Finns inga lyckade kommunistiska länder, Kina, Nordkorea är totalt misslyckade, Kuba vet jag inte så mycket om.Men vad man hör från människor så säger folk att kommunismen aldrig har misslyckats.
Jag tycker ändå att det bara är bra att höja de skatterna...
Angående Kuba fick de nyss lov att använda datorer och mikrovågsugnar! (Vet inte varför mikrovågsugnar varit förbjudna... antagligen för att det är så amerikanskt >_>). Kuba är en "demokrati" HOOOOOST, idealiseras av Ung Vänster (idioter...) och deras ledare Fidel Castro har suttit där otroligt länge. Nu har han dock avgått (officiellt) p.g.a. hälsa och istället har hans bror tagit över (Raol Castro). Kuba har under kommunisttiden lyckats gå från ett av Centralamerikas rikaste land till ett av de allra fattigaste.