↗ till inlägget
↗ till inlägget
Jag får ont i huvudet när jag tänker på det här.
Tex: Vad skulle hända om man reste bak i tiden och gjorde så ens föräldrar inte träffade varandra?
Det är ju också nått som heter "The Butterfly Effect".
Det kan bli enorma förändringar om man reser bakåt i tiden och ändrar en fjärils vingslag.
Om man reste tillbaka i tiden och hindrade sina föräldrar från att mötas skulle skapa en paradox...
Om de inte möts, hur skulle barnet kunna senare åka tillbaka i tiden?
Alltså kan man inte, teoretiskt sett, påverka något sådant...
The Butterfly Effect har ingenting med tidsresande att göra, det är bara en del av kaos-teorin där en fjärils vingslag kan skapa skillnader i luften som till slut eskalerar till en orkan på andra sidan jorden (uh...)
The Butterfly Effect = En ytterst liten skillnad kan orsaka någonting gigantiskt, eller hur?
Om vi åker tillbaka i tiden och häller ut en massa spikar på gatan så att många bilar får punktering vilket leder till att ett par personer kommer försent till jobbet vilket leder vidare och vidare och vidare. Same shit, different... when?
Som sagt, om vi ändrar någonting ytterst litet 1934 hade våran värld sett lite annorlunda ut, även om det inte hade sett särskilt mycket annorlunda hade den ändå sett anorlunda ut.
Ja, det är just därför jag inte vill att en tidsmaskin ska finnas. Tanken kan låta underbar, men det är annars i riktiga livet, finns för mycket folk som inte kommer att förstå konsekvenserna om det kommer finnas en tidsmaskin.
En teleporterare skulle också kunna leda till konsekvenser om den räcker ut till den stora massan.. Mer lathet = Övervikt etc.
Näh, snabbare, billigare och miljövänliga flygplan räcker.
Om vi nu har tekniken att skapa teleporterare som kan teleportera ständigt rörande atomer (Alltså människor) så kommer vi nog ha tekniken att få bort fett ur en människokropp.
Det behöver inte vara konsekvenser för vårat universum, ett parallellt universum kan skapas.