↗ till inläggetJag har nog märkt att jag inte varit alltför hungrig vissa morgonar då jag ätit mycket kvällen innan för att det är gott och jag inte blir helt mätt. Men man behöver ju inte direkt energi över natten. Jag äter mest bröd men jag kanske inte bör göra det på kvällar då om de har mycket kolhydrater.Om ni ska äta på kvällen, skippa kolhydraterna. Man behöver inte så högt blodsocker när man ska sova, så håll er istället till fett- och proteinrik mat, så kommer ni sova bättre samt minska risken för diabetes och hjärtsjukdomar. :)
Ni kommer dessutom vara mycket mättare när ni vaknar på morgonen om ni tryckt i er ägg och bacon kvällen innan än om ni hade ätit risgrynsgröt, så chansen är att ni äter mindre till frukost och på så sätt lättare kan kontrollera vikten om ni har problem med det.
Ur ren häsosynpunkt. :)
Tips På Mat
Jag brukar alltid vara hungrigare på morgonen om jag ätit mycket kvällen innan än om jag inte ätit alls/väldigt lite kvällen innan.
↗ till inläggetNomnom! Nu sitter jag och äter mannakvikk :)Sjuuuukt gott
Inte mat men te :D
(sitter med en kopp "forest fruit" te ^^)
↗ till inläggetSkulle inte rekommendera det för att man blir pigg av det.Inte mat men te :D
(sitter med en kopp "forest fruit" te ^^)
↗ till inläggetSkulle inte rekommendera det för att man blir pigg av det.
Pigg av te? Det var det värsta jag har hört. Dock blir man inte pigg av det.
↗ till inläggetJag blir pigg av det iallafall.Pigg av te? Det var det värsta jag har hört. Dock blir man inte pigg av det.
Inte med en gång, men efter ett tag.
Det är ju koffein i te så...
Min go to kvällsmat är kokta ägg, i alla fall!
Pizza! :D
Det är inte jättemycket koffein i te men visst om man är känslig för det så är det inte rekommenderat :P
↗ till inläggetDet är ju koffein i te så...
Min go to kvällsmat är kokta ägg, i alla fall!
Dock tror jag inte det är koffein i te. Man får äggsmak av ägg.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein#Som_e...nen_i_livsmedel
Och ja det är väl tur. Det hade varit väldigt konstigt om äggen smakade rädisor.
↗ till inläggethttp://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein#Som_e...nen_i_livsmedel
Och ja det är väl tur. Det hade varit väldigt konstigt om äggen smakade rädisor.
Den där länken nämner bara grönt te, och inte alla andra färger det finns på olika tesmaker. FAIL!!!!!!!!
↗ till inläggetÄven svart te nämns.Den där länken nämner bara grönt te, och inte alla andra färger det finns på olika tesmaker. FAIL!!!!!!!!
↗ till inläggetÄven svart te nämns.
Även svart! Men inte ROSA LILA ELLER RÖD!
↗ till inläggetKan du snälla komma med något eget istället för att bara klaga och leta fel i allt som andra skriver?Även svart! Men inte ROSA LILA ELLER RÖD!
Du tillför absolut ingenting just nu.
↗ till inläggetKan du snälla komma med något eget istället för att bara klaga och leta fel i allt som andra skriver?
Du tillför absolut ingenting just nu.
Jag tillför dock kritik och säger att man kan visst dricka te om man så behagar innan man snussar kudde! Sluta vara barnslig Mumutio, du kan dock bättre. :angry:
Kan du oxå sluta klaga på mig för att jag klagar, det tillför ingenting kanske bara att jag slutar klagar kanske :angry:
Olika typer av sallader?, bara släng i lite grönt och kassler, ölkorv. köttbullar kyckling..mm
Bullens pilsnerkorv är ett bra alternativ.
O gärna lite Creme fraiche med ;)