↗ till inläggetFörstår inte riktigt vad det är du vill höra Lander?
Ville höra din definition på mellanösternkultur. När jag själv hör ordet tänker jag på Alladin :D
↗ till inlägget"Jag och alla andra"Det finns såklart ingen självklar definition av "mellanösternkultur", likväl som det inte gör det av andra kulturer heller. Ordet är vad folk associerar det med. Du tänker förmodligen på andra saker än vad jag och alla andra tänker på när vi hör talas om det. För mig är det det gemensamma kulturella som många som bor i mellanöstern har och som skiljer sig från kultur i andra delar av världen.
är jag annorlunda? :(
↗ till inläggetinvandrare räknas väl också som svenskar efter den nya grundlagsändringen?Islam t.ex. är ju en viktig del av mellanösternkultur. Sen tänker jag på viss sorts musik, kebab, sjalar, daddlar, familjestolthet, getter... Bara lite snabba associationer. :PSom sagt alla tänker ju på olika saker men man måste ju kalla det för någonting för att kunna diskutera det. Varken jag eller andra svenskar har ju koll på hur kultur skiljer sig mellan Pakistan och Egypten eller Uruguay och Colombia.