Hoppa till innehåll

Datan Hänger Sig


Kraver

Rekommendera inlägg

Jag har nu under en tid haft problem med min data, den hänger sig allt oftare. Om jag tex tittar på en film på datan och håller på med internet samtidigt kan det bara hänga sig och jag måste starta om datan. Jag har försökt att köra disk rensingar osv men datan hänger sig undertiden man gör dessa saker.

 

vad kan jag göra? Har ingen lust att formatera om datan.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu under en tid haft problem med min data, den hänger sig allt oftare. Om jag tex tittar på en film på datan och håller på med internet samtidigt kan det bara hänga sig och jag måste starta om datan. Jag har försökt att köra disk rensingar osv men datan hänger sig undertiden man gör dessa saker.

 

vad kan jag göra? Har ingen lust att formatera om datan.

 

Tack på förhand.

Skanna datorn med ett antivirusprogram, kolla även så att du inte har för många program på samtidigt medan du ser på film. Ifall du ser på film med hög kvalité så ska du se till att din dator klarar av den. Om din dator är allt annat än kraftfull så bör du ta och undvika filmer i hög kvalité. Sedan ska du kolla om det är något med dina codecs (om du använder några det vill säga). Annars kan du ju testa att spela upp filmen i en annan mediaspelare, t.ex. VLC.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

kolla efter adware? min dator hadde lite problem pga hamachi, om du har det så ta bort det.

Gör adware så att datorn hackar upp sig? Är inte det ett sådant Spionprogram som tar reda på lite saker som vad du gör och sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...