↗ till inlägget
↗ till inläggetDen där filmen har ungefär lika många källor som Al Gores film ja. Det där du säger fishmaster stämmer inte helt, kan stämma i vissa fall.
Teorierna om att människan inte påverkar den globala uppvärmningen är inge annorlunda från annan konspiratorisk idioti som
Månlandningen var fake,
JFK vart mördad av regeringen
2012
etc.
Folk tar en del av verkligheten, ifrågasätter p.g.a deras okunskap och sedan ersätter med en egen version.
Som månlandningen. Okunniga tror sig veta något om t ex strålningen i rymden, påstår sedan att den inte kan skyddas emot, för att sedan komma till slutsatsen att månlandningen var fejkad.
Herregud, vissa vill använda det faktum att Buzz Aldrin inte svor på bibeln att månlandningen ägde rum, de glömde visst att nämna att det var en person som följt efter Buzz, kallat honom lögnare och en brottsling, för att sedan kräva att Buzz skulle svära vid Bibeln medans en kamera man följde efter-
Detta ledde såklart till det vääldigt övertygande argumentet: "Buzz Aldrin refused to swear on the bible so he was hiding the truth lololol"
Förvisso är jag väl inne på farligt vatten nu, eftersom jag vet att du förmodligen misstror ALLT som på något sätt har med USAs regering att göra.
Varför kalla skeptiker för konspiratörer? Är det inte en lika stor konspiration (om inte större) om global warming? Alltså de som tror att människan står för allt.
Att det sker klimatförändringar vet vi. Det kan vi inte ifrågasätta. Vi genomgår en ständig klimatförändring. Annars skulle vi inte ha årstider. (dooh!)
Anledningen till att jag inte vill tro att människan ligger bakom är för att det finns så otroligt många rimliga argument till motsatsen.
Såg ett intressant program på national geogaphic channel förra veckan, där de studerat isen i glaciärerna och noterat att vulkanutbrott orsakar ett kallare klimat. Vid varje utbrott släpps det ut ett ämne (nej, jag minns inte vad det hette) som bildar som speglar på vårt kära ozonlager. Detta, som ni förstår, gör att mindre solljus släpps in och det blir kallare och istid.
Någon dag senare i skolan ser vi en film, tror det var fån BBC, där de säger att vulkanutbrott släpper ut stora mängder koldioxid som gör jorden varmare. As simple as that.
Det jag menar är. Vad ska man tro på? Ingen källa är mer sannolik än den andra. Ingen är mer övertygande.
England är det enda landet i världen där mer än 50% av befolkningen bara spyr på allt klimattjafs. Det var också ett land där människorna hade stora protester mot Svininfluensa-vaccinet. Får jag bara fråga? Hur många vet ni dog i Sverige p.g.a svininfluensa, och när hörde ni senast något om det?
Det visar ju bara hur fruktansvärt lättpåverkade vi människor är av vad som politiker och media säger. Det är precis samma makt som kyrkan hade på 1500-talet. Lura i oss att världen går under om vi inte lyssnar. "Köp avlatsbrev för att bli av med dina synder!"
Vi hör ju hur löjligt det låter.
Återigen slutar jag med att vi bör värna om vår miljö och omgivning. Det är bättre att köpa närproducerat. Och snälla, återvinn det bästa ni kan. Det tjänar bara till det bättre att råvaror återanvänds. Men blanda för i h....te inte ihop miljö och klimat.
(och Al Gore är bara en idiot som vill bli president och tycker att isbjörnar är söta)