↗ till inlägget
Så genom att komma med filosofiska argument kan man inte argumentera mot guds existens?
Även fast ingen kan lägga fram något materiellt där det står att Gud inte finns och att det är obestridligt, så går man efter världen, ifrågasätter religioner, finner brister, fel, dumheter.
Jag kopplade tidigt att allt snack om Gud var strunt, tillsammans med religionerna i sig, för att allt pekar mot det.
Varför tro på något bara för att det aldrig helt kan motbevisas?
Jag vill bara påpeka, att det inte är därför man tror. Men det fattar väl du också, säkert.
Man tror för att man tror att Gud finns och han är allsmäktig, och för att man inte vill hamna i h*lvetet. Men som sagt, religonen i sig är skum, iaf var det. Dock så är Bibeln väldigt bra vägledning för hur man kan leva, vissa verkar ju behöva hjälp med det.. Inte här inne, men det finns ju personer. Nya Testamentet alltså.
Garone@ Jo, visst kan man det, men risken är alltid 100 ggr större att du hittar nån som är totalt blåst där, än i en församling. Om man nu definierar blåst som detsamma som kristen, så har jag förstås fel.
Kristendomen för med sig något bra, som jag sa innan. Jobbar mot droger, bygger barnhem och hjälper folk att få tak över huvudet. Detta är dock inte tillräckligt på långa vägar, men det har absolut inte kommit bara dåligt ur Kristendomen. Dock religon i helhet är på många håll totalt befängt.