Hoppa till innehåll

Hastigheteten Spärrad?


garkan

Rekommendera inlägg

Min kompis har just köpt en DIR-100 (som min)

och den spärrar hastigheten till 0.40 mbits på tptest.se.

Min kommer upp i 23.49 .. och vi båda har samma modem,

comhem large med fiber och det funkar galant för mig men

inte för honom , why? how? fix?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kompis har just köpt en DIR-100 (som min)

och den spärrar hastigheten till 0.40 mbits på tptest.se.

Min kommer upp i 23.49 .. och vi båda har samma modem,

comhem large med fiber och det funkar galant för mig men

inte för honom , why? how? fix?

Kundtjänsten kan nog ha svar på det, och en kilometers avstånd från telefonstationen kan göra extrem stor skillnad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kompis har just köpt en DIR-100 (som min)

och den spärrar hastigheten till 0.40 mbits på tptest.se.

Min kommer upp i 23.49 .. och vi båda har samma modem,

comhem large med fiber och det funkar galant för mig men

inte för honom , why? how? fix?

Kundtjänsten kan nog ha svar på det, och en kilometers avstånd från telefonstationen kan göra extrem stor skillnad.

 

Telefonstationen ligger typ 30 meter från hans hus.

Han har testat på alla hans 3 datorer .. men samma svar.

Kan det vara sladden eller modemet?

Kundservice hjälper inte äns 1%

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan också bero på att man har en långsam dator tror jag, när jag surfar på fuska.se och vissa andra sidor med min 6 år gamla dator så går mycket långsammare än på min 2 år gamla dator, men när jag laddar ner filer är det samma hastighet, därför tror jag att sidan går långsammare att ladda av samma anledning som att offline-spel går långsammare att ladda på äldre datorer

 

Men om hans dator är ny så kanske det kan vara sladden som du sa men jag har ingen aning, prova din sladd hos han eller hans dator hos dig om det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan också bero på att man har en långsam dator tror jag, när jag surfar på fuska.se och vissa andra sidor med min 6 år gamla dator så går mycket långsammare än på min 2 år gamla dator, men när jag laddar ner filer är det samma hastighet, därför tror jag att sidan går långsammare att ladda av samma anledning som att offline-spel går långsammare att ladda på äldre datorer

 

Men om hans dator är ny så kanske det kan vara sladden som du sa men jag har ingen aning, prova din sladd hos han eller hans dator hos dig om det är möjligt.

Hans dator är en Scaleo -

Windows Xp Home Edition service pack 2.

intel pentium d 2.66 2.67 ghz

2 gb internminne

400 watt nätagg

Radeon Xpress.

 

den borde väll ite lagga?

asså jag har kassare dator o min är snabbare omfg?

bättre svar som "kolla med denna site" eller nåt sånt ... inte såna dära svar.. lol

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade också något liknande problem när jag bytte från trådlöst till kabel. Hastigheten var inställd på 100 mbit/s

då ändrade jag till 10mbit/s. Sen funkade det perfekt.

Redigerat av Arako
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det kan ju ha vart nått problem med just hans modem som Mosa1 säger, vissa tekniska prylar kan helt enkelt vara trasiga när man köper dom och då ska man använda garantin för att byta till en ny likadan, men det bästa du kan göra är som jag skrev tidigare att prova din dator hos han och sånt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...