Hoppa till innehåll

Skolkar Du?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 97
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem då

Du har skolplikt, gymnasiet är frivilligt. :)

Så vänta tills du blir lite äldre bara.

 

Om det nu är så frivilligt, så kan man ju lika gärna inte gå det om man inte ska ta vara av tiden?

 

Givetvis, men jag tycker att det är "okej" om man tar en dag hemma istället. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja såklart. Det jag menade var att man har rätt att välja att inte gå gymnasiet och även välja att inte gå någon enskild dag. Det står ju inte i någon lag att man på gymnasiet måste vara där, som det gör i grundskolan. De enda reglerna är ju att du blir av med studiebidraget om du har för mycket frånvaro samt att skolan kan sätta upp egna regler som man måste följa.

 

På min skola är det i alla fall ingen som bryr sig ifall jag känner mig trött och stressad och sjukanmäler mig någon dag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja såklart. Det jag menade var att man har rätt att välja att inte gå gymnasiet och även välja att inte gå någon enskild dag. Det står ju inte i någon lag att man på gymnasiet måste vara där, som det gör i grundskolan. De enda reglerna är ju att du blir av med studiebidraget om du har för mycket frånvaro samt att skolan kan sätta upp egna regler som man måste följa.

 

På min skola är det i alla fall ingen som bryr sig ifall jag känner mig trött och stressad och sjukanmäler mig någon dag...

Gymnasiet är väl inte frivilligt när du väl sökt in och går där? Då har du fortfarande skolplikt, det är bara frivilligt att välja gå gymnasiet eller inte. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja såklart. Det jag menade var att man har rätt att välja att inte gå gymnasiet och även välja att inte gå någon enskild dag. Det står ju inte i någon lag att man på gymnasiet måste vara där, som det gör i grundskolan. De enda reglerna är ju att du blir av med studiebidraget om du har för mycket frånvaro samt att skolan kan sätta upp egna regler som man måste följa.

 

På min skola är det i alla fall ingen som bryr sig ifall jag känner mig trött och stressad och sjukanmäler mig någon dag...

Gymnasiet är väl inte frivilligt när du väl sökt in och går där? Då har du fortfarande skolplikt, det är bara frivilligt att välja gå gymnasiet eller inte. :/

 

Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium.

Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sällan man inte går till skolan om det inte handlar om att man bara har en lektion + jobbiga busstider. Speciellt om lektionen är Svenska eller någon annan där man bara leker. Ändå fast jag hoppar över några lektioner i månaden så har jag 100% närvaro ännu, är väl antingen skills eller tur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...