💬
Logga in
Fuska.se

Valet 2010

460 svar · startad

Man kan undra om man hade startat ett parti som nästan bara talar i en fråga om man inte tycker mer än bara att invandringspolitiken är dålig.

Senast ändrad:

Ska man behöva vara Socialdemokraterna/Moderaterna för att tillåtas diskutera invandringsfrågan?

Ska jag tystas för att jag bryr mig mer om invandringen än t ex kollektivtrafik? Bensinskatt?

Nej, jag sa inte att SD inte fick. Jag sa bara att det är skumt att göra ett parti (mer eller mindre) bara för att diskutera invandringspolitiken och ta upp det hela tiden om inte tycker lite mer än att det är fel på invandringspolitiken. (Kort: Palla göra ett parti med (indirekt) mål att missgynna invandrare om man inte är främlingsfientlig)

Senast ändrad:

Hur exakt missgynnar SDs politik invandrare egentligen? Allt jag hört är från media, om hur SD vill direkt sparka ut folk oavsett om de sköter sig eller inte. Vad som behövs är att invandringen sänks till en viss nivå, så att det blir möjligt för oss att motarbeta utanförskap för de som redan bor här, samt göra det mycket lättare för nyanlända.

Som jag sa tidigare nån gång, innan man försöker hjälpa andra måste man se till att man kan.

Vi kan inte nu, men vi fortsätter låtsas eftersom riksdagen gjort sådana faktum rasistiska. Detta vill SD göra något åt.

Men det är ju en omöjlighet, de slåss mot ett decennium av smutskastning som de nästan aldrig fått svara mot.

Man skäms.

Senast ändrad:

Jag tror inte SD i riksdagen gör mycket mer än att sänka invandringen lite i det mest "optimistiska" fallet heller.

Mitt problem är inte med vad de säger att de står för utan vad jag personligen (och många andra) antar att de står för.

Så i slutändan, eftersom folk tack vare media inte kan hantera dessa frågor utan att misstänka rasism så är vi fast i en ohållbar politik.

21 Sep 2010

Haha PP och SD som delad etta, vad är detta för forum!?

↗ till inlägget

Trolls och småbarn. :/
22 Sep 2010
Oh dang.
↗ till inlägget

Ett forum där bara små jävla tolvor som inte läst partiernas punkter röstat förmodligen =P

P12or?

FolkPartiet röstade jag i skolvalet.

Verkar som min ålder "messade" upp sig.

Senast ändrad:

Fattar inte varför alla säger att SD ska ut ur riksdagen. Jag håller inte med SD på någon punkt men demokrati är väl ändå när folket röstar, och om nu sveriges invånare har röstat fram SD till en riksdagsplats ska de väl få vara där.

Problemet är att båda blocken måste söka stöd hos något parti dem inte håller med för att få igenom sina frågor, för ingen har majoritet i riksdagen just nu.

23 Sep 2010
↗ till inlägget

Fattar inte varför alla säger att SD ska ut ur riksdagen. Jag håller inte med SD på någon punkt men demokrati är väl ändå när folket röstar, och om nu sveriges invånare har röstat fram SD till en riksdagsplats ska de väl få vara där.

Problemet är att de som röstade på SD antingen är rasister eller inte hade någon aning om vad partiet stod för.
24 Sep 2010
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Problemet är att de som röstade på SD antingen är rasister eller inte hade någon aning om vad partiet stod för.

Ja, i Sverige är man ju rasist så fort man nämner ordet invandrare. Det du skriver är oerhört fördomsfullt. Det finns ingen grund för det alls. Problemet är att ingen har tagit tag i frågan tidigare. Hade de andra partierna nämnt något om invandringspolitiken hade förmodligen SD inte ens kommit in i riksdagen. Man är inte ond och en hemsk människa för att man röstar på SD.
Trådstartare #396
↗ till inlägget

Ja, i Sverige är man ju rasist så fort man nämner ordet invandrare. Det du skriver är oerhört fördomsfullt. Det finns ingen grund för det alls. Problemet är att ingen har tagit tag i frågan tidigare. Hade de andra partierna nämnt något om invandringspolitiken hade förmodligen SD inte ens kommit in i riksdagen. Man är inte ond och en hemsk människa för att man röstar på SD.

Nu stämmer ju i princip inget av ovanstående, utan är något som SD gärna låtsas så att de kan framstå som offer

"ööh alla är elaka mot oss och vi är de enda som vågar diskutera det här :(" = röster

"Nu är jag jävligt trött på att även smarta människor har börjat upprepa SDs mantra om att vi inte diskuterar integration och invandring. Det är ju för fan det ENDA vi diskuterar. Problemet ur deras perspektiv är att vi inte kommer fram till det som de vill att vi ska komma fram till och som de förmodligen tror att vi skulle komma fram till om vi bara började.

En snabb googling visar att bara svenska sidor som nämner integration under det senaste året är 787 000. De första sidorna av träffar innehåller DN, GP, Expressen, Aftonbladet, flera riksdagspartiers hemsidor och en debatt från TV4. Frågan skrivs och debatteras på en uppsjö av bloggar, i krönikor, i TV-soffor och på facebook och i andra sociala medier. Det är helt enkelt inte sant att vi inte pratar om det här. Vi envisas bara med att komma till fel slutsats enligt de politiskt inkorrekta .."

http://www.magnusbetner.com/2010/09/vi-dis...st-integration/

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nu stämmer ju i princip inget av ovanstående, utan är något som SD gärna låtsas så att de kan framstå som offer

"ööh alla är elaka mot oss och vi är de enda som vågar diskutera det här :(" = röster

"Nu är jag jävligt trött på att även smarta människor har börjat upprepa SDs mantra om att vi inte diskuterar integration och invandring. Det är ju för fan det ENDA vi diskuterar. Problemet ur deras perspektiv är att vi inte kommer fram till det som de vill att vi ska komma fram till och som de förmodligen tror att vi skulle komma fram till om vi bara började.

En snabb googling visar att bara svenska sidor som nämner integration under det senaste året är 787 000. De första sidorna av träffar innehåller DN, GP, Expressen, Aftonbladet, flera riksdagspartiers hemsidor och en debatt från TV4. Frågan skrivs och debatteras på en uppsjö av bloggar, i krönikor, i TV-soffor och på facebook och i andra sociala medier. Det är helt enkelt inte sant att vi inte pratar om det här. Vi envisas bara med att komma till fel slutsats enligt de politiskt inkorrekta .."

http://www.magnusbetner.com/2010/09/vi-dis...st-integration/

De är de enda som vågar försöka göra något åt det. Vi diskuterar, men agerar inte. Det sa jag tidigare också.

Trådstartare #398

Eller är det helt enkelt så att du inte orkar ta reda på fakta?

www.google.com

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag bor cirka 2 mil ifrån Södertälje och där kom det rapporter om att SD valstugorna berättade det här till invandrare som bor i Södertälje. "Vi har inget problem med att ni är här i Sverige, till syrianerna (kristna ifrån mellanöstern) utan vi har problem med muslimerna här i Sverige och det är dem vi vill fokusera oss mest på. När ska dem börja prata om invandring när det gäller alla länder och inte bara människor som kommer ifrån de muslimska?
25 Sep 2010

Undrar varför de alltid ska tala om muslimer när deras fokus uppenbarligen är på araber/afrikaner. Dock så är ju islam en viktig punkt för SD i övrigt

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in