KaramellKing Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Hej jag har några frågor angående kloning: Hur klonar man? Vad behöver man för att klona? Tror ni man kommer klona djur innan dom blir utrotade?(dum fråga) Hur tror ni kloningen kommer utvecklas? Ska man ta nåt hårstrå/DNA för att klona? Diskutera gärna vidare. OBS:Vet inte om detta skulle vara i debattforumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 För att klona så ska man ta celler från djuret. De har klonat ett får eller vad det var.. Och ja, Man tar DNA, eftersom celler innehåller information, Då DNA.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Man behöver så klart DNA för att klona ;: Jag tror inte dom kommer klona hotade djur, då kommer typ alla se lika som den man tog DNA från ;: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 jo...de vill ju inte göra en asgard och tillslut döma sin ras pga ingen ny dna kommer in och tillslut så blir ju alla kloner bara skräp helt enkelt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MoveMe Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Man försöker just nu klona ett flertal utrotningshotade djur, och det var länge sedan som det börjades ta blodprov från djur för eventuell kloning i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 (redigerat) Har hört att vissa affärer i USA har planerat att börja sälja klonat kött. Känns på något sett fel. =/ Redigerat 25 Februari 2008 av adde94 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Hej jag har några frågor angående kloning: Hur klonar man? Vad behöver man för att klona? Skulle inte tro att dom lägger ut det så alla i världen vet. bli proffessor när du växer upp, om typ dubbelt så många år som du är nu, ställ samma fråga då vettja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Asså, kött som kött! Jag skulle till och med tänka mig att äta genmodifierat kött. Kloning är framtiden! Eller värdens undergång om det skulle bli monster istället för grisar när man klonar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knipan64 Skrivet 26 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 1. du lär behöva nått som kan sammla ihop och bygga varelser (så att det inte slutar med en klump i burk) 2. för det första behöver man DNA för att få fram det man vill ha, sen behöver man massa celler (anntagligen stamceller som är celler som inte har nån bestämd plats [som tyvär finns mest i foster (oföda barn)]). 3. om det går att börja klona kan vi nog göra det men det kommer ta ganska långt tid och då hiner de mästa dö ut. 4. växthus efeckten pågår och en komet störtar 2037 så att börja lösa de 2 kan nog ta upp lite tid men sen kan vi väll satsa på det typ. 5. inte säker men jag tror att det krävs typ en kropp för att klona, håret är nog bara för att man kan förstå typ vem det är som i blodtest fast blod fungerar bättre. 6. problemet med kloning är att kopian inte blir ricktigt lika bra som orginalet, med anndra ord så kan man inte klona en klon för ofta för då blir det inget kvar av det lilla DNA som den första klonen hade (har för mig att en klon förlorar 10% av orginalets DNA). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 26 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 1. du lär behöva nått som kan sammla ihop och bygga varelser (så att det inte slutar med en klump i burk) 2. för det första behöver man DNA för att få fram det man vill ha, sen behöver man massa celler (anntagligen stamceller som är celler som inte har nån bestämd plats [som tyvär finns mest i foster (oföda barn)]). 3. om det går att börja klona kan vi nog göra det men det kommer ta ganska långt tid och då hiner de mästa dö ut. 4. växthus efeckten pågår och en komet störtar 2037 så att börja lösa de 2 kan nog ta upp lite tid men sen kan vi väll satsa på det typ. 5. inte säker men jag tror att det krävs typ en kropp för att klona, håret är nog bara för att man kan förstå typ vem det är som i blodtest fast blod fungerar bättre. 6. problemet med kloning är att kopian inte blir ricktigt lika bra som orginalet, med anndra ord så kan man inte klona en klon för ofta för då blir det inget kvar av det lilla DNA som den första klonen hade (har för mig att en klon förlorar 10% av orginalets DNA). Tack för svaren. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 26 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 En cell bygger på hur en hel kropp ser ut, så man behöver inget hårstrå precis.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 26 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 Fast hårstrå är ju döda celler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.