Hoppa till innehåll

Tjorv Med Ram-minne


xoxava

Rekommendera inlägg

Har nyligen köpte ett par nya ram-minnen, http://datorfixarna.com/catalog/product_in...roducts_id=5905. Har ett par exakt likadana sen tidigare.

 

När jag stoppade in minnena läste datorn av 3.25gb ram. Provade plocka ut ett minne, och då står det 3.00gb.

 

Sen stoppade jag tillbaka samma minne i en annan placering för att se om det var fel på minnet, 3.00gb. Inget fel

Då stoppade jag in det andra minnet, och då står det 3.25gb. Är ju inget fel på minnena iallafall..men nånting måste det ju vara?

 

Kollade i manualen och där står det att moderkortet ska klara upp till 8gb, och jag har 4..alltså ingenting där..

 

Någon som vet något?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en begränsning i 32bitars operativsystemen. De kan inte adressera mer än 3.25GB RAM. För att kunna adressera mer har jag hört att man ska kunna ha en sak på moderkortet. Jag tror den måste vara inbyggd så om den inte finns måste du lösa detta genom att installera 64bitars operativsystem som kan adressera mer minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Eh, hört talas om att Vista dricker ramminne som en kamel i öknen?

Bra citat!

 

Men jag har Vista på en av mina datorer, met ungefär 2gb minne (kommer inte ihåg helt) och det fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...