Gäst Frozenmoon Skrivet 13 April 2008 Rapport Dela Skrivet 13 April 2008 Jag tycker då att folk bör kolla igenom sina inlägg och rätta onödiga, grova stavfel. Det är väldigt jobbigt med inlägg fulla med stavfel och andra grammatiska fel. Särskrivningar, t.ex Man tänker, hur svårt kan det vara att stava rätt? Så svårt är det inte, kolla hur de andra stavar som du tror stavar rätt. Stavning är faktiskt viktigt, det gör inget om det är något litet stavfel. Men om det är stora grova stavfel som "Jaf var hemmma igåt och ått litte köt" Det är mycket roligare att läsa ett rättstavat inlägg än att läsa ett misslyckat inlägg. Givetvis så kan ju inte folk med dyslexi stava så jättebra, men om du inte har det så tycker jag att du ska läsa igenom dina inlägg och rätta stavfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 Ledsen off-topic men är detta nånting att debattera om?Ser liksom ingen mening i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 VAFALLS!? vikka jävvla konkelbär de finns här i världen !!!!!!! (skulle uppskatta om ingen anmälde inlägget (a) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 21 April 2008 Rapport Dela Skrivet 21 April 2008 Jaf Tykker okkså at tet e jobigt... (ironi) Riktig text; Jag tycker också att det är jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 21 April 2008 Rapport Dela Skrivet 21 April 2008 Jag tycker att särskrivningar är störande. Ett välkänt exempel är "En brun hårig flicka stod och pratade med en sjuk gymnast". En annan katastrof var ju McDonalds kampanj, "Rök fritt" (som ändrades när man la märke till misstaget). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 Det enda jag tycker är störande är just särskrivning eller andra grövre stavfel så att säga. Men annars spelar det inte så stor roll om det är nån bokstav på fel ställe eller nåt annat i den stilen. Håller med tuff. Inte så mycket att debattera om. Dessutom har det redan diskuterats och gnällts om detta ämne i "allmänt"..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 Det mest irriterande stavfelen är särskrivning, dubbelbokstav och punkt. Inte alls svårt att veta när man ska skriva ihop orden, när det ska vara dubbelbokstav och att man ska sätta punkt i slutet av en mening. Varför är det så många som inte klarar av det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 Jag stör mig mest på särskrivningar. I svenskan särskriver vi INGA ord som krävs för att förstå ett sammanhang. Tyvärr tillämpar många inte denna regel. Ett annat irritationsobjekt är att många inte vet när det skall vara "de" och "dem". "De" är subjektsformen av tredje person plural, "dem" objektsformen. Jämför jag (subjekt) - mig (objekt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xavio Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Särskrivningar är också för jävligt irriterande för min del också. Det är ok med en, men inte 734 stycken särskrivna ord. Jag vill faktiskt kunna se vad de skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 sålänge ingen använder patetiska internet-ord för tolvåriga CS-spelare "noob" "lol" så är jag nöjd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Sålänge personen har dyslexi så gör det mig inte något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrSnow Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 (redigerat) Sålänge personen har dyslexi så gör det mig inte något.Har du dyslexi? Tycker också det är irriterande. Men jag har ju blivit kallad "grammar-nazi" på andra forum. :huh: Redigerat 28 April 2008 av MrSnow Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.