HaSsE93 Skrivet 30 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2008 Är jag rasist bara för att jag tycker att vissa invandrare e dumma i huvvet och vissa är schysta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2008 Man är rasist då man värderar folk efter hudfärg, utseende, folkgrupp/religion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 Bror på, om du hatar dom bara för att dom är just invandrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 Vissa är snälla invandrare och andra är dumma antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 1 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2008 Kort sagt: Nej, du är inte rasist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 1 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2008 Du kan ha åsikter om invandrare, utlänningar å sånt, men bara för att du hatar 50% av alla dom så är du inte en rasist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 1 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2008 Invandrare är människor, alltså kan inte alla vara av den bästa sorten. Likadant med alla raser, såklart. Man är inte rasist om man ogillar otrevliga personer av en annan ras, utan om man ogillar personerna på grund av deras ras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2008 Att tycka illa om en person för dens beteende är inte rasistiskt, vem det än är. Så länge man värderar beteende istället för utseende är man inte rasist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Element_Five Skrivet 17 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2008 Även om man ogillar invandrare för att de just är invandrare är man fortfarande inte rasist, fördomsfull möjligen men inte rasist. Rasist är det när man nedvärderar någon för just deras ras, hudfärg etc. Folk missbrukar ordet rasist och använder det om alla som passar eller inte passar och därmed förlorar ordet sin betydelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2008 Man är rasist om man tycker att en folkgrupp (t.ex. turkar) är helt dumma i huvet och puckade just därför att dom är turkar. Men annars låter det inte som att du är en rasist Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 (redigerat) Är jag rasist bara för att jag tycker att vissa invandrare e dumma i huvvet och vissa är schysta? nej du är inte rasist.. -_- du tycker illa om dom som betér sig illa, konstigt.. Redigerat 19 Februari 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nerd Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2008 Om du inte vet vad rasist är så är du nog inte en. Roflc4ke på denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.