Chainsawkitten Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 Vi är en brutal ras, tyvärr. :medieval: <_<Inte brutalare än majoriteten av alla andra raser. Vi har bara teknologin att ta vår brutalitet till en annan nivå, d.v.s. världsförstörarnivå. Jag håller absolut inte med. Andra varelser har inte samma brutalitet som vi har. De dödar för att äta eller i självförsvar. Men så är inte fallet med mänskligheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 (redigerat) Människan är den mänskligaste varalsen på jorden även om den har lång väg kvar till fulländad mänsklighet. Det kommer vi aldrig att uppnå. Inte på denna planet i allafall. Redigerat 26 Mars 2008 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Och vad är då mänsklighet? Jag ser det mer eller mindre som en synonym till brutalitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 USA var attackerat i båda fallen. Annars är det tveksamt om de hade blandat sig i. I WWI sänkte tyskarna amerikanska handelsskepp, och I WWII anföll Japan USA. Första attacken skedde i Pearl Harbour. Ja tyskarna sänkte ett fåtal handelsfartyg innan USA blandade sig i kriget, detta var dock tveksamt om alla ens blev sänkta av tyskarna eller om engelsmännen råkade ta miste på amerikanska och tyska handelsfartyg. Det var lång ifrån nog att ge sig ut i krig för (och betydligt mycket mindre än 9/11). Sen tror jag du borde läsa geografikursen igen...ett par gånger till och med, för sist när jag kollade låg inte Japan i Europa! Tyskarna anföll aldrig amerikanarna i andravärldskriget. Så att USA leker världspolis är något man kanske inte ska vara så snabb att kalla dåligt, det är den enda anledningen till att Europa inte föll under Nazityskland. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 I krig slösade USA 3miljarder dollar varje år. Tänk vad dom kunnat använda dom pengarna till? (har läst detta på lika sidor så som wikipedia och youtube.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GlodLampa Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Krig är skitbra, då kanske alla människor dör så världen kan må bra igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Vi alla kommer dö, inte för krigen, på sätter vi lever. Men först är det djuren som tar all stryk, sen är det vi ja. Sen tar det några miljarder år då kanske kemiskaprocesser lyckats bilda liv med fossilarester. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 29 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Krig är skitbra, då kanske alla människor dör så världen kan må bra igen. Om du kunde lämna tråden.Så skulle allt vara skitbra.Då kanske detta forum mår bra igen. Srry för off-topic men skulle bara jämföra :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Det kommer aldrig bli fred när det bor krigs galna människor runt om i världen, alla raser inräknade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 I krig slösade USA 3miljarder dollar varje år. Tänk vad dom kunnat använda dom pengarna till? (har läst detta på lika sidor så som wikipedia och youtube.) USAs försvars budget 2006 låg på runt 600miljarder läste jag nånstanns Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 29 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Krig kommer alltid finnas kvar.Vare sig man vill eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 31 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2008 (redigerat) Asså, varför tror ni det? Det är inte alls vi muslimer som är våldsammast! Har vi NÅGONSIN attackerat USA eller Europa? Jag menar inte terrorister nu. När kanske nån terroriserar USA eller nåt då kanske 30 dör och några skadas MEN när dom anfaller Afrika eller Asien då dör ju över 30.000 och massor med skador. Varför kan ingen inse att vi inte är våldsammma jämfört med USA. Visst, det är fel att bomba eller döda folk över huvudtaget. Sen anfaller dom svaga länder. VARFÖR? Våld är onödigt. Tänk efter, varför skulle USA bry sig om Saddam Hussein döda några i Irak? Det var bara en ursäkt för att ta Iraks olja. Våld är onödigt! USA attackerar bara irak och alla skit länder för att hålla ordning på dem, dem kan inte leva i frid, det är ständigt krig där nere. jag tycker USA gör ett bra jobb med att hålla alla turkar och skit under kontrol MEN DOM HAR INGET MED DET ATT GÖRA!! ÄR DET DERAS LAND? DOM KAN VÄL BÖRJA MED ATT HÅLLA REDA PÅ DERAS EGNA LAND! Om det inte finns krig kommer USA bli ett fattigt land, USA tjänar sina pengar på krig, USA hade inte varit så rikt om dom inte hade sålt så många vapen. Redigerat 31 Mars 2008 av ArsenalGeek Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.