↗ till inläggetAldrig tänkt på!Värsta "hacket" så att man inte kan starta datorn!! Jag vet det!! Det funkar på skoldatorer!!! :D
Jag kan skriva hur man gör, men det är väldigt riskfyllt och om man väl har börjat så kan man inte sluta..
Dra ut sladden
Hacka Skoldator
↗ till inläggetJa↗ till inläggetOkay, jag har en fråga. Finns det något sätt att ändra på användar-rättigheter? För jag kan inte göra ett piss i cmd-konsollen, det står: "Du har inte användar-rättigheter för att göra det" eller något sånt varje gång jag skriver in ett kommando.
Jo, det gör det. Men jag tror inte du kan ändra på det.
Loggar ni in direkt via Windows eller använder ni något program som kollar upp om du skriver rätt namn+lösen?
↗ till inläggetJag drog ur mus-sladden för en snubbe satt kvar 10 min efter lektionen och trodde musen var sönder :P↗ till inläggetVärsta "hacket" så att man inte kan starta datorn!! Jag vet det!! Det funkar på skoldatorer!!! :D
Jag kan skriva hur man gör, men det är väldigt riskfyllt och om man väl har börjat så kan man inte sluta..
Dra ut sladden
Shit, var lärde du dig det?
Du måste ju vara värsta freaket när det gäller hacking.
Mindtwistah will rule the world!!!
Allvarligt. Det finns de som inte tänker på att sladden är urdragen och byter dator...
pfft... Om datorn kör windows är det ju bara och tabort hal.dll i WINDOWS\SYSTEM32\ så kan inte längre datorn starta(om man inte andvänder recovery cd eller installerar om operativsystemet)...
Går på kunskapsskolan och jag har upptäckt vilken dålig säkerhet dom har!
jag vet hur du lägger bat filer i autostart, jag vet hur du blir administrator :)
Om du vill ha en guide eller nått om vad du kan göra så maila gärna på [email protected]
eller skicka PM!
PS: för att öppna CMD skriv: c:\windows\system32\command.com (dom har blockat cmd.exe men inte command.com)
↗ till inläggetGår på kunskapsskolan och jag har upptäckt vilken dålig säkerhet dom har!
jag vet hur du lägger bat filer i autostart, jag vet hur du blir administrator :)
Om du vill ha en guide eller nått om vad du kan göra så maila gärna på [email protected]
eller skicka PM!
PS: för att öppna CMD skriv: c:\windows\system32\command.com (dom har blockat cmd.exe men inte command.com)
Wow vilket gangster du är xD (SARKASM)
Alla vet väl hur man skapar admin accounts och ändrar rättigheter via cmd, men grejen är att de flesta 'Bättre' skolor har blockerat dessa funktioner.
Våra datorer har Linux och våran datoransvarige är ett datafreak, så han har blockerat de flesta funktioner.
Nåt tips om vad man kan göra ?
↗ till inläggetVåra datorer har Linux och våran datoransvarige är ett datafreak, så han har blockerat de flesta funktioner.
All fun ends with Linux.
↗ till inläggetAww, phail.↗ till inläggetVåra datorer har Linux och våran datoransvarige är ett datafreak, så han har blockerat de flesta funktioner.
All fun ends with Linux.
Seriöst inte ett enda ? =S
↗ till inläggetAww, phail.↗ till inläggetVåra datorer har Linux och våran datoransvarige är ett datafreak, så han har blockerat de flesta funktioner.
All fun ends with Linux.
Installera windows? XD
Linux är för säkert för sånt där.
↗ till inlägget↗ till inläggetVåra datorer har Linux och våran datoransvarige är ett datafreak, så han har blockerat de flesta funktioner.
All fun ends with Linux.
Aww, phail.
Installera windows? XD
Linux är för säkert för sånt där.
På skoldatorena som inte ens har DVD-Rom ?! ._.
Kasta alla datorerna i en närliggande sjö så blir det ny Windows nästa gång dom köper nya datorer.
↗ till inläggetTror det blir linux då med :rolleyes:Kasta alla datorerna i en närliggande sjö så blir det ny Windows nästa gång dom köper nya datorer.
↗ till inläggetVi har citrix på vår skola, omöjligt att hacka om man inte får tag i admins lösenord.
Det har vi med vi har windows server 2003.
↗ till inläggetMan kan göra alldeles för mycket med Windows enligt vår data-snubbe. ._.↗ till inläggetTror det blir linux då med :rolleyes:Kasta alla datorerna i en närliggande sjö så blir det ny Windows nästa gång dom köper nya datorer.
↗ till inläggetMan kan göra alldeles för mycket med Windows enligt vår data-snubbe. ._.↗ till inläggetKasta alla datorerna i en närliggande sjö så blir det ny Windows nästa gång dom köper nya datorer.
Tror det blir linux då med :rolleyes:
I jämförelse med linux? Hoppas han var ironisk...
↗ till inläggetHaha, vilka skolor är det som låter elever vara inloggade som administratörer?↗ till inläggetGår på kunskapsskolan och jag har upptäckt vilken dålig säkerhet dom har!
eller skicka PM!
Wow vilket gangster du är xD (SARKASM)
Alla vet väl hur man skapar admin accounts och ändrar rättigheter via cmd, men grejen är att de flesta 'Bättre' skolor har blockerat dessa funktioner.
Ni menar väl seriöst inte att ni känner till någon skola där man får göra något som påverkar annat än sin egen användare? Det vore lite tragiskt. Det är en annan sak om det är på lågstadiet där en dator står på hela dagarna i hemklassrummet och att alla använder samma användare. Men varför skulle kommandoradsprogrammen ha andra rättigheter än vilket annat program som helst?
Om man vet en annans användarnamn kan man skriva in det och sen skriva fejk lösenord 5 gånger så spärras deras användare. Inte värsta stora saken, men det är ändå ball när man ser deras miner :)
↗ till inläggetHur man hackar säj in på kompisens!!
Säj att du har glömmt dit lösenord och när hon /han säjer det ska du säja att du vet inte stavningen då visar hon/han däj det å då kan ni bara kolla snabt på kompisens å då kan ni Hacka er in på någons :cool:
Varför ska man 'hacka'' ens kompis Inloggning? :P
Jag la in 72 wscript på en av skolans datorer. En kompis tjallade, och jag åkte fast och fick inte vara i datasalen i en månad.