Hoppa till innehåll

Tiden


Skurken
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag får ont i huvudet när jag tänker på det här.

 

Tex: Vad skulle hända om man reste bak i tiden och gjorde så ens föräldrar inte träffade varandra?

 

Det är ju också nått som heter "The Butterfly Effect".

Det kan bli enorma förändringar om man reser bakåt i tiden och ändrar en fjärils vingslag.

Om man reste tillbaka i tiden och hindrade sina föräldrar från att mötas skulle skapa en paradox...

Om de inte möts, hur skulle barnet kunna senare åka tillbaka i tiden?

Alltså kan man inte, teoretiskt sett, påverka något sådant...

 

The Butterfly Effect har ingenting med tidsresande att göra, det är bara en del av kaos-teorin där en fjärils vingslag kan skapa skillnader i luften som till slut eskalerar till en orkan på andra sidan jorden (uh...)

 

The Butterfly Effect = En ytterst liten skillnad kan orsaka någonting gigantiskt, eller hur?

 

Om vi åker tillbaka i tiden och häller ut en massa spikar på gatan så att många bilar får punktering vilket leder till att ett par personer kommer försent till jobbet vilket leder vidare och vidare och vidare. Same shit, different... when?

 

Som sagt, om vi ändrar någonting ytterst litet 1934 hade våran värld sett lite annorlunda ut, även om det inte hade sett särskilt mycket annorlunda hade den ändå sett anorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag får ont i huvudet när jag tänker på det här.

 

Tex: Vad skulle hända om man reste bak i tiden och gjorde så ens föräldrar inte träffade varandra?

 

Det är ju också nått som heter "The Butterfly Effect".

Det kan bli enorma förändringar om man reser bakåt i tiden och ändrar en fjärils vingslag.

 

Om man reste tillbaka i tiden och hindrade sina föräldrar från att mötas skulle skapa en paradox...

Om de inte möts, hur skulle barnet kunna senare åka tillbaka i tiden?

Alltså kan man inte, teoretiskt sett, påverka något sådant...

 

The Butterfly Effect har ingenting med tidsresande att göra, det är bara en del av kaos-teorin där en fjärils vingslag kan skapa skillnader i luften som till slut eskalerar till en orkan på andra sidan jorden (uh...)

 

The Butterfly Effect = En ytterst liten skillnad kan orsaka någonting gigantiskt, eller hur?

 

Om vi åker tillbaka i tiden och häller ut en massa spikar på gatan så att många bilar får punktering vilket leder till att ett par personer kommer försent till jobbet vilket leder vidare och vidare och vidare. Same shit, different... when?

 

Som sagt, om vi ändrar någonting ytterst litet 1934 hade våran värld sett lite annorlunda ut, även om det inte hade sett särskilt mycket annorlunda hade den ändå sett anorlunda ut.

 

Ja, det är just därför jag inte vill att en tidsmaskin ska finnas. Tanken kan låta underbar, men det är annars i riktiga livet, finns för mycket folk som inte kommer att förstå konsekvenserna om det kommer finnas en tidsmaskin.

En teleporterare skulle också kunna leda till konsekvenser om den räcker ut till den stora massan.. Mer lathet = Övervikt etc.

 

Näh, snabbare, billigare och miljövänliga flygplan räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jag får ont i huvudet när jag tänker på det här.

 

Tex: Vad skulle hända om man reste bak i tiden och gjorde så ens föräldrar inte träffade varandra?

 

Det är ju också nått som heter "The Butterfly Effect".

Det kan bli enorma förändringar om man reser bakåt i tiden och ändrar en fjärils vingslag.

 

Om man reste tillbaka i tiden och hindrade sina föräldrar från att mötas skulle skapa en paradox...

Om de inte möts, hur skulle barnet kunna senare åka tillbaka i tiden?

Alltså kan man inte, teoretiskt sett, påverka något sådant...

 

The Butterfly Effect har ingenting med tidsresande att göra, det är bara en del av kaos-teorin där en fjärils vingslag kan skapa skillnader i luften som till slut eskalerar till en orkan på andra sidan jorden (uh...)

The Butterfly Effect = En ytterst liten skillnad kan orsaka någonting gigantiskt, eller hur?

 

Om vi åker tillbaka i tiden och häller ut en massa spikar på gatan så att många bilar får punktering vilket leder till att ett par personer kommer försent till jobbet vilket leder vidare och vidare och vidare. Same shit, different... when?

 

Som sagt, om vi ändrar någonting ytterst litet 1934 hade våran värld sett lite annorlunda ut, även om det inte hade sett särskilt mycket annorlunda hade den ändå sett anorlunda ut.

 

Ja, det är just därför jag inte vill att en tidsmaskin ska finnas. Tanken kan låta underbar, men det är annars i riktiga livet, finns för mycket folk som inte kommer att förstå konsekvenserna om det kommer finnas en tidsmaskin.

En teleporterare skulle också kunna leda till konsekvenser om den räcker ut till den stora massan.. Mer lathet = Övervikt etc.

 

Näh, snabbare, billigare och miljövänliga flygplan räcker.

 

Om vi nu har tekniken att skapa teleporterare som kan teleportera ständigt rörande atomer (Alltså människor) så kommer vi nog ha tekniken att få bort fett ur en människokropp.

 

Det behöver inte vara konsekvenser för vårat universum, ett parallellt universum kan skapas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det var någon tidigare som sa att om jorden snurrade åt andra hållet så skulle vi utvecklas bakåt i tiden.

Det låter ju konstigt. Bara för att årstiderna skulle gå baklänges så skulle vi ju inte bli osmartare.

Rätta mig om jag har fel men det låter weird!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var någon tidigare som sa att om jorden snurrade åt andra hållet så skulle vi utvecklas bakåt i tiden.

Det låter ju konstigt. Bara för att årstiderna skulle gå baklänges så skulle vi ju inte bli osmartare.

Rätta mig om jag har fel men det låter weird!

har du ens läst tråden?

 

för övrigt har jag svårt att tro att man någonsin kommer kunna resa i tiden, ja menar, hur skulle de gå till, egentligen? skulle den böja verkligheten eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Det var någon tidigare som sa att om jorden snurrade åt andra hållet så skulle vi utvecklas bakåt i tiden.

Det låter ju konstigt. Bara för att årstiderna skulle gå baklänges så skulle vi ju inte bli osmartare.

Rätta mig om jag har fel men det låter weird!

har du ens läst tråden?

 

för övrigt har jag svårt att tro att man någonsin kommer kunna resa i tiden, ja menar, hur skulle de gå till, egentligen? skulle den böja verkligheten eller?

 

Har du läst i tråden?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här låter rimligt

 

 

för övrigt har jag svårt att tro att man någonsin kommer kunna resa i tiden

Någon som levde för 100 år sedan skulle se våran värld idag som omöjlig eftersom den personen inte känner till nutidens kunskap precis som att vi inte känner till framtidens kunskap.

 

Vi låtsas att denna tråden skulle finnas för 150 år sedan, då skulle den istället handla om ifall flygplan kommer existera eller inte.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själva grejen om man ligger i kåma så "reser" man ju inte i tiden, fast ändå inte. Väldigt komplicerat med tiden. Men om man klarar att göra en Tidmaskin så spelara det ju ingen roll. Man kommer ju vara själv i ingenstans. Ingenting har ju hänt. Det händer saker hela tiden, men om man går fram till det som inte hänt så händer det ju inget.

 

(BTW, blev många hänt i sluten :P)

 

Det här låter rimligt

 

 

för övrigt har jag svårt att tro att man någonsin kommer kunna resa i tiden

Någon som levde för 100 år sedan skulle se våran värld idag som omöjlig eftersom den personen inte känner till nutidens kunskap precis som att vi inte känner till framtidens kunskap.

 

Vi låtsas att denna tråden skulle finnas för 150 år sedan, då skulle den istället handla om ifall flygplan kommer existera eller inte.

 

Jag tycker inte det men flygplan är riktigt samma sak. Ett flygplan är ju så "enkelt" att bygga. Som t.ex pappersflygplan. pappersFlygplanet är då en liten modell för det stora. Men hur ska man kunna göra en pappersmodell av papper.. Oj blev lite fel där :P Jag menar pappersmodell av en tidsmaskin. Redigerat av Thunderboy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Själva grejen om man ligger i kåma så "reser" man ju inte i tiden, fast ändå inte. Väldigt komplicerat med tiden. Men om man klarar att göra en Tidmaskin så spelara det ju ingen roll. Man kommer ju vara själv i ingenstans. Ingenting har ju hänt. Det händer saker hela tiden, men om man går fram till det som inte hänt så händer det ju inget.

 

(BTW, blev många hänt i sluten :P)

 

för övrigt har jag svårt att tro att man någonsin kommer kunna resa i tiden

Någon som levde för 100 år sedan skulle se våran värld idag som omöjlig eftersom den personen inte känner till nutidens kunskap precis som att vi inte känner till framtidens kunskap.

 

Vi låtsas att denna tråden skulle finnas för 150 år sedan, då skulle den istället handla om ifall flygplan kommer existera eller inte.

 

Jag tycker inte det men flygplan är riktigt samma sak. Ett flygplan är ju så "enkelt" att bygga. Som t.ex pappersflygplan. pappersFlygplanet är då en liten modell för det stora. Men hur ska man kunna göra en pappersmodell av papper.. Oj blev lite fel där :P Jag menar pappersmodell av en tidsmaskin.

 

Ett flygande metallplan som väger flera ton och ett pappersflygplan är INTE samma sak.

 

För det "riktiga" flygplanet så behöver man kunna mycket om Aerodynamik, så att skiten flyger. Det var just detta som gjorde så att ingen visste hur man byggde det förens 100 år sedan.

Pappersflygplan är lätta och med hjälp av vingarna sjunker de inte lika mycket.

 

För 150 år sedan var Aerodynamik lika lite praktiskt bevisad som den Speciella Relativitetsteorin är idag, så jag tycker att det var en bra jämförelse. Om 150 år kanske tidsmaskiner är lika vanliga som flygplan, och folk kommer undra om överljushastigheter är möjliga istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här låter rimligt

 

Det med att använda wormholes(svartahål) som genvägar i rymden låter rimmligt tycker jag :D Men detta handlade om tidsresande så det där med att resa i tiden med svarta hål tycker jag låter konstigt.

Som jag sa tidigare. Jag tror inte på tidsresande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här låter rimligt

 

Det med att använda wormholes(svartahål) som genvägar i rymden låter rimmligt tycker jag :D Men detta handlade om tidsresande så det där med att resa i tiden med svarta hål tycker jag låter konstigt.

Som jag sa tidigare. Jag tror inte på tidsresande ;)

 

Och människor för 100 år sedan trodde inte på mobiltelefoner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...