💬
Logga in
Fuska.se

Skolkar Du?

97 svar · startad

Aldrig!

Vill jag bli rymdforskare, så gäller det att ha höga betyg :P

(fast jag har haft mina funderingar :P)

8 Dec 2010
↗ till inlägget

Aldrig!

Vill jag bli rymdforskare, så gäller det att ha höga betyg :P

(fast jag har haft mina funderingar :P)

Grym inställning dude :)

Jag har skolkat X antal gånger. Då är det mest att ja säger att ja ska hämta en sak i skåpet, så messar ja min polare. Så kommer han också ut. Också busar man runt i skolan och slår på alla dörrar när dom har lektion.. Så jävla mesigt men så kul. Fast riktigt onödigt att skolka. Hade totalt missad tid från lektion: 235 minuter. ._.

9 Dec 2010
↗ till inlägget

I grundskolan låtsades man väl vara sjuk någongång, men det var inte så ofta.

Nej, har aldrig skolkat. Hellre är jag i skolan med mina kompisar än hemma helt själv. Finns ju inget att göra förutom typ datorn när man är helt själv.

Det närmsta skolk jag har kommit var nog i 5an när jag försov mig så att jag kom kl 10 när vi började 8:30. Eller när jag x antal gånger har gått lite extra söligt från gitarrlektionen för att slippa lite mer svenska.

Senast ändrad:

11 Dec 2010

Ja, ibland, men väldigt sällan. När nån slagit mig och sagt sexistiska saker till mig t.ex "Vicken fyllig fitta du har!" eller "Har du överhuvudtaget nåt bakom tröjan?", då blir jag jätteledsen och vill inte att klasskamraterna ska se mig gråta.

Häromveckan slog en nia ner mig och knuffade ner mig på golvet och kallade mig hora! Jag sa "Dö, motherf*cker!" kommer jag ihåg när jag skulle ut. Det var senaste gången jag skolkade.

En kille i min klass spelar cool genom att skolka. Men vi alla i klassen vet hur töntigt det är. Till och med den tuffaste killen i klassen tycker det är töntigt.

↗ till inlägget

Har kommit sent på några få lektioner, och skolkat elevens val flera gånger. Onödigt ämne, man lär sig ingenting.

Du har en fet poäng

12 Dec 2010

I 7:an skolka jag en hel del när jag hängde med 9:or

Har skolkat nån gång från bild lektionerna, för läraren där tar ALDRIG närvaro.

Annars brukar jag inte skolka, men jag har försovit mig 2 ggr denna termin hitils, om det räknas som skolk.

14 Dec 2010
↗ till inlägget

Har skolkat nån gång från bild lektionerna, för läraren där tar ALDRIG närvaro.

Annars brukar jag inte skolka, men jag har försovit mig 2 ggr denna termin hitils, om det räknas som skolk.

Jag tycker inte det räknas, för det är ju ett misstag man gör.

15 Dec 2010
↗ till inlägget

En intressant diskussion tror jag, skolkar du?

Varför gör du det?, vet du att dina betyg kan försämras?

Jag själv har aldrig skolkat, det närmsta jag kommer till att "skolka" är väl att man råkat sova lite för länge :P.

(Som antagligen kan räknas som skolk, men det är inte vad jag tänker på, mer "frivillig" skolk)

Skolkar man är man trög så nej, däremot hoppar alla i vår klass över lektionen om läraren inte kommer inom 10 min.

Och vad fan kallar du det då -_-

21 Dec 2010
↗ till inlägget

Har skolkat nån gång från bild lektionerna, för läraren där tar ALDRIG närvaro. Annars brukar jag inte skolka, men jag har försovit mig 2 ggr denna termin hitils, om det räknas som skolk.

Vad är det för jäkla lärare du har som inte håller ett öga på sina elever?

Senast ändrad:

När jag var mindre så kom jag nästan alltid försent så min lärare fick ha en möte med mina föräldrar och jag har under

4an ljugit om att jag var sjuk för mina föräldrar och inte gått till skolan för att folk där retade mig,dock så e de bra vänner med mig nu :D

Har fått 130 timmar frånvaro såg jag idag när jag tittade på betygen. Inte så farligt :)

Jag har missat 15% av alla lektioner... Dock är allt förutom en 10 min försening giltig frånvaro :P

Jag ser lektioner som ett slags frivillig hjälp till att lära sig och nå sina mål och betyg. Nästan alla lektioner oftast ganska bra att gå på då man lär sig väldigt mycket, liksom blir "stoppad" med information. Men om det är någon lektion jag inte känner jag behöver kan jag hoppa över. Men det händer såklart ju i princip aldrig, för oftast kan man ju hitta NÅGOT nödvändigt att göra på en lektion.

Moderator

Finns väl dagar man verkligen inte har orken att gå till skolan och stannar hemma och tar det lugnt istället.

Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem då

22 Dec 2010
↗ till inlägget

Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem då

Du har skolplikt, gymnasiet är frivilligt. :)

Så vänta tills du blir lite äldre bara.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Fast man får ju ändå skit för det om man inte går dit :c

Trådstartare #40
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om det nu är så frivilligt, så kan man ju lika gärna inte gå det om man inte ska ta vara av tiden?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in