↗ till inläggetMan kan inte jämföra brottsstatistik på det sättet. Det är klart att vi har högre antal våldtäkter än X land om vi har en strängare lagstiftning. Precis som det är självklart att vi har ett lägre antal våldtäkter än Y om vi har en slappare lagstiftning än Y. Det kan också vara så att våldtäkter helt enkelt anmäls oftare här än i landet man jämför med.
Att hålla på som SD gör funkar inte. Det går inte att jämföra på det sättet.
Och angående att "omg våldtäkterna har ökat med OVER NINE THOUSAND procent sedan 1975 och allt är invandrarnas fel" så beror det enligt BRÅ på 1) Den kraftiga skärpning av lagstiftningen som har skett 2) En ökad anmälningsbenägenhet. Ökningen av antalet faktiska våldtäkter beror enligt BRÅ på den kraftigt ökade alkoholkonsumtionen.
Edit: Det skall också tilläggas att vi har en relativt sträng lagstiftning kring våldtäkt, i den meningen att den är ganska omfattande.
Och ändå försöker inte ens SCB eller BRÅ påstå att det inte finns en överrepresentation bland utrikesfödda från utomeuropéiska länder :rolleyes:
Men, det är mycket trevligare att skylla på mer omfattande lagar. Man mår liksom bättre då.
Nepp, tyvärr, det handlar om en inkompetent politik som fortsätter acceptera en köttsunami trots arbetslöshet och bostadsbrist som bygger upp problemen.
För övrigt så har jag mina förhoppningar om att SD i riksdagen kommer att reda ut saker och ting. När de väl kan få fram de nummer ingen annan presenterar... vem vet? Kanske visar sig att den utomeuropéiska invandringen faktiskt är positivt för landet ekonomiskt... hrm.
Nuförtiden så skiter jag fullständigt i Jimmies dolda åsikter, om han nu har sådana, jag ser den havererande invandringen och integrationen som ett dyrt skämt och därför hoppas jag innerligt att det blir mer fokus där. Men så länge riksdagen låtsas att det endast är 4% av Sveriges befolkning som oroar sig för de växande ghettona så...
Skrämmande.