Hoppa till innehåll

Dator=crysis

Ganon

Rekommendera inlägg

Grymmare grafikkort:

8800 GTS

8800 GTX

8800 Ultra

Men jag tror nog att GT är mest prisvärt och man kan säkert spela på minst high. Jag har 8600 GTS och man kan köra typ hälften på high och hälften på medium.

Sen om man patchar till 1.1 kan man ha ännu högre inställningar. Själv kan jag inte det eftersom det finns en bugg som gör att sanbox kraschar när man gör en viss grej. Det är bara att vänta till 1.2....

Oftast spelar inte processorn så stor roll i spel, men jag vet inte om Crysis. Annars kan din dator köra Crysis på minst high om inte högre.

Nu är det dock ganska dumt att skriva 8800GTX och Ultra då de är utgående modeller.

GTX är ett kraftfullare grafikkort enligt de tester jag sett. Men det är sant att GTS 512MB inte presterar mycket sämre.
Nej, det presterar lika i de flesta spel, men i majoriteten av dem vinner 8800GTS 512MB. Dessutom vinner det ju stort på priset.

Med mitt 8800GT 512MB spelar jag Crysis på High i 1680 x 1050 som får anses som en krävande upplösning. Då får jag i alla fall runt 30fps. Fast nu har jag gått över till att spela på Medium i samma upplösning då jag får 40-50fps som är mycket mer stabilt. Very High funkar nog i låg upplösning som 1024 x 768, men man får inte särskilt bra fps.

För övrigt finns det ett Radeonkort som slår både 8800GT och 8800GTS, och är dessutom lika/lite bättre än 8800Ultra. Jag pratar självklart om Radeon HD3870X2.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som påstår att 8800 GTS 512MB är kraftfullare än 8800 GTX kan ju ta en titt på det här testet: http://www.sweclockers.com/articles_show.p...6003&page=1

Så fort man kommer upp i de högre inställningarna presterar 8800 GTX bättre än de konkurrenterna i flera fall. GTS 512 är nära, men inte riktigt lika kraftfull. Dock är kortet snabbare och klarar de mindre minneshungriga programmen bättre.

Har du lust att visa ett test där man jämför 8800 Ultra och 3870X2?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varifrån från första början fick ni för er att 8800 GTS var bättre än GTX?

Det påståendet grundas på tester. Om du kollar testet jag länkade till så ser du att 8800 GTS 512MB i flera fall slår 8800 GTX. Men som sagt vinner GTX när det är mycket i minnet samtidigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...