💬
Logga in
Fuska.se

Valet 2010

460 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

SD som vågmästar roll. Alliansen och Rödgröna vägrar samarbeta. Detta blir jävligt intressant. Jag tror det är bra att SD kom in i riksdagen. Invandringspolitiken måste tas på allvar. Vi kan inte fortsatta säga: "Kom hit, här är det mysigt!", utan vi måste begränsa invandringen. Hade de ledande partierna tagit detta ansvar och fört frågan framåt innan från början hade inte SD funnits.

↗ till inlägget

Ohly var ju badass iaf.

Ohly var en idiot. Otroligt barnsligt och oansvarigt det han gjorde. Det var det som gjorde att jag började gilla SD. SD är i underläge, och alla hatar dom. Efter Jimmie Åkessons tal förstod man ju hur de tänkte. Det var inget rasistiskt det han sa. SD är missuppfattade. De kritiserar invandringspolitiken, inte invandrare.

Dessa ord var vad jag ville läsa.

Och så tänkte jag faktiskt likadant som Dirtman, fick en annan syn av SD efter det där talet.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #362

Personligen tycker jag att Jimmies tal inte sa något nytt alls. Samma gamla försköningar som de alltid har kört med. Precis som våldtäkt är våldäkt, hur mycket man än kallar det för suprise sex så är främlingsfientlighet alltid främlingsfientlighet, vad sd än väljer att kalla det.

↗ till inlägget

Ohly var en idiot. Otroligt barnsligt och oansvarigt det han gjorde. Det var det som gjorde att jag började gilla SD. SD är i underläge, och alla hatar dom. Efter Jimmie Åkessons tal förstod man ju hur de tänkte. Det var inget rasistiskt det han sa. SD är missuppfattade. De kritiserar invandringspolitiken, inte invandrare.

"Vi tycker egentligen inte att någon utanför västeuropa skall få komma hit, men om de måste så får de inte utöva sin religion, tala sitt språk, utöva sin kultur, fira sina traditioner, föda hur många barn de vill eller klä sig hur de vill. Men egentligen så älskar vi dom det är bara politiken det är fel på :) "

Jävla skitsnack. Vad de säger kan ju nästan likställas med "Vi kritiserar bara skolpolitiken, men det är inget fel på skolorna. Det är bara politiken vi kritiserar, allt är kalasfint med skolorna. " eller "Vi kritiserar bara mobbning, inte mobbare."

Senast ändrad:

Det är bra att SD kom in i riksdagen, nu kanske något göra åt våran invandringspolitik.

Ohly var så otroligt barnslig igår, vägrade gå in och sminka sig i samma rum som Jimmie Åkesson?

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Det är bra att SD kom in i riksdagen, nu kanske något göra åt våran invandringspolitik.

Ohly var så otroligt barnslig igår, vägrade gå in och sminka sig i samma rum som Jimmie Åkesson?

Ja, Ohly är ju anti-rasist såatteh.. :)
Nivå 5 · Fuskare

Jag tycker faktiskt att utfrysningen av SD i medier har varit fel, inte för att jag stöder SD utan tvärtom, för att jag är rädd att de gynnas av utfrysningen. Det enda de etablerade partierna säger om SD är att de är rasister, men de lyfter aldrig fram fördelarna med invandringen, så det är klart att folk tror att de bara baktalar SD och att SD faktiskt har rätt. Jag säger att vi borde bjuda in dem i debatten mer, låta dem uttrycka sina åsikter och sen låta de andra visa vad som är fel med dem.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #366

Förhoppningsvis så kommer väl SD visa sina riktiga färger nu när de verkar få makt.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

SD som vågmästar roll. Alliansen och Rödgröna vägrar samarbeta. Detta blir jävligt intressant. Jag tror det är bra att SD kom in i riksdagen. Invandringspolitiken måste tas på allvar. Vi kan inte fortsatta säga: "Kom hit, här är det mysigt!", utan vi måste begränsa invandringen. Hade de ledande partierna tagit detta ansvar och fört frågan framåt innan från början hade inte SD funnits.

↗ till inlägget

Ohly var ju badass iaf.

Har diskuterat under dagen ang SD's röster, kom fram till att patetiska mongos bara slänger sin röst på partiet för att visa någon slags sympati. Sorgligt.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Har diskuterat under dagen ang SD's röster, kom fram till att patetiska mongos bara slänger sin röst på partiet för att visa någon slags sympati. Sorgligt.

Vilken nivå. :rolleyes:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Känner två stycken som röstade på SD av den anledningen. Sorgligt indeed.
Nivå 6 · Fuskare

Känner tre som röstade på dem för att de anser invandrings- och integrationspolitiken vara ett ekonomiskt haveri.

Kanske ska sätta på mig en Aftonbladet-keps och peka på dom med en pekpinne, för man kan väl inte tycka att ovanstående stämmer om man inte är en djupt hatisk människa som vill att alla muslimer skall brinna, eller hur.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vilken nivå. :rolleyes:

Och på vilken nivå ligger man på när man röstar SD, pga något sådant. :rolleyes:
Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #372

Öh, jo men SD går ju lite längre en att försiktigt påpeka "Ja det här gick ju kanske inte så bra vi borde nog kanske göra något snart."

Du kan i alla fall påpeka att om man tycker invandringen är ett ekonomiskt haveri så borde man inte rösta på ett parti som kan lika mycket om ekonomi som en sjuåring på speed. Och att om man tycker att intergrationen är uppfuckad så borde man inte rösta på ett parti som inte alls har som mål att göra integrationen bättre.

Antagligen går det till såhär för de flesta SD-väljarna;

SD: "Vi gillar inte våldtäkter och vill hjälpa gamla!"

Väljare: "Ooh så bra!"

Alternativt;

SD: "De andra partierna berör inte invandringsfrågan. Det gör vi."

Väljare: "Ooh så bra!"

Vilket egentligen inte har så mycket att göra med deras faktiska politk.

Nivå 6 · Fuskare

Ska jag försvara deras anledningar nu också?

Nivå 5 · Fuskare

Jag säger det igen: Hade de stora partierna brytt sig om invandringspolitiken och gjort något åt det så hade SD inte behövts, och därmed hade de inte fått alls lika många röster. Jag tror att de är nödvändiga. Dessutom tror jag att rasisteriet(om man nu kan säga så) runt SD är jävligt hypat. Jag har aldrig hört de själva säga att de är rasister, och deras åsikter är inte rasistiska. De vill ändra på invandringspolitiken, och skära ner brutalt på invandringen. Därför är de nazister och rasister eller?

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #375
↗ till inlägget

Jag säger det igen: Hade de stora partierna brytt sig om invandringspolitiken och gjort något åt det så hade SD inte behövts, och därmed hade de inte fått alls lika många röster. Jag tror att de är nödvändiga. Dessutom tror jag att rasisteriet(om man nu kan säga så) runt SD är jävligt hypat. Jag har aldrig hört de själva säga att de är rasister, och deras åsikter är inte rasistiska. De vill ändra på invandringspolitiken, och skära ner brutalt på invandringen.

Lars Ohly kallar sig inte för kommunist. Det ändrar inte faktumet att han är en.

Självklart skulle sd aldrig kalla sig för rasister, även om de uppenbart var det. Det ligger i SDs natur att använda diverse försköningar och omformuleringar för att kunna lura till sig röster. Någon gång under 90-talet tog de av sig de bruna skjortorna och gick från "GO ADOLF WÖÖÖ" till att ta på sig kostymer och införskaffa en ordbok för lite nya fina ord att använda i sina tal.

De kom nämligen på att det sistnämnda funkar bättre. Precis som Lars Ohly upptäckte att han blir mer omtyckt om han inte kallar sig för kommunist så kom SD på att de blir mer omtyckta om de inte kallar sig rasister.

Därför är de nazister och rasister eller?

Nej, men SDs åsikter gör dom till främlingsfientliga.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Därför är de nazister och rasister eller?

Nej, men SDs åsikter gör dom till främlingsfientliga.

Låter som att allt bara är antaganden. Visst, främlingsfientliga kan jag inte säga att dom inte är, men rasister? Jag läser det som står på deras hemsida, och lyssnar på det de säger. Men ändå verkar det som att alla vet något som aldrig sagts eller skrivits. Det skulle mycket väl kunna vara så att de är rasister, men jag kan fan inte hitta något i deras egen politik som tyder på det. Fredrik Reinfeldt skulle lika gärna kunna vara lika mycket rasist om du frågar mig.
Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #377

...Men jag sa ju precis att de inte är rasister, utan främlingsfientliga.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vad är skillnaden? Främlingsfientlighet känns inte lika... Argt. Och om det inte är det så förstår jag inte vad som är problemet.
Nivå 6 · Fuskare

Kan det svenska folket se någon skillnad? :rolleyes:

http://svtplay.se/v/2147574/agenda/agenda_special

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #380
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad är skillnaden? Främlingsfientlighet känns inte lika... Argt. Och om det inte är det så förstår jag inte vad som är problemet.

"Främlingsfientlighet, även xenofobi (från grekiskan), är enligt Nationalencyklopedin ett uttryck för avståndstagande från eller fientlighet mot främlingar, grundat på kulturella skäl, inte fysiska."

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in