usch, vi fick äggkaka häromdagen :(
Skolans Mat!
↗ till inlägget+1Det gör jag.
↗ till inläggetHah, du hittar alltid något att klaga på, men!↗ till inläggetVi är ALLA människor, vi är ALLA samma djur så man kanske ska börja med det, för det finns människor som svälter och det enda ni gör är att klaga på att ni får mat. Det är så j*vla lågt och tragiskt.Klart, men för det första.. Vi här på fuska gämför oss inte med dem som är i Afrika och lever på knappt nån mat alls, och ta det inte heller bokstavligt att maten smakar skit.
Nu är det ju så att vi har BETALAT för maten och då ska man ju ändå förvänta sig att få äta sig mätt? Ja, folk svälter i världen men det har inget med detta att göra, det är väl bättre att vi äter upp maten vi betalat för istället?
Det smakar sådär gott.
Just nu är det jobbiga tider i min skolas matsal, gymnasiet som ligger bredvid min skola har tagit halva matsalen, varför vet jag inte.
↗ till inläggetMen förihelvete MacGyver, i detta ämnet skall vi prata om skolans mat. Javisst finns det folk som svälter i världen men big news? De skall faktiskt säga vad de tycker om skolans mat och att du kommer med kommentarer som att folk världen svälter är helt irrelevant. Vill du prata om människor som svälter? Gör en tråd, annars kan du hålla dig borta.↗ till inläggetVi är ALLA människor, vi är ALLA samma djur så man kanske ska börja med det, för det finns människor som svälter och det enda ni gör är att klaga på att ni får mat. Det är så j*vla lågt och tragiskt.Klart, men för det första.. Vi här på fuska gämför oss inte med dem som är i Afrika och lever på knappt nån mat alls, och ta det inte heller bokstavligt att maten smakar skit.
Och när vi får pannkakor i skolan så får man också bara ta två stycken. Men jag har då inte ett en enda person som bara har tagit två, alla tar minst 4.
Bra sagt FP =)
Vår mat har bättre kvalité nu, matrådet lyckas med mig i spetsen!
Äter på restaurang i skolan så maten är riktigt god :D
Vi ska få isterband imorgon, är inte det typ grisfett?
Låter inget gott.
Idag fick vi biffstroganoff, jäkligt gott när man tar vitlökssås och grillkrydda till ;)
Idag vägrade jag att äta, potatisarna var inte genomkokta och det låg matrester i brunsåsen. (Y)
Oftast så är det äckligt, som f*n. Men ibland kan det faktiskt vara god mat.
Som hamburgare och pannkakor :lol:
Det godaste maten i skolan är, Pizza, Kötbullar, Hamburgare / Pommes frites
äter inte ofta maten i skolan... väntar tills jag kommer hem där man kan få i sig ngt goare.
tycker det är jävligt dåligt att fängelset har bättre mat än skolan.
när dom har korv på min skola steker dom den och sen kyler dom den och sen värmer dom den igen och 99% av alla korvarna är brända, det smakar bokstavligen skit (inte för att jag har smakat skit).
våran mat e den billigaste i HELA sverige... så kom inte och tjata...
↗ till inläggetJag tycker skol-maten är sådär. En sak jag hatar är att på min skola får vi bara hamburgare en gång om året.
vad glad att du iallafall något så gott
vi får "tex mex" en gång om året och det är usch
bara för att den är billigast behöver den inte vara sämst
Vi har en liten bamba på vårat gymnasie, får samma slags mat som i grundskolan men mycket bättre kvalité och godare :)
↗ till inläggetOftast är det just det som billigast betyder när det gäller skolmat...bara för att den är billigast behöver den inte vara sämst
Enligt P12'or defineras bra mat i skolan som hamburgare, chicken bits osv, vilken igentligen är det sämsta
en skola kan servera till ungdommar som studerar. Jag skulle vilja att skolor tvingar i alla lågstadie/mellanstadie elever med grönsaker så dem utvecklas på rätt sätt.
↗ till inläggetJapp, eftersom de redan spenderar miljoner varje år på skolmat, där hur många procent som helst slängs. Om folk hade slutat slänga maten hade kanske maten blivit bättre.↗ till inläggetOftast är det just det som billigast betyder när det gäller skolmat...bara för att den är billigast behöver den inte vara sämst