↗ till inläggetJag håller inte med WASD, och jag håller definitivt inte med dig. Jag tror inte att ett venusprojekt-inspirerat samhälle med 100% säkerhet kommer ta form under människans existens. det är fullt möjligt att bankirerna vid det monetära systemets fall omstrukturerar samhället till ett NWO-inspirerat samhälle istället. och jag vet att folk som du fishmaster kommer hurra och mota det med öppna armar, och det äcklar mig.
Jag har läst science fiction böcker med liknande framtidsvisioner om samhället som VP; får det dig att känna dig bättre?
Jag kanske skulle hurra om samhället blev till NWO-inspirerat.
.... Vad är NWO?
angående den engelska texten som du quote:a: jag vet inte om det är du eller någon annan som har skrivit det men jag blir så trött på det så jag orkar knappt kommentera det. Ni har inte insett att det nya samhällssystemet ska appliceras stegvis, allt eftersom folk vill vara med och känner att de kan spela efter reglerna och ta "nackdelarna" med att inte ha större makt än någon annan. Dessutom tror ni att alla "sub-institutionerna" ska vara kvar, författaren till texten med sitt "reality TV programmes! och du med din bild och "OnOff".
Du tål bara inte det faktum att folk ser vissa mindre (men icke desto mindre viktiga) paralleller, det behöver inte betyda att de säger "VP ÄR KOMMUNISM LOLOLOLOL"
Du talar om stegvis förändring, vilket fortfarande kräver stort engagemang och stöd, eller tror du att VP-anhängare plötsligt får grunda ett eget samhälle mitt ute i oceanen?
Återigen, detta är f*n inte som kommunism! att folk drar den liknelsen bevisar bara hur otroligt lite ni kan om kommunism samt hur stenhårt vända ni är från det p.g.a. kapitalismen. förövrigt stödjer jag varken kapitalism eller kommunism, jag avskyr dem lika mycket.
Nej nej, kommunism har absolut ingenting med ett samhälle utan klasser/skillnader att göra
"samt hur stenhårt vända ni är från det p.g.a. kapitalismen"
Låter lite som en arg liten kristen som skriker att jag inte är troende p.g.a s*tan.
Gemensam syndabock kanske?
Det är lustigt att ni på något sätt tror att ni "bevisar" att projektet är orealistiskt genom att säga nått i stil med: "Folk är inte generellt goda, de är elaka". Vi ser på människan på ett positivt sätt, och ni ser den på ett negativt sätt, och det gör det tydligen mer rätt!?
Det är lustigt att du på något sätt tror att du "bevisar" att projektet är realistiskt genom att säga nått i stil med: "Det ska hända stegvis lolololol!"
Ni sitter och säger att människan är så ond och dålig, räknar ni då in er själva? nej självklart inte! ni menar ju alla utom er. fyfan! alla människor är lika till många sätt. jag, du och antagligen de allra flesta andra människor vill ha mat, vatten, trygghet, ett bra liv, inte utsätta sig för faror etc. det ända som skiljer oss åt är våra värderingar och hur vi tror att man ska kunna uppnå det.
Naivt önsketänkande igen.
Jag tycker/ser att människor i grunden är mer måna om sig själv och de egna, att de oftast värderar sig själva mest... ibland till bekostnad på andra.
Jag är då knappast en supergod supersnäll människa.
Venusprojektet försöker komma på det bästa sättet att förbättra och göra vårat samhäll tryggare, jag förstår inte hur någon kan vara emot det.
Fortfarande för att det ställer för stora krav, både till start och uppbyggnad.
Fortsätter:
↗ till inläggetexempel: Göteborgsposten skriver att brottsligheten enligt en källa (som inte nämns eller är gömd någonstans) har ökat med 400% det senaste året. Folk blir skiträdda, köper fler tidningar. nått försäkringsbolag får nyss innan om att GP ska trycka denna nyheten och köper reklamplats för flera hundra tusen i diverse tidningar. De flesta litar på media för de är hjärntvättade idioter som har fått lära sig att media bryr sig om människors säkerhet och verklighetsuppfattning. Dessa drabbas av panik eller oro. några är kritiska och granskar källan, men dessa är så få att det inte gör nått. resultat: Pengar har håvats in på bekostnad av människors säkerhet.
Call the Care police. Ärligt talat.
Folk blir skiträdda, vad baserar du det på, förutom dina egna vinklingar för att bevisa din poäng?
Svininfluensan är ju ett bra exempel på detta, och även börskraschen -29.
Tillbaka till att företag vill tjäna pengar till sina anställda!