stavning bara för att försöka vinna diskussionen.

Och du mega93 jag har inte sett dig visa så mycke respekt heller.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Jag har sett många framförallt i diskussioner här på forumet, där folk har klagat på den andres stavning bara för att försöka vinna diskussionen.

När man i en disskusion går på motparten med personliga påhopp, såsom hur dåligt de skriver, kan man lika gärna packa väskorna och cykla hem. Detta då man inte längre har något vettigt att tillföra disskusionen och försöker vinna med personliga påhopp.
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jag måste erkänna att jag ofta klagat på folks stavning, men aldrig gör jag det utan anledning. Vid vissa tillfällen har jag använt andras stavning som mothugg då jag förolämpats, och vid ett annat tillfälle har jag påpekat en annan persons stavning då denne trackade på någon annans stavning (Fick en varning pga det dock -_-).

Jag är kräsen, och ska man förolämpa mig så ska man för i h*lvete göra det med korrekt svenska.

För övrigt hackar jag dock inte på andras stavning bara sådär :) Hackar man på mig så hackar jag tillbaka, och råkar denne då stava dåligt så är det väl synd för honom ;)

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

tack odet^^

iaf. ni som klagar på hur andra stavar o skriver i ren almänhet, vrf? är det bara för att ni måste känna er bra och det är enda sätet? patetiskt...

och btw, många tror dom "hjälper" när dom rättar folk, ok om du gör dt på en polare men gör dt inte mot vem som helst... det är ett kännt faktum att det finns en risk duu kommer att bli hatad av personen ifråga...

och btw, om ni ej tror ja har dysleksi (har inte jättestark dysleksi dock) så kan jag bevisa det på papper i cam...

Aja, och här ska det rättas igen då? Jag är väl inte tvungen att gilla någon dvs att ingen är tvungen att gilla mig.

MoveMe, om jag ska vara ärlig så vem syftade du på när du sa "Men det är tydligen något nytt för dig"? Menar du trådskaparen, khazer eller alla som har en åsikt emot odets?

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

tack odet^^

Aja, och här ska det rättas igen då? Jag är väl inte tvungen att gilla någon dvs att ingen är tvungen att gilla mig.

MoveMe, om jag ska vara ärlig så vem syftade du på när du sa "Men det är tydligen något nytt för dig"? Menar du trådskaparen, khazer eller alla som har en åsikt emot odets?

Jag syftade på Khazar, som inte har någon respekt för andra över huvudtaget. Han går och klagar ljudligt på folks stavning, när han själv stavar som en 'krata' ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

tack odet^^

Jag syftade på Khazar, som inte har någon respekt för andra över huvudtaget. Han går och klagar ljudligt på folks stavning, när han själv stavar som en 'krata' ;)

Han kanske stavar som en "krata". Men man fattar ändå vad han menar ;) Inte för att jag vet värför jag skriver det :P Får väll dra till med något annat också =)

Sålänge det e stavfel, okej, men när det blir helt utan punkter, kommatecken och normal svenska så blir det blä =)

(Klaga inte mitt svenskat plz nu)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Man fattar ju ändå vad de menar...

Nivå 8 · Veteranfuskare

tycker det är jobbigt när alla skriver t ex "btw kanske borde tänka på stavningen"det räcker med att en skriver det inte alla!

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Man fattar ju ändå vad de menar...

du menar jag skriva vad förstå. Hade du förstått en sån text på typ 4-5 meningar?

Nivå 5 · Fuskare

Som sagt så tycker jag att det är bättre att vara tyst och säga inget såöänge man förstår medelandet. Annars kan man försöka på ett trevligt sätt och ge tipps hur det skulle kunna se bättre och mer förståeligt ut.

23 Jan 2008
Nivå 3 · Lärling

Vissa kanske har svårt att stava eller har sjukdom så man inte kan skriva, då kan man inte göra så mycket mer än att träna på det. Men vissa på Fuska orkar inte läsa igenom vad de har skrivit och bara lämnar det obegripligt. Det tar inte så lång tid att läsa igenom sin text en gång bara så att man inte har gjort några enkla stavfel, som kan göra så man inte kan förstå vad de har skrivit. Och ifall man märker ett stavfel i efterhand kan man ändra det.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vissa kanske har svårt att stava eller har sjukdom så man inte kan skriva, då kan man inte göra så mycket mer än att träna på det. Men vissa på Fuska orkar inte läsa igenom vad de har skrivit och bara lämnar det obegripligt. Det tar inte så lång tid att läsa igenom sin text en gång bara så att man inte har gjort några enkla stavfel, som kan göra så man inte kan förstå vad de har skrivit. Och ifall man märker ett stavfel i efterhand kan man ändra det.

Om man har Fire fox kan man ju fixa ord bok och då är det ju en röd text under..
Nivå 8 · Veteranfuskare

Om man absolut inte kan förstå personen i fråga, så kan man lungt och snällt be denna att förtydliga sig lite.

(Precis som oddy sa, upptäckte jag nu...)

@ Jet: Det finns nått liknande för IE oxå...

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

man kan bli lite irriterad när någon skriver utan kommatecken och sånt, men jag tycker att det e så in i h*lvete mer irriterande när folk klagar på andras stavning, vissa har problem med stavningen, är det så svårt att fatta?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in