↗ till inläggetEftersom hela idén med "en nation, ett folk" är omöjlig så är frågan ointressant.
Då får du nog förklara hur du menar. Får folk inte blandas (eftersom det oundvikligen leder till hat och ond bråd död?)?
Som sagt, jag tänker ur ett samhällsekonomiskt perspektiv och sällan särskilt 'etiskt'. Personligen skulle jag endast vilja se en invandring i form av skandinavier, folk från central/västeuropa, blandat med utbytesstudenter och såklart riktiga flyktingar (det är allas ansvar).
Och...eh...
För tillfället har vi invandring från;
EU/EES, flyktingar, studenter, USA och säkert en del från övriga världen. Är de USA och övriga världen du vill bli av med?
Eller tycker du att en del av dom som räknas som flyktingar idag inte är "riktiga" flyktingar? Om så, när är man en "riktig flykting".
Jag säger inte att man aktivt ogillar de andra pga ras, utan att det oftast är undermedvetet
Så att inte missförstånd uppkommer;
Du säger att alla vi människor undermedvetet ogillar personer med annan hudfärg och/eller kultur?
Black community är inget konkret brödraskap eller något, utan det är helt enkelt en slags subkultur i USA är svarta alltid stöttar varandra, oftast just för att de båda är just svarta. Jag undrar ibland om inte en vit motsvarighet skulle kallas "nazister"?
Arbetar dom aktivt för att utrota/förtrycka alla som inte är svarta? I så fall är liknelsen med nazisterna antagligen rättvis, annars inte särskilt.
Har du märkt att det endast är du som talar specifikt om muslimer just nu?
Att Sverigedemokrater vågar säga att de tycker det är muslimerna (eller möjligen folk som inte ser ut som vi) är problemet är ju ganska ovanligt. Jag läser bara mellan raderna i dina inlägg och drog den slutsatsen. När man läser något som en Sverigedemokrat har skrivit så brukar man kunna byta ut invandrare och utländsk kultur mot muslim samt islamisk kultur.
Utom när Jimmie häver ur sig saker som att "islamifieringen är vårt största hot sedan andra världskriget" såklart.
Men ok. För att inte ha allt för förutfattade meningar om dig (och invandrarna!) så reviderar jag mitt uttalande.
Du verkar ju tro att alla problemen i samhället kan skyllas på de där luriga araberna/afrikanerna, och att slänga ut dom/inte ta in fler löser alla Sveriges problem, i alla fall.
Säg till om jag glömde någon typ av människa du inte vill ha i Sverige.
Derp?
Nä.
Eftersom assimilering betyder total underkastelse på alla fronter för majoritetskulturen och integration betyder etablering på arbetsmarknaden, i näringslivet, i politiken osv. så tycker jag inte att derp var särskilt befogat.
Vad SD i princip säger att all kultur som inte stämmer in på deras uppfattning om vad "svensk kultur" är (även om det dom tycker är svenskt nästan alltid är snott från något annat land) skall förbjudas.
"Begreppen assimilation eller assimilering används för att beskriva den process genom vilken en grupps kulturella särart utplånas eller överges i mötet med majoritetssamhället genom hårda krav på anpassning till dominerande normer för socialt beteende. Till skillnad från integration syftar assimilering i första hand på beteendemässiga, språkliga och religiösa förändringar medan sociala, ekonomiska och politiska villkor för olika grupper är i fokus för integration. Med andra ord kan man säga att begreppet assimilering beskriver identitetsförändringar medan begreppet integration är ett uttryck för samhälleliga förändringar."
De nuvarande riksdagspartierna (eller åtminstone Alliansen..) är för integration. SD vill tvinga alla invandrare att äta sill, fira midsommar och konvertera till kristendomen. Och det är inte ens en överdrift, det är vad assimilering innebär, och det gör mig fan mörkrädd att ett parti med dom åsikterna har chansen att komma in i riksdagen.
Om du förespråkar integration så är ett alliansparti betydligt bättre. Det är inte alls det som SD vill.