Hoppa till innehåll

Chainsawkitten

Medlem
  • Antal innehåll

    1184
  • Blev medlem

  • Senast inloggad

Allt publicerat av Chainsawkitten

  1. Eftersom både religionen och vetenskapen bygger på att det fanns något i början så är inte den andra mer trovärdig än den andra när det gäller den punkten. Poängen var att ni säger "hur kan gud alltid ha existerat" när vetenskapen bygger på samma sak. För trettioelfte gången så tror jag inte att gud är materiell, Gud är en kraft. Pfft. Vetenskapen behöver inte bygga på att något alltid existerat. Det skulle kunna vara slumpmässiga uppkomster av nollpunktsenergi som fick universum att bli till. Och vetenskapen påstår aldrig något utan att ha bevis och fasta belägg för att det man påstår är sant. Där är skillnaden mellan vetenskap och religion.
  2. Var ligger logiken i det!? Varför inte ta bort trupperna från Irak när man vet att alla vill det? >_>
  3. Arbetslösheten är lägre än på 15 år. Full sysselsättning är en utopi; vi kommer alltid att ha arbetslösa. Vad gäller skolmaten tycker jag den är utmärkt. Skolmatsalen är inte en restaurang, alltså kan man inte heller förvänta sig samma kvalitet. Däremot skall maten vara näringsrik och nyttig. Det är oerhört ovanligt att man över huvudtaget får gratis skolmat och den bör vi vara tacksam för. Jag har alltid gillat skolmaten och tyckt att den var jättebra. Men bara de senaste två åren har den försämrats rejält. Det har blivit små blaskiga grytor med mer vatten än innehåll. Det är så att man får tvinga i sig för att kunna äta över huvud taget. Innan var det riktigt gott i skolmatsalen, dock inte så jättenyttigt. Nu är det äckligt och ännu mindre nyttigt >_>
  4. Det går med vanliga Windows Media Player...
  5. Chainsawkitten

    Slumpen

    Frågan är ju om slumpen är en slump... Vilket jag skulle säga att den i ytterst få av fallen är. Nollpunktsenergi verkar dock tämligen slumpmässig.
  6. Men det vi vill kolla är inte om två tal har samma rest utan vi vill ta reda på resten. Då blir det % och inte = med tre streck. (Lite jobbit att skriva = med tre streck när man programmerar då det inte finns på tangentbordet...)
  7. Öhh...va...Så man kan vara normal religiös och då få gå i moskén utan sjal som kvinna? Inser du att du debaterrar mot dig själv "jag har aldrig stött på en kvinna som är religös utan sjal på sig" och samtidigt säger du att man inte måste ha sjalen. Jag har dock några frågor till dig, om man som muslim ska gifta sig, kan man då gifta sig med en kvinna av anna religion eller måste hon konventera? Kan man vara muslim, kvinna och vilja be i en moské utan att ha slöja? Att slöjan har blivit bortglömd är ingen slump, man har blivit mer rolerant till kvinnor och där med låter man de gå utan sjal i kyrkan. Och man låter även kvinnor bli präster i den protestantiska kyrkan. Soad_token + Att ingen längre tror bokstavligt på bibeln... (antagligen med några ytterst få undantag)
  8. Chainsawkitten

    Slumpen

    Det finns ingen slump (med bortseende från vissa element inom kvantfysiken vilka inte precis har så jättestor inverkan på våra liv...). Det är andra saker som spelar roll. Med det är så pass mycket som spelar roll att vi inte kan ta reda på allt som krävs för att förutspå vad som kommer hända. Därför finns det fortfarande "slump". Nämligen oberäkneliga händelser, och de händer hela tiden.
  9. Men om man inte tror på Islam är man ju orättfärdig och slängs i h*lvetet! :o "Ni måste inte bära slöja för man måste inte tro, men om man inte tror så slängs man i h*lvetet. Och tror man så måste man ha slöja."
  10. Chainsawkitten

    Keps

    Tycker verkligen inte att keps är snyggt. Inte på någon.
  11. Att böja adjektiv efter styrka. Stark - Starkare - Starkast
  12. Hur vet du det? EDIT: BTW, så finns det inte "Inget". Kom ihåg att i vakuum finns det nollpunktsenergi. Alltså inte "Inget". Och fysiska lagar är inget bevis. De är alltid baserade på logik, alla fysiska lagar är i grund bara baserade på hur kvarkar uppför sig. Allt annat bygger på det. Alltså en enda fysisk lag... WOW! Det finns en fysisk lag! Vilket bevis!
  13. Man kan ju skriva en namnlista...
  14. Jag tycker att det är beteendet.
  15. Chainsawkitten

    Piering?

    Varierar från person till person.
  16. 1. Green Day... punk... Äldre då hoppas jag...2. Varför vill du klä dig som en punkare? Räcker det inte med att klä dig i det DU tycker är snyggt.
  17. Tycker att det ser för jävligt ut. Håller mig hellre till det jag tycker är snyggt än till vad som är mode...
  18. Seriöst... ni blir väl tilldelade historieböckerna av lärarna som ni kan läsa i?
  19. Jag tycker mest om Barack Obama, stör mig dock att det är en massa folk som tycker att "Barack Obama borde vinna för då blir han första svarta presidenten" eller "Hillary Clinton borde vinna för då blir hon första kvinnliga presidenten.". Det är ju inte precis ett jämställt samhälle om de ska vinna FÖR DET. Jag tycker dock (givetvis?) att demokraterna ska vinna, republikanerna verkar ju inte vara riktigt kloka. Typiskt dessa religiösa fundamentalister.
  20. Tycker att hans idéer verkar mycket bra. Och ja, hårdare tag behövs verkligen.
  21. Chainsawkitten

    Kakan På Äventyr

    Sen kom det en katt och åt upp den!
  22. Att räkna med rest. Istället för 5/2 = 2.5 så 5/2 = 2, rest 1. Det är den där resten som man räknar ut.
  23. Du har en poäng, att tro går aldrig att bevisa (om de gick så skulle det vara kunskap inte tro)...MEN det är religion vi diskuterar inte tro Soad_token Ehrm... Religion = Tro...
  24. Problemet är att på min ena dator är Fuska fuckat och där bli inläggsvisningen väldigt konstig. Utan citat har jag ingen aning om vem som svarat på vem >_> :P Bara ändrades ngn gång. Skulle gärna vela ändra tillbaka...
  25. Finns inga lyckade kommunistiska länder, Kina, Nordkorea är totalt misslyckade, Kuba vet jag inte så mycket om. Men vad man hör från människor så säger folk att kommunismen aldrig har misslyckats. Jag tycker ändå att det bara är bra att höja de skatterna... Angående Kuba fick de nyss lov att använda datorer och mikrovågsugnar! (Vet inte varför mikrovågsugnar varit förbjudna... antagligen för att det är så amerikanskt >_>). Kuba är en "demokrati" HOOOOOST, idealiseras av Ung Vänster (idioter...) och deras ledare Fidel Castro har suttit där otroligt länge. Nu har han dock avgått (officiellt) p.g.a. hälsa och istället har hans bror tagit över (Raol Castro). Kuba har under kommunisttiden lyckats gå från ett av Centralamerikas rikaste land till ett av de allra fattigaste. Vill bara påpeka att Kuba hade högt BNP, sett till andra Centralamerikanska stater, före revolutionen 1959, men den var lika väl fördelad som förmögenheterna i Brunei. Batista, precis som sultanen av Brunei, kunde vältra sig i lyx, medan folket svalt. I Kuba svälter avsevärt mycket färre i dag, analfabetismen är praktiskt taget utrotad och sjukvården är gratis för ALLA världens medborgare som behöver den. En demokrati är dock Kuba tyvärr inte. Beror väl på vad man kallar för sjukvård... Vi hade kallat det passiv dödshjälp... Skämt åsido så är det saker som förbättrats i hela världen under den tiden. Oavsett vilket land. Dock har många andra saker försämrats. Sen var det inte särskilt bra på Kuba innan heller, innan kommunismen tog över. Då hade de också diktatur.
×
  • Skapa ny...