↗ till inläggetJa, men kan det ersätta alkoholen till stor del är väl det inget negativt? Visst, jag tycker inte att cannabis är jättebra eftersom det är beroendeframkallande, till viss del depressionsskapande och sänker hjärnan mottaglighet av serotonin. Men om det kan åtminstone kan ersätta alkohol så är det ett steg i rätt riktning, även om jag helst ser att inget av dem används. Men vår lilla siddiskussion gällde just huruvida man ska alkohol ska hållas lagligt istället för cannabis.
Hmm, kanske, men jag tror att det är bra som det är ändå. Alkohol är ju helt okej i små mängder, det borde kanske förbjudas och så, men jag tycke inte vi ska byta det´mot cannabis. Vi har redan tobak, liksom om man tänker på rökningen, alltså.
↗ till inläggetDet vet jag inte.EDIT2: Hur vet du att det står rätt fakta?
Tycker bara att det är konstigt när du säger att det står fel i skolböckerna, då kan det ju lika gärna vara fel i andra källor som du och andra här använder sig av?
↗ till inläggetDet vet jag inte.EDIT2: Hur vet du att det står rätt fakta?
Tycker bara att det är konstigt när du säger att det står fel i skolböckerna, då kan det ju lika gärna vara fel i andra källor som du och andra här använder sig av?