↗ till inläggetSå vad är sannolikheten för att sjukdomarna försvinner av sig själv inom en kort tid efter förbön och i rätt ordning?
Min mamma blev också helad från laktosintolerans som hon hade haft i 20-30 år, samma kväll som hon fick förbön.
Nyligen såg hon med egna ögon en lam man börja gå, även den här gången direkt efter förbön.
Vittnesbörd om helanden och annat som Gud gjort är inte ovanliga i min församling. Otaliga gånger har jag hört om helanden från cancer och andra allvarliga sjukdomar.
Jag förstår om ni ändå är skeptiska, ni har ju inte varit med om det själva. Det jag dock hoppas är att ni förstår varför jag inte är skeptisk.
Åter igen, jag är egentligen inte här för att argumentera (vilket jag kanske kan medge är lite failat eftersom forumet heter "debatt"), utan för bidra till diskussionen med mitt perspektiv.
↗ till inläggetDet finns logiska "bortförklaringar" till allt, till exempel att allt är en slump att hans sjukdomar läkt exakt den kvällen han ber om det.Stor respekt till er som tror på något så starkt, trots att logiska förklaringar till era problem bara staplas på varandra.
När man har en stark tro baserat på personliga upplevelser spelar det inte så stor roll om någon okänd vetenskapsman påstår sig lyckas motbevisa dig. Som i det här exemplet när 48893 känt och upplevt gud, det är lätt att bli "fast" i sin tro. Jag slår vad om att de flesta ateister som tror på vetenskapen inte ens läser rapporterna från när något har blivit vetenskapligt "bevisat". Jag gjorde i alla fall in det för något år sen utan jag litade blint på vetenskapen.
Istället för att rada upp en massa människor som blev fri från det ena och det andra efter en bön så kan ni lägga fram konkreta bevis som styrker er upplevelse, inte gör den mer abstrakt.