Gäst Justfiwi Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Hejsan, Jag undrar om det finns några riktigt lyckade vänsterorienterade länder, alltså länder som har en vänsterregering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Sverige för något år sen var rätt så lyckat, och troligtvis kommer Sverige att bli Vänsterinriktat igen snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Sverige för något år sen var rätt så lyckat, och troligtvis kommer Sverige att bli Vänsterinriktat igen snart. Jag tycker att det går bättre för landet nu när det är borgeligt. Vi får sänkta skatter, jippi :) Men alltså, finns det fler lyckade höger-land eller fler lyckade vänster-land? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Sverige för något år sen var rätt så lyckat, och troligtvis kommer Sverige att bli Vänsterinriktat igen snart. Jag tycker att det går bättre för landet nu när det är borgeligt. Vi får sänkta skatter, jippi :) Men alltså, finns det fler lyckade höger-land eller fler lyckade vänster-land? Inga sänkta skatter alls, Moderaterna liknar Sossarna ännu mer, och det blir man pissed off på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Sverige för något år sen var rätt så lyckat, och troligtvis kommer Sverige att bli Vänsterinriktat igen snart. Jag tycker att det går bättre för landet nu när det är borgeligt. Vi får sänkta skatter, jippi :) Men alltså, finns det fler lyckade höger-land eller fler lyckade vänster-land? Inga sänkta skatter alls, Moderaterna liknar Sossarna ännu mer, och det blir man pissed off på. Dom har visst sänkta skatter, typ nån krona till och med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Hejsan, Jag undrar om det finns några riktigt lyckade vänsterorienterade länder, alltså länder som har en vänsterregering. Vänsterorienterade länder finns säkert, men inga kommunistiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Sverige för något år sen var rätt så lyckat, och troligtvis kommer Sverige att bli Vänsterinriktat igen snart. Jag tycker att det går bättre för landet nu när det är borgeligt. Vi får sänkta skatter, jippi :) Men alltså, finns det fler lyckade höger-land eller fler lyckade vänster-land? Det är en svår jämförelse, eftersom hur "lyckat" ett land är, är ett mycket subjektivt uttryck. Under (S) styre med samarbetspartierna tyckte de borgerligt sinnade att Sverige var misslyckat. Nu är det tvärtom. Det beror helt och hållet på en själv. Jag anser att demokratiska länder med vänsterorienterat styre utklassar praktiskt taget alla länder med högerorienterat styre. För en MUFfare är det förmodligen tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Okej, då vet jag :) Men så det finns inga lycakde kommunist länder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Kina :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Sverige för något år sen var rätt så lyckat, och troligtvis kommer Sverige att bli Vänsterinriktat igen snart. Jag tycker att det går bättre för landet nu när det är borgeligt. Vi får sänkta skatter, jippi :) Men alltså, finns det fler lyckade höger-land eller fler lyckade vänster-land? Inga sänkta skatter alls, Moderaterna liknar Sossarna ännu mer, och det blir man pissed off på. Dom har visst sänkta skatter, typ nån krona till och med! Dem har erkatt kronan med grymmare avgifter, ökat bilskatt, bensinskatt,alkohol och tobakskatt, priset på el har stigit. Okej, då vet jag :) Men så det finns inga lycakde kommunist länder? Finns inga lyckade kommunistiska länder, Kina, Nordkorea är totalt misslyckade, Kuba vet jag inte så mycket om.Men vad man hör från människor så säger folk att kommunismen aldrig har misslyckats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Okej, då vet jag :) Men så det finns inga lycakde kommunist länder? Finns inga lyckade kommunistiska länder, Kina, Nordkorea är totalt misslyckade, Kuba vet jag inte så mycket om.Men vad man hör från människor så säger folk att kommunismen aldrig har misslyckats. Jag tycker ändå att det bara är bra att höja de skatterna... Angående Kuba fick de nyss lov att använda datorer och mikrovågsugnar! (Vet inte varför mikrovågsugnar varit förbjudna... antagligen för att det är så amerikanskt >_>). Kuba är en "demokrati" HOOOOOST, idealiseras av Ung Vänster (idioter...) och deras ledare Fidel Castro har suttit där otroligt länge. Nu har han dock avgått (officiellt) p.g.a. hälsa och istället har hans bror tagit över (Raol Castro). Kuba har under kommunisttiden lyckats gå från ett av Centralamerikas rikaste land till ett av de allra fattigaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Okej, då vet jag :) Men så det finns inga lycakde kommunist länder? Finns inga lyckade kommunistiska länder, Kina, Nordkorea är totalt misslyckade, Kuba vet jag inte så mycket om. Men vad man hör från människor så säger folk att kommunismen aldrig har misslyckats. Jag tycker ändå att det bara är bra att höja de skatterna... Angående Kuba fick de nyss lov att använda datorer och mikrovågsugnar! (Vet inte varför mikrovågsugnar varit förbjudna... antagligen för att det är så amerikanskt >_>). Kuba är en "demokrati" HOOOOOST, idealiseras av Ung Vänster (idioter...) och deras ledare Fidel Castro har suttit där otroligt länge. Nu har han dock avgått (officiellt) p.g.a. hälsa och istället har hans bror tagit över (Raol Castro). Kuba har under kommunisttiden lyckats gå från ett av Centralamerikas rikaste land till ett av de allra fattigaste. Låter ju som ett lyckat land :S :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.